vissa filmklopp i Firefox har inget ljud

Problem med att spela musik, film osv.
Användarvisningsbild
buskerika
Inlägg: 245
Blev medlem: 05 jan 2009, 23:20
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Järvsö

vissa filmklopp i Firefox har inget ljud

Inlägg av buskerika »

Jag har haft ljudproblem (i Firefox) vid uppspelning av olika ljudklipp eller streamingsajter idag. En som jag använt ofta är http://www.freeintertv.com/View/id-2328 som just nu inte har något ljud. Videoljud på Instagram funkar heller inte nu - via Firefox i datorn alltså.
Jag är osäker på vilka format dessa har och funderar alltså på om det är någon uppdatering i flash eller något annat som fattas.
Svtplay och annat funkar fint.

Tacksam för hjälp!

EDIT: Inget ljud i Svtplay heller nu!
Senast redigerad av 1 buskerika, redigerad totalt 11 gånger.
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: vissa filmklopp i Firefox har inget ljud

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Sajten du nämner funkar med FF för mig. Att det skulle vara något med Flash kan du nog utesluta. Flash är snart (vid årsskiftet) historia, och den sajten kräver inte Flash för att fungera.

Annars kan jag inte tillräckligt om ämnet för att vägleda dig. Om det plötsligt slutade fungera, så bör du väl tänka igenom vilka eventuella åtgärder du vidtagit på sistone.
Användarvisningsbild
buskerika
Inlägg: 245
Blev medlem: 05 jan 2009, 23:20
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Järvsö

Re: vissa filmklopp i Firefox har inget ljud

Inlägg av buskerika »

Gunnar Hjalmarsson skrev:Sajten du nämner funkar med FF för mig. Att det skulle vara något med Flash kan du nog utesluta. Flash är snart (vid årsskiftet) historia, och den sajten kräver inte Flash för att fungera.

Annars kan jag inte tillräckligt om ämnet för att vägleda dig. Om det plötsligt slutade fungera, så bör du väl tänka igenom vilka eventuella åtgärder du vidtagit på sistone.
Ursäkta strulet, nu har jag inget ljud överhuvudtaget så detta är väl mitt ständiga problem med samarbetet mellan dator och stereon. Det händer några gånger om året att det plötsligt blir tyst och jag drar då i sladdar, trixar med ljudinställningar, gråter en skvätt och sen en dag funkar allt igen. Jag blir bara så jävla trött :(
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"