Kubuntu livecd fungerar inte

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Ponyboy
Inlägg: 6
Blev medlem: 04 aug 2007, 12:40

Kubuntu livecd fungerar inte

Inlägg av Ponyboy »

Äsch då, såg fram emot att göra en nyinstallation av Ubuntu(Kubuntu) idag men det funkar inte så bra. När jag kör Kubuntu 8.10 desktop i386 skivan, så blir det bara ett brett horisontellt streck över hela skärmen efter ett tag och sen händer inget mer. Är det nån som har nåt förslag på nån lösning?

Moderkort: Gigabyte GA-G33M-DS2R
Grafikkort: Nvidia Gforce 7600 GS

Kan ju säga också att jag har en Kubuntu/Ubuntu 8.10 installation på min dator som fungerar(installerade den för kanske 2 månader sen). Som sagt det fungerar, men tycker Kde är väldigt buggigt så skulle vilja göra en nyinstallation nu.
Användarvisningsbild
mcNisse
Inlägg: 5211
Blev medlem: 06 feb 2007, 20:51
OS: Debian
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Kubuntu livecd fungerar inte

Inlägg av mcNisse »

Kan det vara fel på skivan? Kollade du md5summan (eller laddade ner med bittorrent)?
Ponyboy
Inlägg: 6
Blev medlem: 04 aug 2007, 12:40

Re: Kubuntu livecd fungerar inte

Inlägg av Ponyboy »

Hej mcNisse

Jag brände den i K3b. Den gör nån test där av iso-filen innan man bränner den, är det det du menar med koll av md5summan? Laddade ner den via länk härifrån också.

Men nu har jag laddat ner och bränt Ubuntuvarianten också(ubuntu 8.10 desktop i386), och den funkar att starta som liveskiva. När jag tänker efter var det så jag gjorde för två månader sen också, dvs att installera Ubuntu och sen installera Kde desktopen i Ubuntun.

Det där strecket mitt på skärmen är ungefär 1/3 av skärmen.
Ponyboy
Inlägg: 6
Blev medlem: 04 aug 2007, 12:40

Re: Kubuntu livecd fungerar inte

Inlägg av Ponyboy »

Nu har jag laddat ner Kubuntu skivan igen via bittorrent och jämfört checksumman också i K3b innan jag brände den i 8 gångers hastighet. Med samma resultat sen när jag provar liveskivan, dvs det funkar inte. Så då är det väl antagligen inte nåt av dom felen.

Finns det nån möjlighet att det ändå går att installera Kubuntu även om inte liveskivan fungerar? Känns lite olustigt att testa ifall det inte fungerar för då måste jag skriva över installationen jag har nu.
Användarvisningsbild
mcNisse
Inlägg: 5211
Blev medlem: 06 feb 2007, 20:51
OS: Debian
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Kubuntu livecd fungerar inte

Inlägg av mcNisse »

Du skriver att du redan har en installation kan du inte starta den och uppgradera? KDE4.1.2 är bättre än kde4.1.1
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"