Körkort program

casper2
Inlägg: 100
Blev medlem: 10 jun 2008, 13:15
OS: Ubuntu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Gränna
Kontakt:

Körkort program

Inlägg av casper2 »

Hejsan någon som vet något körkorts program som funkar i ubuntu utan problem?
Användarvisningsbild
Cadryc
Inlägg: 3133
Blev medlem: 07 aug 2007, 18:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Arvika

Re: Körkort program

Inlägg av Cadryc »

Bonniers Trafikskola 2008 gick igång när jag ställde in Wine till Win85, men jag gick inte längre i programmet än att det gick igång och skulle registreras, inte mitt program så ville inte göra det.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
Dagon^
Inlägg: 1168
Blev medlem: 27 okt 2007, 14:42
OS: Arch Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Hell

Re: Körkort program

Inlägg av Dagon^ »

Trafikskolan TEO 2008 funkar utmärkt, antar att även TEO 2009 fungerar bra.

Bonniers Körkortsprogram funkar även det bra i WINE. Se till att du uppdaterat till senaste versionen av WINE dock. 1.0 är den senaste jag känner till.
Användarvisningsbild
Dagon^
Inlägg: 1168
Blev medlem: 27 okt 2007, 14:42
OS: Arch Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Hell

Re: Körkort program

Inlägg av Dagon^ »

Cadryc skrev:Bonniers Trafikskola 2008 gick igång när jag ställde in Wine till Win85, men jag gick inte längre i programmet än att det gick igång och skulle registreras, inte mitt program så ville inte göra det.
Du menar Win95 får jag hoppas :P
Användarvisningsbild
Cadryc
Inlägg: 3133
Blev medlem: 07 aug 2007, 18:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Arvika

Re: Körkort program

Inlägg av Cadryc »

Det kanske jag gör :P
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
Dagon^
Inlägg: 1168
Blev medlem: 27 okt 2007, 14:42
OS: Arch Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Hell

Re: Körkort program

Inlägg av Dagon^ »

Trafikskolan TEO 2009 funkar inte än så länge.
Man måste installera nåt jox och då gnällde den över att mitt Windows XP minsann inte hade samma språk och blablabla.
Har inte orkat kolla på det mer.
Användarvisningsbild
lwordish
Inlägg: 80
Blev medlem: 30 jul 2008, 13:26
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Körkort program

Inlägg av lwordish »

Dagon^ skrev:Trafikskolan TEO 2008 funkar utmärkt, antar att även TEO 2009 fungerar bra.

Bonniers Körkortsprogram funkar även det bra i WINE. Se till att du uppdaterat till senaste versionen av WINE dock. 1.0 är den senaste jag känner till.
Jag har inte fått "Trafikskolan TEO 2008" att fungera. Kan installera det men sen kommer jag inte längre. Kör Ubuntu 8.10.
Kolla in vart jag jobbar idag och rösta på bästa bilderna ---> http://www.telenorjobbamobilt.se/titta/86
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Körkort program

Inlägg av farmfield »

Dagon^ skrev:
Cadryc skrev:Bonniers Trafikskola 2008 gick igång när jag ställde in Wine till Win85, men jag gick inte längre i programmet än att det gick igång och skulle registreras, inte mitt program så ville inte göra det.
Du menar Win95 får jag hoppas :P
Windows '85 var betan till '95 som ju släpptes '96 och alltså låg som beta i 11 år... O0
Användarvisningsbild
Dagon^
Inlägg: 1168
Blev medlem: 27 okt 2007, 14:42
OS: Arch Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Hell

Re: Körkort program

Inlägg av Dagon^ »

farmfield skrev:
Dagon^ skrev:
Cadryc skrev:Bonniers Trafikskola 2008 gick igång när jag ställde in Wine till Win85, men jag gick inte längre i programmet än att det gick igång och skulle registreras, inte mitt program så ville inte göra det.
Du menar Win95 får jag hoppas :P
Windows '85 var betan till '95 som ju släpptes '96 och alltså låg som beta i 11 år... O0
I bow before you oh great M$-master ;)
Ärligt talat så visste jag faktiskt inte det :)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
Cadryc
Inlägg: 3133
Blev medlem: 07 aug 2007, 18:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Arvika

Re: Körkort program

Inlägg av Cadryc »

lwordish skrev:
Dagon^ skrev:Trafikskolan TEO 2008 funkar utmärkt, antar att även TEO 2009 fungerar bra.

Bonniers Körkortsprogram funkar även det bra i WINE. Se till att du uppdaterat till senaste versionen av WINE dock. 1.0 är den senaste jag känner till.
Jag har inte fått "Trafikskolan TEO 2008" att fungera. Kan installera det men sen kommer jag inte längre. Kör Ubuntu 8.10.
Hmm, jag kan inte mycket om Wine, men pröva kanske att ställa in Wine till en annan windowsversion. Ibland får man installera med Wine inställe på en windowsversion och köra programmet med wine inställt på en annan windowsversion.

farmfield skrev:
Dagon^ skrev:
Cadryc skrev:Bonniers Trafikskola 2008 gick igång när jag ställde in Wine till Win85, men jag gick inte längre i programmet än att det gick igång och skulle registreras, inte mitt program så ville inte göra det.
Du menar Win95 får jag hoppas :P
Windows '85 var betan till '95 som ju släpptes '96 och alltså låg som beta i 11 år... O0
Så jag skrev rätt utan att veta om det O0
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Körkort program

Inlägg av farmfield »

Dagon^ skrev:I bow before you oh great M$-master ;)
Ärligt talat så visste jag faktiskt inte det :)
Tricket med att framstå som någon som är duktig på datorer är att ljuga och improvisera, det vet ni väl, hehe?
Cadryc skrev:Så jag skrev rätt utan att veta om det O0
Nej, men så sena med releaserna som MS varit genom åren kunde det nästan varit sant. ;D

Utanför ämnet: Jag satt dock aldrig i Win95 utan i NT4, sen 2000 och sist XP - dom versioner av Windows som faktiskt inte varit så dåliga. Win95/98/ME var ju ett totalt feltänk av MS och hade dom skitit i att utveckla olika OS parallellt med varandra så hade dom förmodligen haft bättre OS idag. Samma gäller det här med att ha olika releaser av sina OS, alltså 'Basic', 'Home' o.s.v... Mer jobb utan att tjäna mer pengar på det - också detta ett feltänk. Skribord & server är ju dom två viktiga bitarna, sedan så löser man resten i moduler som går att slå av och på.

Titta bara på mitt favorithatobjekt, tjänsten 'distributed link tracker' som naturligtvis är helt meningslös på 80% av alla datorer men som hittills varit en installerad och aktiv standardtjänst i alla MS OS sedan WIn2K, kanske också NT. Feltänk.

Ser också att Ubuntu gör sånt här ibland men förstått att det är en av grejerna man jobbar på nu, att det skall fungera som i Mandriva, att efter installationen så får man valet att rensa oanvända tjänster och moduler - och sen har man ju ett betydligt rappare OS.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"