HOWTO: World Of Warcraft

Här kan du dela med dig av dina bästa tips och knep.
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Användarvisningsbild
Defunctus
Inlägg: 123
Blev medlem: 23 nov 2007, 22:54
OS: Xubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Ort: Lalaland

SV: HOWTO: World Of Warcraft

Inlägg av Defunctus »

Har problem med att uppdatera till senaste patchen kommer bara en ruta som säger "waiting for all files o close" enligt blizzards supportsida skulle man titta i enhetshanteraren och stänga alla wow relaterade program som kunde tnkas köra.
det är bara det att inga program körs någon som har haft liknande problem och vet hur det kan lösas?
Girls, girls, girls
Användarvisningsbild
Dick Lundberg
Inlägg: 512
Blev medlem: 17 mar 2006, 09:43
Ort: Nyköping
Kontakt:

SV: HOWTO: World Of Warcraft

Inlägg av Dick Lundberg »

När det där meddelandet kommer fram låter du det vara öppet och går sedan in i Systemövervakaren i System/Administration och där dödar du Loader.exe, sen fortsätter patchen...
Lundbergs Lya: http://radoka.se
Min guide till musikinspelning i Ubuntu: http://hem.wtnord.net/k05816
devilson
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 sep 2009, 23:03
OS: Ubuntu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: HOWTO: World Of Warcraft

Inlägg av devilson »

Tja.. jag kör wow på min lap top.. allt funkar skit bra, tills jag håller ner knappen och ska vrida bilden. Då blir de som världens dragspel av allt på skärmen, men så fort jag släpper knappen så blir de bra igen.. finns de nått sätt att fixa så att de inte blir dragspel?

Har gått igenom HOWTO men jag vet inte om jag missar nått.
har gjort ny nyckel och så.
och jag har ändrat i config.wtf
Användarvisningsbild
toxic76
Inlägg: 976
Blev medlem: 30 dec 2006, 00:18
OS: Ubuntu
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: HOWTO: World Of Warcraft

Inlägg av toxic76 »

Någon som har lyckats med att installera world of warcraft battlechest ? det innehåller original spelet world of warcraft samt expansionen the burning crusade.. Jag har spelat det på ubuntu helt felfritt.. Dock så lyckas jag aldrig installera det utan jag måste installera det på en windows partition först och sedan starta
ifrån den partitionen i wine..
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Defunctus
Inlägg: 123
Blev medlem: 23 nov 2007, 22:54
OS: Xubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Ort: Lalaland

Re: HOWTO: World Of Warcraft

Inlägg av Defunctus »

toxic76 skrev:Någon som har lyckats med att installera world of warcraft battlechest ? det innehåller original spelet world of warcraft samt expansionen the burning crusade.. Jag har spelat det på ubuntu helt felfritt.. Dock så lyckas jag aldrig installera det utan jag måste installera det på en windows partition först och sedan starta
ifrån den partitionen i wine..
Det är den där irriterande skivan som saknar en install fil har jag för mig jag gjorde det enkelt genom att ladda hem det ifrån wows hemsida,....
eller som sagt köra en windows install
puttek
Inlägg: 11
Blev medlem: 07 nov 2009, 05:24
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: HOWTO: World Of Warcraft

Inlägg av puttek »

Jag hoppade av glädje då jag fick igång wow, men självklart skulle något bråka och denna gång var det fps;en. Den är en aning lägre i Ubuntu än i Windows, vilket alltså resulterar i att jag får fortsätta mitt liv i windows, tack vare ett jävla spel. :)

Någon som haft samma problem och kommit fram till en lösning?

mvh
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: HOWTO: World Of Warcraft

Inlägg av pun »

puttek skrev: Någon som haft samma problem och kommit fram till en lösning?
Det absolut vanligaste tricket för en gamer är att inaktivera Compiz som slösar med resurserna....

Meny System > Inställningar > Utseende fliken effekter

Sen är det då en fråga vad du har för grafikkort....enligt initierade gamers så är fpsen numera bättre med en linuxburk som körs med det senaste.
puttek
Inlägg: 11
Blev medlem: 07 nov 2009, 05:24
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: HOWTO: World Of Warcraft

Inlägg av puttek »

Jag satte skrivbordseffekter på "inga", är detta samma sak? Jag sitter på en bärbar dator, med ett HD4570 512MB grafikkort.
Skriv svar

Återgå till "Guider"