Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
gips
Inlägg: 201
Blev medlem: 10 jan 2009, 23:02
OS: Ubuntu
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av gips »

Misslyckades med att hämta förrådsinformation (Ubuntu1204)

W:Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/mc3man/trusty- ... ce/Sources 404 Not Found
, W:Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/mc3man/trusty- ... 6/Packages 404 Not Found
, W:Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jon-severinsso ... ce/Sources 404 Not Found
, W:Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/jon-severinsso ... 6/Packages 404 Not Found
, E:Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.

Körde då i terminal

” sudo apt-get -f install ”

Efter denna åtgärd kommer ytterligare 182 MB utrymme användas på disken.

Hämtar dessa filer

dpkg: fel vid hantering …......................

Enheten är full

Ingen apport-rapport skrevs därför att felmeddelandet indikerar att diskutrymmet är slut
dpkg-deb: fel: underprocessen klistra in dödades av signal (Brutet rör)
Fel uppstod vid hantering:
/var/cache/apt/archives/linux-image-3.2.0-84-generic-pae_3.2.0-84.121_i386.deb
/var/cache/apt/archives/linux-headers-3.2.0-84_3.2.0-84.121_all.deb
/var/cache/apt/archives/linux-headers-3.2.0-84-generic-pae_3.2.0-84.121_i386.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Enl GParted så är inte ngn partion full
swap 7,45gb ledigt
boot 4,4gb ledigt
home 38,66gb ledigt
Användarvisningsbild
Gunnar Hjalmarsson
Inlägg: 3030
Blev medlem: 08 aug 2010, 13:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av Gunnar Hjalmarsson »

Nu är ju apt-get -f install inte något universalmedel som hjälper mot alla problem.

Du bör öppna Program & uppdateringar och välja fliken Övrig programvara. Vad gäller http://ppa.launchpad.net/mc3man/trusty-media/ubuntu, försöker du hämta precise-versioner, medan där bara finns trusty-versioner. Du skall alltså byta ut precise mot trusty. Det andra PPAet existerar inte längre, så du skall ta bort det från listan.

Vad gäller diskutrymme, så låter det inte som om någon av de tre partitionerna du nämner är avsedd för programfiler. Finns det inte någon annan partition som används för installationen?
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 732
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av Nemo »

gips skrev:Enl GParted så är inte ngn partion full
swap 7,45gb ledigt
boot 4,4gb ledigt
home 38,66gb ledigt
Öppna ett Terminalfönster och skriv följande kommando

Kod: Markera allt

df -h
Klista in resultatet i denna tråd. Jag misstänker att din root partition är full, men med ovanstående kommando kan vi få bekräftat hur det ser ut med ledigt utrymme på dina partitioner.
gips
Inlägg: 201
Blev medlem: 10 jan 2009, 23:02
OS: Ubuntu
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av gips »

I ”boot” ligger Grub samt alla image-delar
Nån annanstans finns ej progfiler.
En fjärde och sista partion som jag ej nämnt är formaterad NTFS och där lär väl inget placeras av Ubuntu antar jag.

Mitt problem är inte några paketförråd utan att enheten är full

När jag kör update-manager manuellt så kmr felmedd

Paketsystemet är trasigt
linux-generic-pae: Depends: linux-image-generic-pae (= 3.2.0.83.97) men 3.2.0.84.98 är installerat
Depends: linux-headers-generic-pae (= 3.2.0.83.97) men 3.2.0.83.97 är installerat
linux-headers-generic-pae: Depends: linux-headers-3.2.0-83-generic-pae men är inte installerat
linux-image-generic-pae: Depends: linux-image-3.2.0-84-generic-pae men är inte installerat

df -h
Filsystem Storlek Använt Ledigt Anv% Monterat på
/dev/sda2 19G 14G 3,6G 80% /
udev 2,0G 8,0K 2,0G 1% /dev
tmpfs 403M 1,3M 402M 1% /run
none 5,0M 0 5,0M 0% /run/lock
none 2,0G 108K 2,0G 1% /run/shm
/dev/sda4 477G 383G 95G 81% /media/VUZE
/dev/sda5 92G 54G 34G 62% /home
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 732
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av Nemo »

Resultatet av df -h indikerar inte att du skulle ha slut utrymme på disken.

