Ladda ner från SVT

Problem med att spela musik, film osv.
Användarvisningsbild
posktomten
Inlägg: 28
Blev medlem: 12 okt 2019, 14:19
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Ingared, Alingsås
Kontakt:

Re: Ladda ner från SVT

Inlägg av posktomten »

Tack!
Får man det att fungera så är det lätt att implementera på alla program. En stor lättnad att det verkar funka.
joax01
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 feb 2021, 18:18
OS: Windows
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Ladda ner från SVT

Inlägg av joax01 »

Hej, Har testat Version 0.22.0 på Windows 10.
Programmet installerades och startar. Det blir dock inget ljud på den nedladdade filen. Provade med denna länk : resulterade i en fil som visas med video men inget ljud. Provade i VLC, i dodec information finns följande:
Kodek: H264 - MPEG-4 AVC (part 10) (avc1). Ström för ljud saknas.

https://www.svtplay.se/video/29723966/t ... sword,nsub
Användarvisningsbild
posktomten
Inlägg: 28
Blev medlem: 12 okt 2019, 14:19
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Ingared, Alingsås
Kontakt:

Re: Ladda ner från SVT

Inlägg av posktomten »

Hej!
Jag har prövat med senaste svtplay-dl. Version 3.0-7-ge423c1
Då funkade ljudet. Jag kommer snart med en ny version av streamCapture2 med denna version av svtplay-dl.

Du kan redan nu ladda ner senaste svtplay-dl från min server och använda den i streamCapture2. Klicka på "Välj svtplay-dl..."

Linux
https://bin.ceicer.com/svtplay-dl/Linux ... c1c.tar.gz
Windows
https://bin.ceicer.com/svtplay-dl/Windo ... 423c1c.zip
Hoppas det funkar för dig också!
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Ladda ner från SVT

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Nu fick jag problem igen på Ubuntu 20.10. Jag har version 0.21.2 och uppmanas att uppdatera till 0.22.0. När jag gör det, säger den "streamCapture2 är uppdaterad", men det stämmer inte - jag är kvar på 0.21.2.
Användarvisningsbild
posktomten
Inlägg: 28
Blev medlem: 12 okt 2019, 14:19
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Ingared, Alingsås
Kontakt:

Re: Ladda ner från SVT

Inlägg av posktomten »

Ja samma här, och för alla andra. Jag har laddat upp fel. Bättre att sova än att bli klar. Glömde att ladda upp den nya versionen. :-[
Nu kommer 0.22.1 i stället om en stund. Senaste svtplay-dl och översatt till italienska.
Tack för att du meddelade detta!
Användarvisningsbild
posktomten
Inlägg: 28
Blev medlem: 12 okt 2019, 14:19
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Ingared, Alingsås
Kontakt:

Re: Ladda ner från SVT

Inlägg av posktomten »

Nu ska det funka med AppImagen
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Ladda ner från SVT

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

posktomten skrev:Nu ska det funka med AppImagen
Japp, kan bekräfta. Tack!
Henrik Jansson
Inlägg: 799
Blev medlem: 10 feb 2008, 23:06
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ladda ner från SVT

Inlägg av Henrik Jansson »

posktomten skrev:Hej!
Skulle vara roligt med synpunkter på mitt uppdaterade program streamCapture2. Hur upplevs installationen? Min tanke är att installationen ska vara enkel för användaren, den ska gå till på samma sätt med Linux (alla distributioner) och med Windows.
Man installerar eller kör direkt.
online installer för Linux och Windows.
och AppImage för Linux och portabel för Windows.

Fördelen med att installera är att enskilda delar kan uppdateras separat.

Och programmet är till för att ladda ner strömmande media. Med en del extra möjligheter. Två versioner av svtplay-dl (stable och bleeding edge) samt FFmpeg för att bl. a. sätta ihop videon med ljudet.

Extra kul att höra vad Ubuntuanvändare tycker om installationsprocessen som skiljer sig från Ubuntus traditionella.

Vänligen
Ingemar Ceicer

https://gitlab.com/posktomten/streamcap ... /DOWNLOADS
Tackar för ett användbart program, men några frågor och förslag bara..
Det verkar som att jag bara kör programmet, jag hittar inte hur man installerar det. Hur gör jag det?
Sedan fick jag flera felmeddelande när jag skulle ladda ner en film. Efter att ha ändrat kvaliten några gånger så lyckades det. Vad kan det bero på? Det verkade som att det inte gick att ladda ner den kvalite jag först valde. Är det så att de man ser i listan inte är de som faktiskt finns att välja på? Isåfall vore det kanske bättre om man kunde se vilka som faktiskt finns, som man kan göra med svtplay-dl.
Det skulle också vara bra att man ser nedladdningsförloppet på något sätt. Jag kan inte se hur långt tid som är kvar, bara att den håller på att ladda ner.
Extra lyxigt vore att få ett förhandsbesked på hur stor filen kommer att bli innan man laddar ner, så att man kan anpassa kvaliten för att få den filstorlek man vill ha, utan att prova sig fram.
Användarvisningsbild
posktomten
Inlägg: 28
Blev medlem: 12 okt 2019, 14:19
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Ingared, Alingsås
Kontakt:

Re: Ladda ner från SVT

Inlägg av posktomten »

Hej!
Kul att du använder mitt program.
"Det verkar som att jag bara kör programmet, jag hittar inte hur man installerar det. Hur gör jag det?"

Jag antar att du kör Linuxversionen, eftersom vi är på ett Ubuntuforum. AppImage installeras inte. Det gör att de går att köra på de flesta distros. Det finns AppImage (Heter det AppImagar?, det låter lite kul) som går att integrera med en AppImagehanterare. Det går inte med min. Däremot kan du ju lägga till genvägar i menyn och på skrivbordet. Den uppdaterar också sig själv.

"Sedan fick jag flera felmeddelande när jag skulle ladda ner en film. Efter att ha ändrat kvalitet några gånger så lyckades det. Vad kan det bero på? Det verkade som att det inte gick att ladda ner den kvalite jag först valde. Är det så att de man ser i listan inte är de som faktiskt finns att välja på? Isåfall vore det kanske bättre om man kunde se vilka som faktiskt finns, som man kan göra med svtplay-dl."

Allt du ser i listan kommer från svtplay-dl. Mitt program är bara ett grafiskt skal för svtplay-dl. Jag tror du råkar ut för samma sak om du kör svtplay-dl direkt från terminalen.

"Det skulle också vara bra att man ser nedladdningsförloppet på något sätt. Jag kan inte se hur långt tid som är kvar, bara att den håller på att ladda ner.
Extra lyxigt vore att få ett förhandsbesked på hur stor filen kommer att bli innan man laddar ner, så att man kan anpassa kvaliten för att få den filstorlek man vill ha, utan att prova sig fram."

Ja det skulle vara bra. Men enligt forumet på svtplay-dl så är det inte möjligt. Om de får till den möjligheten så kan jag nog också få med det i streamCapture2. Bäst tycker jag det blir när man väljer "-Välj automatiskt", då väljer svtplay-dl själv. Filen kan bli stor. Man kan också "ta i" lite när man väljer hur mycket det får avvika från det man valt. Jag har + eller - 300 om man inte väljer själv.

Hoppas du får svar på en del av dina frågor! Kom gärna med fler idéer om ändringar och förbättringar.
Hälsningar
Ingemar Ceicer
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"