Installera Brother HL-3140CW

Skrivare och skannrar
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Installera Brother HL-3140CW

Inlägg av Tjadden »

Hej Nemo!

Tack för all hjälp jag har fått av dig Nemo och några till.
Ni som har kritiserat mig för min framtoning bygger på ömsesidiga missförstånd
om ni tänker efter?
Jag har precis lika svårt för att förstå när något är skrivet som ni har tyckt, (jag behöver inte förtydliga mig) för han borde fatta ändå?
Exakt samma sätt har jag begagnat mig av, det är en aber att tro utan att veta, vilket vi nu blivit varse om.
Det här anser jag är utrett och förlåtet ifrån alla håll, att inte vara tydlig med vad man vill ha sagt.
Som ödmjuk person, så ber jag alla om ursäkt som jag kanske trampat på tårna.
Mvh
Tjadden

Vill bara meddela att min skrivare fungerar både i Win 7 och i Ubuntu.
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Installera Brother HL-3140CW

Inlägg av Tjadden »

Trådlösa Brother HL-3140CW är installerad i Linux och även i min Windows 7!

Härmed skänker jag främst Nemo och ni andra som har dragit er strå till stacken ett stort tack!
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 732
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Installera Brother HL-3140CW

Inlägg av Nemo »

Hej Tjadden!
Tjadden skrev:Det här anser jag är utrett och förlåtet ifrån alla håll, att inte vara tydlig med vad man vill ha sagt. Som ödmjuk person, så ber jag alla om ursäkt som jag kanske trampat på tårna.
Du och jag har haft våra duster emellanåt och om jag varit sarkastisk eller ironisk mot dig Tjadden i någon av mina inlägg till dig ber jag om ursäkt för det. Det händer att jag blir både frustrerad och irriterad när jag tycker själv att jag uttryckt mig tydligt, men budskapet ändå inte når fram.

Jag kommer även i fortsättningen ställa uppföljande frågor till dig om jag upplever din problembeskrivning som oklar och jag hoppas du gör detsamma om jag är otydlig i det jag skriver.

Mvh Nemo
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 732
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Installera Brother HL-3140CW

Inlägg av Nemo »

Tjadden skrev:Trådlösa Brother HL-3140CW är installerad i Linux och även i min Windows 7!

Härmed skänker jag främst Nemo och ni andra som har dragit er strå till stacken ett stort tack!
Det var mycket roligt att höra. Är dock nyfiken på om det var något speciellt som gjorde att du fick det hela att börja fungera både i Windows och i Ubuntu? Att jag frågar beror mest på att det kan vara till hjälp om andra drabbas av problem att få igång en skrivare av samma modell som din.
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Installera Brother HL-3140CW

Inlägg av Tjadden »

Nemo.

Routern NETGEARD genis vilka värden den visade var till stor hjälp och allra helst när den förklarade vad jag skulle göra, på en mycket bra svenska. Visst det tog ett tag att förstå hur CUPS fungerar, den visade omedelbart vad jag gjorde för fel. http://192.168.1.1 blev ovärderligt!
Skriv svar

Återgå till "Kontor"