Error 1962: No operating system found. Press any key to repe

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
oleg
Inlägg: 74
Blev medlem: 12 okt 2009, 13:40
OS: Annat GNU/Linux

Error 1962: No operating system found. Press any key to repe

Inlägg av oleg »

Vid installation av Ubuntu 16.04.2 på Lenovo ThinkCentre M91p fick jag meddelande att installationen lyckades. Men vid start efter fått meddelande att ta ut installationsCD
??-E61 : Media test failure, check cable ??-M0F: Exiting Intel Boot Agent.
Error 1962: No opterating system found. Press any key to repeat boot sequence.
Vid installationen kom ett meddelande ungefär att Win 7 partion skulle raderas, och då bara fortsatte jag.
Lenovo BIOS Setup Utility – Startup är ställd till Primary Boot Sequence – 1: HDD1: P0:WDC WD5000AAKX-083CA1
Jag har inte resetat till default – ska jag det? Tacksam för all hjälp!
oleg
Inlägg: 74
Blev medlem: 12 okt 2009, 13:40
OS: Annat GNU/Linux

Re: Error 1962: No operating system found. Press any key to

Inlägg av oleg »

Tillägg till ovanst. Efter att ha fibblat i BIOS och kört CD.n en gång till utan att veta vad jag gjort, startar Ubuntu. Jag kan surfa hit och dit och se t ex Spader Madam på SVT Play och en del annat men inte t ex Uppdrag granskning och t ex Hundra % bonde. Tyvärr har jag noll koll vad jag håller på med. Det skulle kännas jättebra om någon ville ge lite support. Tack på förhand.
gustavwiz
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 mar 2017, 21:39
OS: Ubuntu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: Error 1962: No operating system found. Press any key to

Inlägg av gustavwiz »

Vilken webbläsare använder du?
oleg
Inlägg: 74
Blev medlem: 12 okt 2009, 13:40
OS: Annat GNU/Linux

Re: Error 1962: No operating system found. Press any key to

Inlägg av oleg »

Hej gustavwiz!
Sedan sist har jag installerat Chrom och då fungerar allt jag vill se, t ex ehf-handboll. YouTube fungerade i Firefox men inte t ex SVT-play, men det gör det nu i Chrome. Det känns som att jag har fuskat för jag har inte en susning om vad jag gjort. Tack för att du hörde av dig
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"