Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 05 jun 2020, 23:38

Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
 Ladda ner från SVT 
Författare Meddelande

Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Svara med citat
Inlägg Ladda ner från SVT
Hej!
Skulle vara roligt med synpunkter på mitt uppdaterade program streamCapture2. Hur upplevs installationen? Min tanke är att installationen ska vara enkel för användaren, den ska gå till på samma sätt med Linux (alla distributioner) och med Windows.
Man installerar eller kör direkt.
online installer för Linux och Windows.
och AppImage för Linux och portabel för Windows.

Fördelen med att installera är att enskilda delar kan uppdateras separat.

Och programmet är till för att ladda ner strömmande media. Med en del extra möjligheter. Två versioner av svtplay-dl (stable och bleeding edge) samt FFmpeg för att bl. a. sätta ihop videon med ljudet.

Extra kul att höra vad Ubuntuanvändare tycker om installationsprocessen som skiljer sig från Ubuntus traditionella.

Vänligen
Ingemar Ceicer

https://gitlab.com/posktomten/streamcap ... wikis/BETA

Bilagor:
Filkommentar: Hashsummor och liten beskrivning
README.txt [536 Bytes]
Nerladdad 3 gånger
Idag, 10:47
Profil WWW
Användarvisningsbild

Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Svara med citat
Inlägg Re: Ladda ner från SVT
Hej Ingemar, och tack för påminnelsen om ditt grafiska gränssnitt till svtplay-dl. Jag har inte provat det ännu, då jag tycker att svtplay-dl är enkelt att använda som terminalprogram.

Men ett återkommande problem med svtplay-dl (och andra liknande program såsom youtube-dl) är att det plötsligt slutar fungera på någon sajt. Det hände mig så sent som häromdagen. Det ser ut som att senaste versionen av streamcapture2 inkluderar en fix av just det problemet.

En fråga: Om man installerar streamcapture2, uppdateras det därefter automatiskt så att man alltid har tillgång till senaste nytt i git för svtplay-dl? I så fall har du löst ett angeläget problem och jag för min del skulle vara nyfiken på att testa.

Idag, 19:38

Svara med citat
Hej igen!
Inte riktigt så enkelt som du vill ha det. Man får starta "Maintenance Tool" från verktygsmiljön och uppdatera det man vill uppdatera. Jag skickar med både senaste "snapshot" och senaste "stable" versionen av svtplay-dl. Det går dock ganska smidigt.
Bild
Ingemar

Idag, 20:00
Profil WWW
Användarvisningsbild

Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Svara med citat
Det låter i varje fall som ett steg i rätt riktning. Det är vad du kallar "Bleeding Edge" jag vill ha enkel åtkomst till.

Idag, 20:31

Svara med citat
Ja lite knapptryckningar behövs. Men bara ca 90 kB att lada ner, så det bör gå ganska fort... Hm. Automatiskt söka efter senaste svtplay-dl och ladda ner. Kan vara något.

Idag, 21:08
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 5 inlägg ]