Terminalproblem

Generella frågor om Kubuntu och KDE-specifika frågor. Både 3.x och 4.x
Användarvisningsbild
norhager
Inlägg: 856
Blev medlem: 20 jul 2007, 09:25
OS: Kubuntu
Ort: KVISSLEBY

Terminalproblem

Inlägg av norhager »

Jag har fått ett konstigt problem i Kubuntu,jag använder ofta en terminal när jag ska göra något som till exempel att starta ett program med kommandot sudo men nu när jag försöker som till exempel "sudo mc" men när jag ska ange mitt lösenord så fungerar inte mitt tangentbord det är ger inget varken tecknet * eller några bokstäver utan det händer inget. Jag kan kring gå det problemet genom att först skriva mitt lösenord för att sen markera det och välja kopiera och sen ange kommadot sudo och när jag får anmodan att ange mitt lösenord välja att klistra in det då fungerar det
Användarvisningsbild
mcNisse
Inlägg: 5211
Blev medlem: 06 feb 2007, 20:51
OS: Debian
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Terminalproblem

Inlägg av mcNisse »

Det du beskriver är normalbeteendet hos sudo; ingen visuell feedback på att du skriver något.

Det är bara att skriva in lösenordet och sedan trycka enter.
Användarvisningsbild
norhager
Inlägg: 856
Blev medlem: 20 jul 2007, 09:25
OS: Kubuntu
Ort: KVISSLEBY

Re: Terminalproblem

Inlägg av norhager »

mcNisse skrev:Det du beskriver är normalbeteendet hos sudo; ingen visuell feedback på att du skriver något.

Det är bara att skriva in lösenordet och sedan trycka enter.
Det hjälper inte jag trodde att det var det som var felet men icke jag får inga dolda tecken jag får ingenting
Användarvisningsbild
mcNisse
Inlägg: 5211
Blev medlem: 06 feb 2007, 20:51
OS: Debian
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Terminalproblem

Inlägg av mcNisse »

Funkar inte ens enter?
Användarvisningsbild
norhager
Inlägg: 856
Blev medlem: 20 jul 2007, 09:25
OS: Kubuntu
Ort: KVISSLEBY

Re: Terminalproblem

Inlägg av norhager »

mcNisse skrev:Funkar inte ens enter?
Det var ett ganska enkelt fel jag har flyttat om mina datorer och tillfället använt ett gammalt tangentbord och det var det som krånglade nu när jag har ställt datorn på rätt ställe och börjat att använda de rätta delarna till datorn så försvann problemet så nu är det bara att kasta det tangentbordet som dummade sig
Skriv svar

Återgå till "KDE (Kubuntu)"