Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 25 sep 2020, 15:15

Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
 Owncloud verkar intressant. Hur skapa servern på Exito B3 
Författare Meddelande
Användarvisningsbild

Svara med citat
Inlägg Owncloud verkar intressant. Hur skapa servern på Exito B3
Jag har undvikit att ansluta mina verksamheter till olika "moln" eftersom mitt liv ofast kretsar sig inom mitt eget wifi.
Jag märker förstås att tex Google synkar vissa saker utan att jag upplever mig ha godkänt detta. Runt om mig finns alla de som bugar och bockar för de moln som de ingår i.
Jag tycker att molntanken är intressant och eftersom jag har en NAS i form av Excito B3 så har jag funderingar på att försöka få den (B3) att agera "MITTEGET MOLN).
Det bör ju gå och jag har funnit VAD jag ska installera som root i debiansystemet. Men är osäker på HUR hur jag ska göra det.
Lasse

14 nov 2014, 15:36
Serveradmin
Användarvisningsbild

Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Svara med citat
Inlägg Re: Owncloud verkar intressant. Hur skapa servern på Exito B
Det finns ett antal beskrivningar på hur man installerar OwnCloud v7 (senaste) på Debian Wheezy. T.ex. http://www.howtoforge.com/owncloud-7-installation-and-configuration-on-debian-7-wheezy Dock antar jag att din Excito B3 kör Debian Squeeze, stämmer det? I så fall skulle jag nog först rekommendera en uppgradering till Debian Wheezy som t.ex. beskrivs här: http://e.lefant.net/2014/08/31/debian-wheezy-upgrade-on-excito-b3/

MEN; är du inte van terminalanvändare så avråder jag dig från detta. Får du t.ex. problem vid uppgraderingen till Wheezy, så kan det vara besvärligt att återvända till ursprungsläget och då har du en Excito du kanske inte kan använda längre...

I övrigt håller jag med dig; OwnCloud ser väldigt intressant ut.

14 nov 2014, 15:55
Profil WWW
Användarvisningsbild

Svara med citat
Jag är terminalanvändare på mitt lokala Ubuntu, men jag har inte kollat mitNASen.
Tack så länge jag ska börja testa

14 nov 2014, 17:30
Användarvisningsbild

Svara med citat
Ja et där verkar "mastigt" och osäkert. Vetesjutton om jag bryr mig nu.

14 nov 2014, 19:01
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 4 inlägg ]