Motsvarighet till Foobar i linux?

Tompalaz
Inlägg: 772
Blev medlem: 19 maj 2007, 20:34
OS: RHEL/CentOS
Ort: Stockholm

Motsvarighet till Foobar i linux?

Inlägg av Tompalaz »

Utbruten från tråden "Önska program" i Programmerings-forumet.

Jag vill ha Foobar till linux! :)
Ingen media spelare har slagit den än.
Användarvisningsbild
DrMegahertz
Inlägg: 296
Blev medlem: 06 maj 2006, 14:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Ort: Södra Dalarna

Re: Önska program

Inlägg av DrMegahertz »

Tompalaz skrev:Jag vill ha Foobar till linux! :)
Ingen media spelare har slagit den än.
Vill du ha foobar för att den är lightweight, eller vill du ha foobar för att modda sönder den till oigenkännlighet? :P

Jag hoppas på det förstnämnda, och då finns redan en rad alternativ att välja från. Quod Libet, Sonata, Listen, MPD med något schysst frontend(Gimmix, NCMPC), Banshee, Exaile, Eina, Decibel... Listan kan göras lång, och det måste finnas någon spelare som faller dig i smaken.
BildAre you shpongled? Bild
Tompalaz
Inlägg: 772
Blev medlem: 19 maj 2007, 20:34
OS: RHEL/CentOS
Ort: Stockholm

Re: Önska program

Inlägg av Tompalaz »

Jag har faktiskt testat exaile, den la ner, för den kunde inte hantera stora album. Långsam och trög.
Banshee gillar jag inte riktigt. Den tar inte alla format som jag spelar, även denna var lätt trög.
Sonata har jag kollat lite lätt på. Hade då problem med den. (under Gutsy)
Testade Listen under Gutsy. Gillade den inte riktigt, så mycket lull. Lite långsam på det också.

Det är helt enkelt ingen som har tagit foobar 2000 för dess funktionalitet och snabbhet. Läser snabbt igenom alla folders och näst intill alla format funkar.
Sitter på en rätt hyfsad dator, så jag tror inte det är den som är långsam. Just nu använder jag Amarok för att den helt enkelt funkar bäst och är relativt snabb.
Jag blev lite sugen på ncmpc
Användarvisningsbild
Hund
Inlägg: 16492
Blev medlem: 25 jan 2007, 04:15
OS: Gentoo
Ort: Norrland
Kontakt:

Re: Önska program

Inlägg av Hund »

Tompalaz skrev:Jag har faktiskt testat exaile, den la ner, för den kunde inte hantera stora album. Långsam och trög.
Banshee gillar jag inte riktigt. Den tar inte alla format som jag spelar, även denna var lätt trög.
Sonata har jag kollat lite lätt på. Hade då problem med den. (under Gutsy)
Testade Listen under Gutsy. Gillade den inte riktigt, så mycket lull. Lite långsam på det också.

Det är helt enkelt ingen som har tagit foobar 2000 för dess funktionalitet och snabbhet. Läser snabbt igenom alla folders och näst intill alla format funkar.
Sitter på en rätt hyfsad dator, så jag tror inte det är den som är långsam. Just nu använder jag Amarok för att den helt enkelt funkar bäst och är relativt snabb.
Jag blev lite sugen på ncmpc
Rhythmbox!

Ligger just nu på 78 MB med ett arkiv på över 180 GB. Vilket får anses okej.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tompalaz
Inlägg: 772
Blev medlem: 19 maj 2007, 20:34
OS: RHEL/CentOS
Ort: Stockholm

Re: Önska program

Inlägg av Tompalaz »

Nu går tråden OT. Men iaf, rythmbox verkar helt okej. Grejen är bara att den hänger sig. tror det beror på pulseaudio, men får inte alsa att fungera...
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Önska program

Inlägg av Ulsak »

OT eller inte men mina ljud-och streamingproblem i Hardy försvann med sudo apt-get remove pulseaudio..
Jag skulle verkligen vilja att man portade även NWN2 till Linux..
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"