ASF Avmultiplexor saknas, inget ljud.

Ljudkort, högtalare, headsets och mikrofoner
pelrik
Inlägg: 23
Blev medlem: 26 feb 2012, 23:35
OS: Windows

ASF Avmultiplexor saknas, inget ljud.

Inlägg av pelrik »

Försöker på en nyinstallerad xubuntu dator spela upp wma i Exaile och då får jag meddeladet:

"En Advanced Streaming Format (ASF)-avmultiplexor-insticksmodul krävs för att spela upp den här strömmen men är inte installerad." Kan det bero på att filerna är skyddade?

Jag har ljud i tex youtube. Var ska jag börja?
Användarvisningsbild
norhager
Inlägg: 856
Blev medlem: 20 jul 2007, 09:25
OS: Kubuntu
Ort: KVISSLEBY

Re: ASF Avmultiplexor saknas, inget ljud.

Inlägg av norhager »

pelrik skrev:Försöker på en nyinstallerad xubuntu dator spela upp wma i Exaile och då får jag meddeladet:

"En Advanced Streaming Format (ASF)-avmultiplexor-insticksmodul krävs för att spela upp den här strömmen men är inte installerad." Kan det bero på att filerna är skyddade?

Jag har ljud i tex youtube. Var ska jag börja?
Jag har aldrig använt den spelaren om du prövar någon annan hur blir det då, jag sökte i synaptic på ASF och fick några träffar du kan väl göra samma sak så får du se och jag vet att vissa wma filer kan vara bökig att spela upp i Linux varför vet jag inte.Fick du tag i det paketet som du inte hittade det ska lägga till det extra som man behöver för att spela olika format.
pelrik
Inlägg: 23
Blev medlem: 26 feb 2012, 23:35
OS: Windows

Re: ASF Avmultiplexor saknas, inget ljud.

Inlägg av pelrik »

Mitt ljudkort är HD VIA VT82xx, Chip: VIA VT1708.

Jag har som sagt ljud på internet men inte på mp3or. Har installerat xubuntu restricted extras och musikspelaren Amarok. amarok går för övrigt segt att starta i min dator, skulle gladeligen ta emot tips på andra mediaspelare. Gillar VLC i Windows, liknande den hade varit toppen.
pelrik
Inlägg: 23
Blev medlem: 26 feb 2012, 23:35
OS: Windows

Re: ASF Avmultiplexor saknas, inget ljud.

Inlägg av pelrik »

norhager skrev: Jag har aldrig använt den spelaren om du prövar någon annan hur blir det då, jag sökte i synaptic på ASF och fick några träffar du ka....
Jag installerade ffmpeg i synaptic efter att ha sökt på ASF, men inget hände. det står att det är en "multimediaplayer, server and encoder". men jag hittar ingen ny uppspelare...
pelrik
Inlägg: 23
Blev medlem: 26 feb 2012, 23:35
OS: Windows

Re: ASF Avmultiplexor saknas, inget ljud.

Inlägg av pelrik »

Problemet löst. laddade ner VLC i synaptic.
Skriv svar

Återgå till "Ljud"