Bästa VPN-tjänsten

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
Användarvisningsbild
eson57
Inlägg: 1103
Blev medlem: 06 dec 2014, 10:44
OS: Linux Mint

Bästa VPN-tjänsten

Inlägg av eson57 »

Vilken VPN (openVPN) som kan konfas direkt i routern, väljer man numera? Jag söker alltså en prenumerationstjänst som kan konfigureras i router med stöd för openVPN. Självklart skall den vara snabb... åtminstone inom Sverige.
Har hittat några som påstår att det skall gå, men ingen talar om hur, förutom att dom vill sälja förkonfigurerade routrar. Router finns redan, så det är inte intressant.
Alltid på kanelen!
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Bästa VPN-tjänsten

Inlägg av johanre »

Då jag har sysslat en del med att sätta upp OpenVPN servrar hade jag velat säga något någorlunda klokt här. 8)

Men, tyvärr jag har ingen egen erfarenhet av routrar som själv ansluter till någon {Open}VPN tjänst på Internet och därmed bryggar in hela hemmanätverket så att det kör i VPN tunneln - det var väl det du var ute efter, eller hur? Min router möjliggör t.ex. inkommande VPN, men jag tror inte du är så intresserad av just den funktionaliteten.
Användarvisningsbild
eson57
Inlägg: 1103
Blev medlem: 06 dec 2014, 10:44
OS: Linux Mint

Re: Bästa VPN-tjänsten

Inlägg av eson57 »

Ja, precis. Jag vill brygga in hela nätverket. Routern ifråga ger den möjligheten. Roter-konfigurationen i sig, är inte särskilt komplicerad, men man behöver ju lite uppgifter från VPN-leverantören, och det verkar dom jag besökt vara väldigt ovilliga att publicera.

Tror jag hittat en, dock...
https://www.ovpn.se/sv/guides/openwrt
Alltid på kanelen!
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"