Placera ut förnster med numpaden [LÖST]

m!rage
Inlägg: 2550
Blev medlem: 28 apr 2009, 21:47
OS: Arch Linux
Ort: Lund

Placera ut förnster med numpaden [LÖST]

Inlägg av m!rage »

I Karmic hade jag ställt in nån grej i compizconfig-manager som gjorde att jag kunde placera ut fönster genom att trycka på ctrl-alt-numpad4 exempelvis så flyttades längst till vänster och om jag tryckte flera gånger så ändrades storleken horisontellt till att ta upp 1/3, 1/2 och 2/3 av skärmen. Problemet är att det inte längre fungerar i Lucid alpha 2 och jag inte kommer ihåg vad den inställningen i Compiz heter
Senast redigerad av 1 m!rage, redigerad totalt 23 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Inlägg: 16492
Blev medlem: 25 jan 2007, 04:15
OS: Gentoo
Ort: Norrland
Kontakt:

Re: Placera ut förnster med numpaden

Inlägg av Hund »

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
m!rage
Inlägg: 2550
Blev medlem: 28 apr 2009, 21:47
OS: Arch Linux
Ort: Lund

Re: Placera ut förnster med numpaden

Inlägg av m!rage »

Tack :)

EDIT: Var lite väl snabb där... Funktionen verkar inte finnas kvar i Lucid, eller så är det för att det är på svenska nu så jag vet inte vad den heter. Hur ser ikonen ut?

EDIT 2: Kollade i plugin-listan och den är inte där. Får bli ett senare problem att installera den manuellt
Användarvisningsbild
Hund
Inlägg: 16492
Blev medlem: 25 jan 2007, 04:15
OS: Gentoo
Ort: Norrland
Kontakt:

Re: Placera ut förnster med numpaden [LÖST]

Inlägg av Hund »

Det är möjligt att det finns i något paket i förrådet. Sitter på mobilen och har inte installerat någon SSH-klient ännu, så jag kan inte kolla just nu.
m!rage
Inlägg: 2550
Blev medlem: 28 apr 2009, 21:47
OS: Arch Linux
Ort: Lund

Re: Placera ut förnster med numpaden [OLÖST]

Inlägg av m!rage »

Hittade den nu i paketet compiz-fusion-plugins-extra
Nu till nästa problem. Den dyker upp i compiz config manager men med en konstig ikon, ett dokument med ett kugghjul och ett frågetecken på. Eller ska det se ut så? Dessutom verkar det inte som att ctrl+alt+keypad fångas upp som det ska. I urxvt visas

Kod: Markera allt

(arg: 1) 
då jag trycker numpad 1. I en gästsession händer istället ingenting förutom att tecknet 1 skrivs in, den tar alltså inte hänsyn till ctrl och alt som modifier keys. Samma resultat om jag stället in någon annan genväg i compiz config manager, grid fångar helt enkelt inte upp genvägen
m!rage
Inlägg: 2550
Blev medlem: 28 apr 2009, 21:47
OS: Arch Linux
Ort: Lund

Re: Placera ut förnster med numpaden [LÖST]

Inlägg av m!rage »

Att installera den "riktiga" nvidia-drivaren löste flere problem, bland annat detta
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"