Avbruten uppdatering

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Wikell
Inlägg: 1
Blev medlem: 20 feb 2018, 09:25
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Avbruten uppdatering

Inlägg av Wikell »

Hej
Jag uppdaterade min stationära dator igår efter den stått still i ett par månader,men jäkelskapet hängde sig när den tankade ner uppdateringarna så efter ett par timmar så stängde jag av datorn å gick å la mig men nu när jag startar den så kommer givetvis bara ubuntu iconen fram och så står den bara där å laddar,
vad gör man? kan man köra den i felsäkertläge å köra igång den med de gamla drivrutinerna?
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Avbruten uppdatering

Inlägg av Broder Tuck »

;)
Hej och välkommen till forumet.
Trist att den bråkar med dig. Men ett alternativ är helt klart att du startar upp i felsäkert läge och då väljer att köra på en äldre kärna. Är det ett fel av det enklare slaget, så borde det kunna fungera. Startar den om på det sättet så gör du en uppdatering så snart som uppstarten är klar.

Ytterligare ett alternativ kan vara att du håller shifttangenten nere hela tiden och trycker på startknappen. Håll den nere medan datorn arbetar. Först när du ser att uppstarten börjar att närma sig, släpper du shiftknappen. Det här alternativet kanske du skall testa som första variant och sedan, om felet håller i sig, låta den rulla på och där välja felsäkert läge och en äldre kärna.

Ge feedback på hur det har gått. Ligger problemet kvar, kan du säkert få ytterligare förslag från andra här i tråden.

Tummar hålls. /tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"