wine problem ubuntu 16.10

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
reppson
Inlägg: 36
Blev medlem: 06 aug 2007, 21:38

wine problem ubuntu 16.10

Inlägg av reppson »

Hej.

Jag lyckas inte få windows program att starta med wine, det skall ske automatiskt har jag läst mig till, men för mig händer inget
Användarvisningsbild
salkcin
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 maj 2012, 18:33
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Eskilstuna

Re: wine problem ubuntu 16.10

Inlägg av salkcin »

Inte riktigt så enkelt, en del är bara att installera, en del behöver lite pill, och en del fungerar inte övh. Det finns wikis för att använda wine på olika sidor, speciellt påderas egen sida. Där har de även winedb, där du kan se hur stödet är för program och spel, även hur enkelt det är att installera eller guide för att installera. Allt skapat på frivillig basis. Sen har du även ett trevligt program kallat playonlinux, vilket är ett program med färdiga användarskapade scripts för att installera diverse program och spel.

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
blah blah blah (-X
reppson
Inlägg: 36
Blev medlem: 06 aug 2007, 21:38

Re: wine problem ubuntu 16.10

Inlägg av reppson »

ok tack får testa mig fram. Är relativt novis med linux. Har börjat prova det igen efter flera års uppehåll När jag använde en äldre ubuntu version startade dock win program automatisk med Wine när jag klickade på ett nedladdat windows program jag sparade till skrivbordet
reppson
Inlägg: 36
Blev medlem: 06 aug 2007, 21:38

Re: wine problem ubuntu 16.10

Inlägg av reppson »

Hej igen. Jag fick playonlinux att fungera,och vissa windows program fungerar nu, men inte mina windows chatt program dock,som egentligen var det viktigaste, så jag kan inte överge windows helt ännu
Användarvisningsbild
salkcin
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 maj 2012, 18:33
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Eskilstuna

Re: wine problem ubuntu 16.10

Inlägg av salkcin »

Vilka program är det?

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
blah blah blah (-X
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"