Temat ändras i Ubuntu 8.10 med ca:2 veckors mellanrum!

Rob
Inlägg: 15
Blev medlem: 31 okt 2008, 16:46
OS: Ubuntu
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Temat ändras i Ubuntu 8.10 med ca:2 veckors mellanrum!

Inlägg av Rob »

I min Ubuntudist 8.10 har jag alltid använt det vanliga temat som blir installerat vid installationen,

så jag undrar varför ibland, med ca; 2 veckors mellanrum, jag har ett annat tema,ett ljusgrått med blå list och ändrade ikoner ,när jag startar datorn?

Startar jag om datorn så startar den med default tema och ikoner som vanligt men efter ett par veckor så är det likadant och alltid samma tema!

Är detta en bugg eller vad händer?

Jag har inte grejat med några teman i Ubuntu.

Står installationen på att ändra tema efter 2 veckor och en uppstart?

Kan det ha med att : Efter att jag installerat uppdateringarna som kommer då och då så nästa uppstart så ändras temat? ::)
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Inlägg: 768
Blev medlem: 06 aug 2008, 22:41
OS: Xubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Ort: Göteborg

Re: Temat ändras i Ubuntu 8.10 med ca:2 veckors mellanrum!

Inlägg av JeyPeyy »

Det är nog en bugg, men det är lite konstigt att det sker regelbundet. Jag kan tänka mig att den kör på låg-grafiskt läge då och då, och ibland vanligt läge. Vad har du för dator? Är det en modern borde inte detta vara ett problem, men det är möjligt att det händer om är lite gammal. Dock är det väldigt konstigt att det sker med 2 veckors mellanrum.
ChalleFo
Inlägg: 20
Blev medlem: 31 jan 2009, 21:48
OS: Ubuntu
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Temat ändras i Ubuntu 8.10 med ca:2 veckors mellanrum!

Inlägg av ChalleFo »

Detta händer mig också med jämna mellanrum. Ibland när jag startar min dator och loggar in är det gråa temat i bruk. För att byta tillbaka tema tar jag en genväg och högerklickar och väljer sedan byt bakgrundsbild. När jag klickar på byt bakgrundsbild loggas jag ut. Sen loggar jag in ytterligare en gång och då är mitt valda tema igång. Jätte skumt men inget jag stör mig på speciellt mycket, men vore ändå kul att få en fix.
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet - inaktuell"