Mp3 spelare med lång batteritid och som funkar med Linux(OK)

Mobiltelefoner, digitalkameror, MP3-spelare och liknande
Städarn
Inlägg: 224
Blev medlem: 19 maj 2013, 18:57
OS: Linux Mint
Ort: Sydhalland

Mp3 spelare med lång batteritid och som funkar med Linux(OK)

Inlägg av Städarn »

Tja, jag kan ju starta en tråd här. Också... ;)

I varje fall så behöver jag en mp3 spelare med lång batteritid. Och med lång menar jag mer än 4 timmar. Smidig, lättanvänd och tålig får också vara inneboende egenskaper. Dessutom ska det vara enkelt att föra över filer från (Linux) datorn exempelvis via USB eller SD kort. Det är också önskvärt om den kan hantera stora (i mb och längd räknat) filer. Betalar inte över 1K utan 5-800 känns mer lagom.

Prisjakt listar en del men är inte sakkunnig på det här så jag behöver hjälp. Hade en het kandidat i Philips GoGear Vibe men den kräver deras medföljande programvara för att fungera. Jag vet detta för jag har frågat dem.

Till sist svarar jag på den fråga som säkert kommer att ställas: Nej, jag tänker inte tanka mobilen med musik. Det tar plats och batteri. Telefonen ska vara till surf och telefoni. Så, tipsa på. Resan går i september.
Senast redigerad av 1 Städarn, redigerad totalt 20 gånger.
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Mp3 spelare med lång batteritid och som funkar med Linux

Inlägg av johanre »

Jag har ingen personlig erfarenhet (jag använder mobilen) av mp3 spelare de senaste ... 10(?) åren, men denna URL kanske kan vara lite till hjälp? http://www.linuxquestions.org/questions ... 175537755/
Användarvisningsbild
eson57
Inlägg: 1103
Blev medlem: 06 dec 2014, 10:44
OS: Linux Mint

Re: Mp3 spelare med lång batteritid och som funkar med Linux

Inlägg av eson57 »

Med ett tillräckligt stort minneskort för lagring i mobilen, är det ju bara batteritiden kvar och skall man ändå släpa med sig en extra pryl för det, kan man ju lika gärna ta med sig en s.k. "powerbank".
Bara en tanke...
Alltid på kanelen!
ingenvet
Inlägg: 56
Blev medlem: 08 jan 2014, 21:42
OS: Manjaro
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Mp3 spelare med lång batteritid och som funkar med Linux

Inlägg av ingenvet »

har själv en sansa sandisk inköpt på teknikmagasinet, har inbyggt 4 Gb minne som kan utökas med minneskort, har satt in ett 64 Gb kort, och fungerar utmärkt mot linux.Dessutom spelar den de flesta ljudformaten.
Städarn
Inlägg: 224
Blev medlem: 19 maj 2013, 18:57
OS: Linux Mint
Ort: Sydhalland

Re: Mp3 spelare med lång batteritid och som funkar med Linux

Inlägg av Städarn »

Är det denna: https://www.teknikmagasinet.se/produkte ... -sport-4gb ? Då lyckades jag missa den. Ska allvarligt titta på den och se vad det är. Bra pris och bra batteritid. :D
Städarn
Inlägg: 224
Blev medlem: 19 maj 2013, 18:57
OS: Linux Mint
Ort: Sydhalland

Re: Mp3 spelare med lång batteritid och som funkar med Linux

Inlägg av Städarn »

Jo, den verkar ju bra. Var lite osäker på om den verkligen motsvarade mina önskemål så jag tänkte fråga SanDisk själva om det. Men hur jag än skrev min adress i deras formulär så blev den inte godkänd (och den måste vara med :( :P >:( ). Ställde frågan till TM som, för säkert svar, hänvisade till telefon support för SanDisk. Ringde och fick en engelskspråkig stämma i örat. Sist jag kollade var 08 riktnr för Stockholm men det stämmer kanske inte längre. >:( Nå, om någon har mer info att ge om denna mp3 spelare så bara skriv ner den här. Tack på förhand.
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Inlägg: 7779
Blev medlem: 09 jun 2012, 06:16
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Boo
Kontakt:

Re: Mp3 spelare med lång batteritid och som funkar med Linux

Inlägg av JoWa »

Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
ingenvet
Inlägg: 56
Blev medlem: 08 jan 2014, 21:42
OS: Manjaro
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Mp3 spelare med lång batteritid och som funkar med Linux

Inlägg av ingenvet »

städarn, jag har en sansa clip(tror jag) och för mig har den fungerat utmärkt. Vad som också är bra är när det gäller ljudböcker, den spelar upp kapitel efter kapitel, precis som boken är skriven. Hade tidigare en intenso, men jösses vad usel den var både när det gällde ljudböcker samt uppspelning av musik som ligger i mappar. Den blandade hej villt.
Städarn
Inlägg: 224
Blev medlem: 19 maj 2013, 18:57
OS: Linux Mint
Ort: Sydhalland

Re: Mp3 spelare med lång batteritid och som funkar med Linux

Inlägg av Städarn »

Den verkar få bra betyg på olika webbsidor. Jag tror det får bli en sådan. :)
Skriv svar

Återgå till "Prylar"