Uppgradering från kubuntu 8.04 till 8.10 [LÖST]

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
jensklas
Inlägg: 36
Blev medlem: 11 apr 2008, 01:27
OS: PCLinuxOS

Uppgradering från kubuntu 8.04 till 8.10 [LÖST]

Inlägg av jensklas »

Vad jag förstår kommer KDE4.1.2? följa med kubuntu 8.10.

Om jag då uppgraderar min kubuntu med KDE3, kommer jag då ha kvar min gamla kde och få kde4 installerad "på sidan" som när man kör in kubuntu-desktop i ubuntu?

Är lite nervös inför uppgraderingen då min ubuntu fick grafikproblem och det fick bli en ren installation. Har iofs säkerhetskopierat det viktigaste... men ändå.

/Jens
Senast redigerad av 2 jensklas, redigerad totalt 13 gång.
gusnan
Inlägg: 343
Blev medlem: 17 jan 2007, 08:20
OS: Debian
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Uppgradering från kubuntu 8.04 till 8.10

Inlägg av gusnan »

Ser inte ut som om du kan köra KDE 3.5 med Intrepid:

https://wiki.kubuntu.org/Kubuntu/KDE3-KDE4Migration

Jag är inte Kubuntu-användare själv så jag kan inte hjälpa mer tyvärr, men det verkar som att man måste stanna kvar på Kubuntu 8.04 om man inte vill uppgradera till KDE4.
Nikke
Inlägg: 139
Blev medlem: 30 nov 2006, 07:38
OS: Fedora
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Uppgradering från kubuntu 8.04 till 8.10

Inlägg av Nikke »

Will 8.10 include KDE 3?
8.10 will only include KDE 4 as its desktop. KDE 3 will not be available. As the code-name suggests, Intrepid is intended as a deliberately cutting edge release, if you would rather stay with what you know 8.04 continues to be fully supported. The development team decided that time and manpower considerations as well as the probable(possible) lack of further 3.5x releases prevent them from maintaining 2 separate versions, and KDE 4 was chosen as the version to move forward with.
I use 8.04 (Hardy).

How long will I be able to use it, and thus continue using KDE 3?
8.04 still has approximately a year of (security) updates left. While it is uncertain if there will be any future KDE 3 releases, 8.04 and KDE 3.5 are quite stable so continuing to use that until its end-of-life arrives is feasible. By then Kubuntu developers will be working on our third KDE 4-based release.
jensklas
Inlägg: 36
Blev medlem: 11 apr 2008, 01:27
OS: PCLinuxOS

Re: Uppgradering från kubuntu 8.04 till 8.10

Inlägg av jensklas »

Tack tack för svaren!
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"