TimeShift.

Länkar till nåt roligt, konstigt, udda, trevligt, mysigt, ja allt som kan tänkas vara kul!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

TimeShift.

Inlägg av Pink Panther »

TimeShift har alla funktioner som är nödvändiga enligt mina krav. Enkel och funktionell. Hittar ingen likvärdig applikation med samma möjligheter och val som TimeShift erbjuder användaren ibland alternativen i Ubuntu Linux/Linux Mint förråd.

Jag är numera väldigt restriktiv och installera inget utanför ordinarie förråd för distributionen. Tyvärr erbjuder inte Ubuntu Linux/Linux Mint applikationen TimeShift i sina förråd.

"TimeShift for Linux is an application that provides functionality similar to the System Restore feature in Windows and the Time Machine tool in Mac OS."

http://www.teejeetech.in/p/timeshift.html
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
eson57
Inlägg: 1103
Blev medlem: 06 dec 2014, 10:44
OS: Linux Mint

Re: TimeShift.

Inlägg av eson57 »

Måste bara ännu en gång framhäva genialiteten hos TimeShift. På grund av gårdagens uppdatering (mesa 17.0.7-0ubuntu0.16.04.2) hade jag vid uppstart i dag, ingen grafik. Vet inte ens om den bootar eller är helt död, så vad gör man?
Jo, i med stickan och boota upp en live-session, installera och starta TimeShift, markera rätt lagringsdisk och återställ lämplig avbild. Funkar det inte med senaste, gör man om proceduren med näst senaste... och man är tillbaka på några få minuter. ;D

Alla borde ha det programmet installerat och konfigurerat. I nästa Mint-dist (18.3) är det med som standard, i backup-programmet.
Alltid på kanelen!
Skriv svar

Återgå till "Surftips"