Prova följande från Terminalen:

Kod: Markera allt

sudo apt-get autoremove
Därefter provar du

Kod: Markera allt

sudo apt-get -f install
Hör av dig om vad resultatet blev
gips
Inlägg: 201
Blev medlem: 10 jan 2009, 23:02
OS: Ubuntu
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av gips »

”sudo apt-get autoremove”

Läser paketlistor... Färdig
Bygger beroendeträd
Läser tillståndsinformation... Färdig
Du bör köra "apt-get -f install" för att korrigera dessa.
Följande paket har beroenden som inte kan tillfredsställas:
linux-generic-pae : Beroende av: linux-image-generic-pae (= 3.2.0.83.97) men 3.2.0.84.98 är installerat
linux-headers-generic-pae : Beroende av: linux-headers-3.2.0-83-generic-pae men det är inte installerat
linux-image-generic-pae : Beroende av: linux-image-3.2.0-84-generic-pae men det är inte installerat
E: Otillfredsställda beroenden. Prova med -f.


”sudo apt-get -f install”

Läser paketlistor... Färdig
Bygger beroendeträd
Läser tillståndsinformation... Färdig
Korrigerar beroenden.... Färdig
Följande paket har installerats automatiskt och är inte längre nödvändiga:
xulrunner-24.0 linux-headers-3.2.0-30 linux-headers-3.2.0-29 linux-headers-3.2.0-30-generic-pae libav-tools
linux-headers-3.2.0-29-generic-pae libmozjs24d openjdk-7-jre-lib
Använd "apt-get autoremove" för att ta bort dem.
Följande ytterligare paket kommer att installeras:
linux-generic-pae linux-headers-3.2.0-84 linux-headers-3.2.0-84-generic-pae linux-headers-generic-pae
linux-image-3.2.0-84-generic-pae
Föreslagna paket:
fdutils linux-doc-3.2.0 linux-source-3.2.0 linux-tools
Följande NYA paket kommer att installeras:
linux-headers-3.2.0-84 linux-headers-3.2.0-84-generic-pae linux-image-3.2.0-84-generic-pae
Följande paket kommer att uppgraderas:
linux-generic-pae linux-headers-generic-pae
2 att uppgradera, 3 att nyinstallera, 0 att ta bort och 102 att inte uppgradera.
3 är inte helt installerade eller borttagna.
Behöver hämta 0 B/51,1 MB arkiv.
Efter denna åtgärd kommer ytterligare 182 MB utrymme användas på disken.
Vill du fortsätta [J/n]? j
(Läser databasen ... 1193290 filer och kataloger installerade.)
Packar upp linux-image-3.2.0-84-generic-pae (från .../linux-image-3.2.0-84-generic-pae_3.2.0-84.121_i386.deb) ...
Done.
dpkg: fel vid hantering av /var/cache/apt/archives/linux-image-3.2.0-84-generic-pae_3.2.0-84.121_i386.deb (--unpack):
kunde inte skapa "/lib/modules/3.2.0-84-generic-pae/kernel/net/x25/x25.ko.dpkg-new" (vid hantering av "./lib/modules/3.2.0-84-generic-pae/kernel/net/x25/x25.ko"): Enheten är full
Ingen apport-rapport skrevs därför att felmeddelandet indikerar att diskutrymmet är slut
dpkg-deb: fel: underprocessen klistra in dödades av signal (Brutet rör)
Examining /etc/kernel/postrm.d .
run-parts: executing /etc/kernel/postrm.d/initramfs-tools 3.2.0-84-generic-pae /boot/vmlinuz-3.2.0-84-generic-pae
run-parts: executing /etc/kernel/postrm.d/zz-update-grub 3.2.0-84-generic-pae /boot/vmlinuz-3.2.0-84-generic-pae
Packar upp linux-headers-3.2.0-84 (från .../linux-headers-3.2.0-84_3.2.0-84.121_all.deb) ...
dpkg: fel vid hantering av /var/cache/apt/archives/linux-headers-3.2.0-84_3.2.0-84.121_all.deb (--unpack):
fel vid skapande av katalogen "./usr/src/linux-headers-3.2.0-84/include/linux/decompress": Enheten är full
Ingen apport-rapport skrevs därför att felmeddelandet indikerar att diskutrymmet är slut
dpkg-deb: fel: underprocessen klistra in dödades av signal (Brutet rör)
Packar upp linux-headers-3.2.0-84-generic-pae (från .../linux-headers-3.2.0-84-generic-pae_3.2.0-84.121_i386.deb) ...
dpkg: fel vid hantering av /var/cache/apt/archives/linux-headers-3.2.0-84-generic-pae_3.2.0-84.121_i386.deb (--unpack):
kunde inte skapa "/usr/src/linux-headers-3.2.0-84-generic-pae/include/config/blk/dev/loop.h.dpkg-new" (vid hantering av "./usr/src/linux-headers-3.2.0-84-generic-pae/include/config/blk/dev/loop.h"): Enheten är full
Ingen apport-rapport skrevs därför att felmeddelandet indikerar att diskutrymmet är slut
dpkg-deb: fel: underprocessen klistra in dödades av signal (Brutet rör)
Fel uppstod vid hantering:
/var/cache/apt/archives/linux-image-3.2.0-84-generic-pae_3.2.0-84.121_i386.deb
/var/cache/apt/archives/linux-headers-3.2.0-84_3.2.0-84.121_all.deb
/var/cache/apt/archives/linux-headers-3.2.0-84-generic-pae_3.2.0-84.121_i386.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

