Språkinställning i Yahoo mail har ändrats

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Städarn
Inlägg: 224
Blev medlem: 19 maj 2013, 18:57
OS: Linux Mint
Ort: Sydhalland

Språkinställning i Yahoo mail har ändrats

Inlägg av Städarn »

Hej.

Det här kanske låter som en nybörjarfråga men strunt i det. :(

Jag sitter hur som helst på min Linux Mint dator och var just inne på min Yahoo mail. denna mail har alltid varit på engelska av någon anledning men har aldrig haft problem med text som jag skrivit på svenska. Den har accepterats utan att den blivit rödmakerad. Bra.

Nu råkade jag väl halka till i menyn så att Engelska blev makerat som språk i stavningskontrollen. Verkan: Allt jag skriver på svenska blir fel. Jag kan stänga av stavningskontrollen men den kommer tillbaka nästa gång jag loggat in och vill då kontrollera engelsk stavning. Jag letade runt lite men det enda jag lyckades med vara att ändra inställningarna för själva kontot som nu är på svenska. Men texten blir "fel" enligt stavningskontrollen. Försökte lägga till svenskt språkpaket men det hjälpte inte. Det fanns ingen tillförlitlig ordlista att lägga så det lät jag bli.

Så hur får jag tillbaka min svenska ordlista som standard i Yahoo mail? Den enda som nu finns är engelsk/amerikansk. >:(
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Inlägg: 7780
Blev medlem: 09 jun 2012, 06:16
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Boo
Kontakt:

Re: Språkinställning i Yahoo mail har ändrats

Inlägg av JoWa »

Hej.

Yahoo! Mail har ingen stavningskontroll. Det är din webbläsare som har, och det är där du väljer språk.

I Chrome: högerklicka på texten och välj Alternativ för stavningskontroll. Välj önskat språk eller öppna Språkinställningar… för att lägga till fler språk.

I Firefox: högerklicka på texten, välj Språk. Välj önskat språk eller Lägg till ordlista…
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Skriv svar

Återgå till "Internet"