En sammanfattning av "FOSS Week".

Länkar till nåt roligt, konstigt, udda, trevligt, mysigt, ja allt som kan tänkas vara kul!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

En sammanfattning av "FOSS Week".

Inlägg av Pink Panther »

Jag uppskattar "Christine Hall" en mycket bra skribent. Vi har samma värderingar vad berör följande. Sanningen är aldrig förbjuden. Den ska alltid berättas.

"The biggest Linux story this week by mainstream tech sites’ standards was Skype working to include Linux users"

"However, it wouldn’t surprise me if Ubuntu doesn’t start installing the Skype client by default once it comes out of beta."

"OMG! Ubuntu’s been hacked"

"But this incident must be embarrassing, to say the least, for a distro that’s trying to make money by convincing the enterprise that Ubuntu is a safe and secure server OS — you know, “you’re in good hands with Canonical” and all that."

"Linus Torvalds lost his temper again on the Linux Kernel Mailing List"

“”I’m sure that looks really nice if you are out of your mind on LSD, and have nothing better to do than to worry about the right alignment of the asterisks.”

"Christine Hall" skrev "Personally, I’m surprised that Torvalds knows what the world looks like on LSD."

Källa/Av Christine Hall: http://fossforce.com/2016/07/linux-jour ... pen-music/
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: En sammanfattning av "FOSS Week".

Inlägg av Broder Tuck »

- - - -
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: En sammanfattning av "FOSS Week".

Inlägg av Pink Panther »

"FOSS Week in Review"

"The big story, which we first heard on Tuesday, is that Canonical has joined The Document Foundation’s advisory board. In case you’re new in town, TDF is the nonprofit that controls the development of LibreOffice."

http://fossforce.com/2016/07/software-f ... xfce-mint/
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: En sammanfattning av "FOSS Week".

Inlägg av Pink Panther »

"FOSS Week in Review" av Christine Hall.

"FCC supports open source Wi-Fi firmware."

Denna vecka har FCC-byrå visat sin beslutsamhet när de tvingade routertillverkaren TP-Link att stödja öppen källkod firmware på sina routrar.

Ian Murphy påminde oss via Linux.com denna vecka att det är arton år sedan IBM genomförde en stor satsning på Linux och öppen källkod som så småningom resulterade i Big Blue som genererade ett par miljarder dollar till Linux utveckling.

http://fossforce.com/2016/08/ibms-linux ... owden-psa/
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Skriv svar

Återgå till "Surftips"