"Linux distributions: Recommendations for a novice"

Länkar till nåt roligt, konstigt, udda, trevligt, mysigt, ja allt som kan tänkas vara kul!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

"Linux distributions: Recommendations for a novice"

Inlägg av Pink Panther »

I stort håller jag med "J.A. Watson" i vederbörandes förslag på distributioner för nybörjare.

http://www.zdnet.com/article/linux-dist ... -a-novice/

PCLinuxOS har utfört ett utmärkt arbetet med sin nya version PCLinuxOS MATE 2016.

Om jag inte redan lagt ner några timmar på en personlig konfiguration av Ubuntu MATE lär jag valt PCLinuxOS MATE 2016 "rolling release distribution". Det här med en "rolling release distribution" är lockande. Lite bekväm och lat.

PCLinuxOS är en Linuxdistribution många Linuxanvändare eller nya Linuxanvändare glömmer bort idag. Det är synd. PCLinuxOS MATE 2016 är ett riktigt bra val. I stort ett problemfritt alternativ. Dock erbjuder inte PCLinuxOS MATE 2016 någon egen elegant applikation för att installera programvara. Utan det är Synaptic som är din programhanterare. I mitt fall inga problem. Jag är väldigt förtjust i Synaptic och terminalen.

PCLinuxOS är den första Linuxdistributionen som verkligen har gjort Linux användbart för en massa vanliga användare och sedan kom Ubuntu Linux. Ubuntu typ stal showen.

"PCLinuxOS was the first Linux distribution that really made Linux useable for the masses and then Ubuntu came along and kind of stole the show."

"This review is for the MATE version of PCLinuxOS": http://www.everydaylinuxuser.com/2016/0 ... of_23.html
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
andol
Inlägg: 3093
Blev medlem: 31 dec 2007, 00:19
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Re: "Linux distributions: Recommendations for a novice"

Inlägg av andol »

Vad är egentligen vitsen med alla de här postningarna, där du refererar till att någon godtycklig person på Internet råkar föredrar någon godtycklig Linux-distribution?
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: "Linux distributions: Recommendations for a novice"

Inlägg av Pink Panther »

Allting är godtycklig. Vad du än skriver är det godtyckligt. Det kan vara en avhandling eller vetenskaplig artikel. En avhandling kan kritiseras under flera år även om den är godkänd antingen internt eller externt.

Så i grunden är allt godtycklig fakta.

Sanning precis som skönhet ligger i betraktarens öga.

Eller :-) :-)
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Skriv svar

Återgå till "Surftips"