Asus P5W DH Deluxe

Tompalaz
Inlägg: 772
Blev medlem: 19 maj 2007, 20:34
OS: RHEL/CentOS
Ort: Stockholm

Asus P5W DH Deluxe

Inlägg av Tompalaz »

Moderkort: Asus P5W DH Deluxe

Installation: 8/10
Fjärrkontroll(ir): 10/10 Funkar bättre än i windows om man använder lirc och irkick för att konfigurera.
OS: Ubuntu 7.10 Ubuntu Studio

+ allt funkar, även fjärrkontrollen

- Hade lite pill med att få igång nätverkskorten.
Datorn startar ibland om vid avstängning av dator (beror på wake-on usb funktionen)
Edit: Att datorn startar om ändrar man enkelt genom att endast sätta i mottagaren för kontrollen i wake-on usb porten och/eller en enhet som stänger av sig vid nerstängning.
revoltism
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 jan 2008, 15:30
OS: Arch Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Asus P5W DH Deluxe

Inlägg av revoltism »

Moderkort: Asus P5W DH Deluxe

Installation: 3/5
Hade prblem med att installera då moderkortet har något som kallas JMicron som finns för att förenkla skapandet av en Raid. Jag har ingen användning av det då jag bara har en hårddisk. Problemet blev att min SATA disk inte kunde hittas och när jag körde in Live-CD:n så uppstod ett ata04 problem. Jag löste det genom att gå in i bios och stänga av den funktionen. Det skapade också problem med att boot-processen tog onormalt lång tid. Vilket jag fick fixa i grub genom att lägga till all_generic_ide i kernelraden. Förutom dessa katastofala problem så har det funkat utmärkt.

Funktion: 5/5

Testat i Ubuntu 8.04, 7.10 och 7.04
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Tompalaz
Inlägg: 772
Blev medlem: 19 maj 2007, 20:34
OS: RHEL/CentOS
Ort: Stockholm

Re: Asus P5W DH Deluxe

Inlägg av Tompalaz »

Du kan testa att konfigurera S-ATA till Basic, JMicron kommer endast upp när man har en konfigurerad RAID.
revoltism
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 jan 2008, 15:30
OS: Arch Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Asus P5W DH Deluxe

Inlägg av revoltism »

Tompalaz skrev:Du kan testa att konfigurera S-ATA till Basic, JMicron kommer endast upp när man har en konfigurerad RAID.
jo, gjorde det men problemet kvarstod. all_generetic_ide fixade allt men det vet inte en newbee.. darfor en 3:a
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Asus P5W DH Deluxe

Inlägg av farmfield »

Det kortet är ju ett av dom bästa att köra OS X på också, hehe... xD ...skall ha ett sånt i mitt nästa bygge, dualboota Linux & OS X, mums... =)
revoltism
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 jan 2008, 15:30
OS: Arch Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Asus P5W DH Deluxe

Inlägg av revoltism »

farmfield skrev:Det kortet är ju ett av dom bästa att köra OS X på också, hehe... xD ...skall ha ett sånt i mitt nästa bygge, dualboota Linux & OS X, mums... =)
Håller med.. det är ett svinigt bra moderkort =)
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Tompalaz
Inlägg: 772
Blev medlem: 19 maj 2007, 20:34
OS: RHEL/CentOS
Ort: Stockholm

Re: Asus P5W DH Deluxe

Inlägg av Tompalaz »

Det kortet är ju ett av dom bästa att köra OS X på också, hehe... xD ...skall ha ett sånt i mitt nästa bygge, dualboota Linux & OS X, mums... =)
Funkar perfekt med den HAL moddade Leo4All som fanns på Pirate***.org Det enda som gjorde att jag inte kunde/orkade köra det är mitt ljud och grafikkort funkar inte... Samt att linux rulez!

Synd bara att projektet OpenDarwin inte längre finns. Om ni har någon gamal iso på det får ni gärna PM:a mig :D
casper2
Inlägg: 100
Blev medlem: 10 jun 2008, 13:15
OS: Ubuntu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Gränna
Kontakt:

Re: Asus P5W DH Deluxe

Inlägg av casper2 »

Hejsan jag har detta kort liggande hemma.
Har nu också köpt en Intel Core 2 Extreme QX6850 3GHz 1333Mhz , någon som testat denna kombination?
UBBeN
Inlägg: 12
Blev medlem: 27 feb 2008, 23:39
OS: Ubuntu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Piteå

Re: Asus P5W DH Deluxe

Inlägg av UBBeN »

Är det ingen som har sin remote till salu? :) skicka pm isf
Skriv svar

Återgå till "Moderkort"