Inget händer då ngt indikerar att Enheten är full
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av Broder Tuck »

Ursäkta mig,
jag är inte expert på detta,
men jag har mina funderingar över vad som skulle kunna ställa till det för dig.
Förhoppningsvis kommer andra in och stöttar både dig och mig.

Jag hoppas att du börjar med att städa upp i "Program & uppdateringar", enligt Gunnars inlägg. Det blir en god början.
Har du inte "Synaptic" installerat, så föreslår jag att du låter installera det.
Finns i "Programcentral för Ubuntu". Det här programmet är moder för just "Program & uppdateringar".

Enligt mitt förslag kan du behöva att 'städa undan' en del i din dator. Till det är Synaptic superbt.
gips skrev:I ”boot” ligger Grub samt alla image-delar . . .
Jag förmodar att du med "boot" menar root. I så fall verkar det övriga helt OK.
. . . är formaterad NTFS och där lär väl inget placeras av Ubuntu antar jag.
Helt rätt.
Mitt problem är inte några paketförråd utan att enheten är full
. . . df -h
Filsystem Storlek Använt Ledigt Anv% Monterat på
/dev/sda2 19G 14G 3,6G 80% /
udev 2,0G 8,0K 2,0G 1% /dev
tmpfs 403M 1,3M 402M 1% /run
none 5,0M 0 5,0M 0% /run/lock
none 2,0G 108K 2,0G 1% /run/shm
/dev/sda4 477G 383G 95G 81% /media/VUZE
/dev/sda5 92G 54G 34G 62% /home . . . .
Att du har använt så mycket i rooten, verkar på mig att tyda på att det ligger en del gammalt kvar där. Även att det inte är fullt, så ligger det nog en hel del där som kan städas bort . .
Gissningsvis några gamla kärnor.

Om du har Synaptic igång och där söker på de felkällor du får,
markera från felmeddelande,
kopiera,
klistra in i Synaptics sökfält,
så gissar jag att du har flera gamla versioner på samma saker som ligger kvar och 'skräpar ner' för dig.
Av kärnor kan det vara bra att ha de två, tre, senaste versionerna kvar.
Övrigt kan man avinstallera. Ta bort.
Jämför versionsnummer så ser du vad som är föråldrat.

I Synaptic skall du välja 'Status' och 'Installerade'.

I Synaptic kan du även söka efter 'trasiga paket', men du kan lika gärna klistra in nedanstående kommando - allt markerat, kopierat och inklistrat i en terminal,
så kanske.
att du får sprutt på systemet igen.
sudo apt-get update ; sudo dpkg --configure -a ; sudo apt-get -f install ; sudo apt-get --fix-missing install ; sudo apt-get clean ; sudo apt-get update ; sudo apt-get dist-upgrade ; sudo apt-get clean ; sudo apt-get autoremove
Lycka till, min vän. /tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 732
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av Nemo »

