Error Runtime 216 at 13149012

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Error Runtime 216 at 13149012

Inlägg av Tjadden »

Första frågan, handlar det om en Java produkt? Runtime 216 at 13149012
Vad för nytta gör denna runtime eller kan man vara den för utan?
Hur installerar man en ny eller handlar det om filthämtning?
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 6310
Blev medlem: 06 apr 2008, 00:09
OS: Ubuntu
Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
Kontakt:

Re: Error Runtime 216 at 13149012

Inlägg av Osprey »

Det enda som jag tycker framgår här är - att det är något som fått felkoden 216 på adressen 13149012 när det har kört...

Om det är Java eller vad det är, eller om det är något du behöver eller inte, finns det ingen som helst information om här...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Error Runtime 216 at 13149012

Inlägg av Tjadden »

Hej, Osprey

När jag skickade Google chrome på sophögen där den hör hemma och installerade senaste versionen av Firefox som webbläsare, så försvann error runtime 216!
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 6310
Blev medlem: 06 apr 2008, 00:09
OS: Ubuntu
Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
Kontakt:

Re: Error Runtime 216 at 13149012

Inlägg av Osprey »

Bra! Att man får det att funka är oftast oändligt mycket viktigare än att man får reda på varför det eventuellt inte funkade...

Och chrome är inget sådär jättebra i linuxsammanhang, chromium däremot funkar jättefint och är märkbart snabbare (än chrome)... Valet mellan Chromium och Firefox är däremot högst subjektivt och hänger mest på vad man tycker är bra och vad man trivs med... :)
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Antec
Inlägg: 2449
Blev medlem: 31 okt 2008, 16:25
OS: Ubuntu

Re: Error Runtime 216 at 13149012

Inlägg av Antec »

Jag använder själv både Chrome och Chromium fast jag har dom på olika system, jag tycker båda fungerar likabra och har inte märkt av något trubbel alls med dom. För mig har jag aldrig haft problem med någon av dom webbläsare, men jag föredrar Chrome just för att där hänger det med en flash inbyggd (pepperflash) den är också alltid upp to date.. Men rent användarmässigt i övrigt så fungerar Chrome och Chromium precis lika bra, faktum är att jag använder enbart dessa webbläsare och har gjort det mer än ett år nu utan några problem, Firefox använder jag bara då jag måste använda BankID och det är inte så ofta. :)
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Error Runtime 216 at 13149012

Inlägg av Tjadden »

Hej, Antec

Gäller det snabb webbläsare uppfattar jag att Firefox är snabbare än Chrome/Chromium.

Sedan känns det skönt att undvika Google i största möjliga mån. Jag tycker att det är ett tjat om att registrera sig för att få en massa kompisar m.m.
Jag tycker det räcker med dig och de andra här som ställer upp på ens frågor.
Att hålla på sin integritet gillar jag, även om det är hart när omöjligt och Google är en av orsakerna till detta!
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 6310
Blev medlem: 06 apr 2008, 00:09
OS: Ubuntu
Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
Kontakt:

Re: Error Runtime 216 at 13149012

Inlägg av Osprey »

Antec skrev:Jag använder själv både Chrome och Chromium fast jag har dom på olika system, jag tycker båda fungerar likabra...
Att jag tycker att Chromium är mycket bättre än Chrome, beror på att jag körde först Chrome på en gammal burk (512 MB RAM) med relativt nyinstallerat Lubuntu. Chrome gick heltrögt och Firefox åt upp hela minnet så att burken hängde sig, men då provade jag Chromium istället och jag måste erkänna att jag blev lite förvånad när den gick både snabbt och felfritt...

Jag vet att innehållet i Chrome och Chromium i stora drag är detsamma, så visst tyckte jag att det var lite konstigt. Jag provade också på fler burkar med större minne, men upplevde även där Chromium som klart snabbare än Chrome (detta var dock mer subjektivt).

Men det här är ungefär två år sedan nu så det kan hända att det har förändrat sig nu och för den delen så provade jag det inte så mycket så att jag kan säga att det var något som gällde generellt för alla burkar...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Error Runtime 216 at 13149012

Inlägg av Tjadden »

Hej, Osprey

Runtime 216 har med datorns ATI att göra och Google Chrome störde mitt moderkort på något sätt, men hur?
Alltså själva bildskärmen var lite ostadig på något sätt som inte jag själv märkte något utav.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 6310
Blev medlem: 06 apr 2008, 00:09
OS: Ubuntu
Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
Kontakt:

Re: Error Runtime 216 at 13149012

Inlägg av Osprey »

Jag skulle gissa på att det är något tillägg (addon/plugin) till Chrome som gör att du får felet. Om du har lust så kan du prova med att avaktivera alla dem och se om inte även felet är borta... :)
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Error Runtime 216 at 13149012

Inlägg av Tjadden »

Osprey

Problemet är löst som jag markerat tidigare genom att jag avinstallerade Chrome och lär inte använda chrome igen!
Skriv svar

Återgå till "Internet"