|
|
Sida 1 av 1
|
[ 4 inlägg ] |
|
Författare |
Meddelande |
Rolf W D
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
|
 Var är terminalen ?
Nu kommer jag inte längre. Körde mycket Ubuntu för 3-4 år sedan .Men begriper mig inte riktigt på den nyare versionen. Terminalhanteraren ska finnas under program -> terminalen. Den fanns förr längst upp till vänster. Men där hittar jag bara "Aktiviteter" och vad som händer när jag klickar där behöver jag inte nämna. Jag har sökt bland inställningar men hittar inget användbart. Klicka också på hjälp ikonen men de gav inte heller något. Vidare hittade jag programhanteraren Synaptic. Söker där efter Wine men blir inte klok på vad som ska laddas ner. Ville ladda ner den via terminalen. Men ... ja som sagt var är den ??
|
19 feb 2020, 23:37 |
|
 |
JoWa
Global Moderator
Utgåva: 20.10 Groovy Gorilla
|
 Re: Var är terminalen ?
Öppna Aktiviteter och skriv ter så ser du Terminal.
Synaptic finner du i Programvara för Ubuntu.
_________________ Groovy Gorilla | Firefox 85β | Privacy Badger
|
20 feb 2020, 05:13 |
|
 |
Osprey
Blev medlem: 05 apr 2008, 23:09 Inlägg: 5682 Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
|
Ofta går det också att få fram terminalen genom att trycka "[ctrl] [alt] t", alla knapparna på samma gång....
_________________ Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver... http://www.enargo.com/it/ OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
|
20 feb 2020, 08:01 |
|
 |
Rolf W D
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
|
Tack ! Ctrl Alt t Funkar ! Problem löst
|
20 feb 2020, 10:02 |
|