Hej!
gips skrev: Du bör köra "apt-get -f install" för att korrigera dessa.
Följande paket har beroenden som inte kan tillfredsställas:
linux-generic-pae : Beroende av: linux-image-generic-pae (= 3.2.0.83.97) men 3.2.0.84.98 är installerat
linux-headers-generic-pae : Beroende av: linux-headers-3.2.0-83-generic-pae men det är inte installerat
linux-image-generic-pae : Beroende av: linux-image-3.2.0-84-generic-pae men det är inte installerat
E: Otillfredsställda beroenden. Prova med -f.
Kommandot "sudo apt-get autoremove" som frigör diskutrymme misslyckas att köras då den säger att du har beroenden som inte är uppfyllda.
gips skrev: dpkg: fel vid hantering av /var/cache/apt/archives/linux-image-3.2.0-84-generic-pae_3.2.0-84.121_i386.deb (--unpack):
kunde inte skapa "/lib/modules/3.2.0-84-generic-pae/kernel/net/x25/x25.ko.dpkg-new" (vid hantering av "./lib/modules/3.2.0-84-generic-pae/kernel/net/x25/x25.ko"): Enheten är full
Kommandot "sudo apt-get -f install" som brukar lösa problemet med otillfredsställda beroenden misslyckas för att den enhet som den försöker skriva till är full.

Knepigt fel du drabbats av, då de 2 kommandona är beroende av varandra, men ingen av dem verkar gå att köra innan det andra har körts först. Ett sorts moment 22

Har googlat runt lite, men inte hittat något bra lösningsförslag för dig. Mina egna kunskaper räcker inte till i detta fall, men det finns andra som kan betydligt mer än mig, så ha lite tålamod och se om någon annan kommer med några bra tips på hur du kommer vidare.
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av johanre »

Nja, sakta i backarna - här är något mycket skumt: systemet rapporterar att du har 3,6GB ledigt men ändå kan du inte installera ett par {uppdaterings}paket?!?! Nej, här är något annat som krånglar....

Skulle du kunna utföra följande terminalkommando och återge resultatet?

Kod: Markera allt

cd / ; sudo du -shx ??* 
Användarvisningsbild
mcNisse
Inlägg: 5211
Blev medlem: 06 feb 2007, 20:51
OS: Debian
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av mcNisse »

Det kan vara slut på inoder. Det är inte vanligt att de tar slut innan utrymmet. Jag har sett det en gång.

Detta kommando listar hur mycket det finns kvar
df - i


Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho

Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Linuxtogo
Inlägg: 29
Blev medlem: 10 jun 2015, 18:10
OS: Debian
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av Linuxtogo »

En fråga bara? prova kör

Kod: Markera allt

 sudo apt-get clean
har man tur så kan det hjälpa! :)
Linuxtogo
Inlägg: 29
Blev medlem: 10 jun 2015, 18:10
OS: Debian
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av Linuxtogo »

Tuck skrev det innan, men har du verkligen provat det?
gips
Inlägg: 201
Blev medlem: 10 jan 2009, 23:02
OS: Ubuntu
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av gips »

Körde Uppdateringshanteraren manuellt via System.
Den säjer att "det finns inga uppdateringar att installera" men samtidigt kmr ytterligare en dialog upp.

Bifogar bild.

Bild

Jag tycker budskapet är lite förvillande då det tydligen enl UBU är både uppdatering o lr "uppgradering". Trycker jag på "Delvis uppgradering" så vill den ha lösenord.

Vad betyder delvis uppgradering o vad kmr att ske?

Ifall ngn undrar så uppgraderar jag ej utan gör isåfall nyinst, dvs jag har ej tryckt på uppgradera till nyare utgåva.
Återkmr senare m svar på era andra tips
Linuxtogo
Inlägg: 29
Blev medlem: 10 jun 2015, 18:10
OS: Debian
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av Linuxtogo »

Du skulle kunna prova med det här kommandot, sätt reserved space till 0% på root och se om det hjälper?

Kod: Markera allt

tune2fs -m 0 /dev/sda1
ingen garanti men ett försök! :)
Linuxtogo
Inlägg: 29
Blev medlem: 10 jun 2015, 18:10
OS: Debian
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av Linuxtogo »

Du kan ta bort gamla kärnor som tar för stor plats! Följ den här anvisningen: https://help.ubuntu.com/community/Lubun ... OldKernels
Linuxtogo
Inlägg: 29
Blev medlem: 10 jun 2015, 18:10
OS: Debian
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av Linuxtogo »

Var noga med kommandot "uname -r" det är med det kommandot du ser vilken kärna som du använder just nu! Så den kärnan ska du låta bli! Viktigt du får inte ta bort den!!!!!
Alla andra kärnor kan du ta bort!
gips
Inlägg: 201
Blev medlem: 10 jan 2009, 23:02
OS: Ubuntu
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av gips »

Jag har rensat bort ett antal kärnor o headers.
Det som förbryllar mej är budskapet enl bilden

@Linuxtogo vad kmr komandot "tune2fs -m 0 /dev/sda1" att göra/visa?

Men som sagt Vad betyder bilden?

Kmr det att starta en upgrade t 1404 lr, vadå?
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av Broder Tuck »

gips skrev:. . . @Linuxtogo . . .
Den medlemmen kan inte besvara dig. Hen är avstängd från forumet pga att hen (under sitt föreg nick) försökte lura medlemmar till att använda ett kommando som hade förstört deras installationer.
. . . vad kmr komandot "tune2fs -m 0 /dev/sda1" att göra/visa?
Det tar bort specifika 'tomrum' på din disk. Se gärna denna länk, samt notera särskilt Ospreys andra inlägg
Osprey 2013-12-29, 17:38
Om man vill se hur mycket som är reserverat för root (egentligen för privilegierade processer) så kan man göra det med:
sudo tune2fs -l /dev/PARTITIONdär "PARTITION" är namnet på aktuell partition, som t.ex "sdb1".
...och om man vill frigöra detta utrymme så gör man det med:
sudo tune2fs -m 0 /dev/PARTITION...och givetvis ska disken vara avmonterad när man gör det...
Fler informativa länkar:
Den här t.ex. förklarar nog en del av vad som troligen har hänt med din root. Här kommer en tråd från detta/vårt forum, där återigen Ospreys inlägg och med denna länk har hjälpt frågeställaren denna gång.

Du har skrivit att du aldrig uppgraderar mellan versioner, utan istället gör en nyinstallation. Om det är en nyinstallation (med formaterad root) från skiva eller usbsticka som direkt har givit dig detta, kan kanske en ominstallation vara av värde. För att se om det besynnerliga håller i sig igen. Verkar osannolikt

Men kolla först i trådarna och svaren ovan, om t.ex. sudo tune2fs . . .
Kmr det att starta en upgrade t 1404 lr, vadå?
Det är heller ingen risk för gradering, vare sig upp, eller ner till 14.04. Du har angivit att du har 15.04 i din signatur här till vänster.

Du ställer frågor och får svar, men du återknyter inte till den som har svarat med ett förslag till kommando, hur det blev för dig. Det är information som är viktig för dem som vill försöka att hjälpa dig.
Att kunna hjälpa till på distans, kräver både frågor och svar.
I båda riktningar.
Annars blir någondera stående. . .
Lycka till /tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
gips
Inlägg: 201
Blev medlem: 10 jan 2009, 23:02
OS: Ubuntu
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av gips »

Först o främst vill jag tacka för tips o visat tålamod m mitt problem. :)

Varför jag inte återkopplat från de förslag som inkommit i tråden beror på att de enl uppgift gräver för fiber vid telestation o det verkar stört bredbandet. Jag har ej kunnat uppdatera ”ingen anslutning”.

Så till problemet. Jag avinst ca 50 st linux-image samt tillhörande linux-headers mha Synaptic o nu finns ca 11,5GB ledigt i root.
Samtidigt rensade jag bort ogiltiga paketförråd.
Efter omstart så var varningen i panelen borta o ”sudo apt-get -f install” gick att verkställa o genomföra.
Nya omstarter prova ”sök efter uppdateringar” vilket gav meddelandet enl bilden tidigare i tråden.

Vågade inte som sagt trycka ”Delvis uppgradering” då jag fruktade att det menades upgrade t ny version. Från min 1204 t 1404.
Använde istället ”apt-get update && apt-get upgrade” iom att det beskrevs på den sajten vad som skulle hända.

Efter det så verkar det nu funka o idag så kom via aut uppdateringar bla en ny kärna mm.

Varför det står i min profil att jag använder 1504 vet jag inte, kanske feltrycksnisse varit framme, vet ej hur man ändrar.

Så nu hoppas jag problemet är löst.
Än en gång tack för support o engagemang. :)
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Uppdateringar funkar ej – Enheten full

Inlägg av Broder Tuck »

;D
Tack för det och Grattis
till att du har lyckats med att få ordning
på det som var struligt.

Ha det fortsatt gott,
tukken.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"