Min dator är återuppstånden!

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Min dator är återuppstånden!

Inlägg av CryingFreeman »

Om någon undrat över mitt frånfälle och frånvaro så kan jag informera om att min dator numera har kilat vidare till de sälla jaktmarkerna.

Jag har ingen ekonomi för att köpa en ny just nu, eller reparera den, så jag kommer att titta in ytterst sporadiskt här de närmsta veckorna.
Användarvisningsbild
philip5
HC-IRCare
Inlägg: 1099
Blev medlem: 21 feb 2009, 14:32
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Min dator är död

Inlägg av philip5 »

CryingFreeman skrev:Om någon undrat över mitt frånfälle och frånvaro så kan jag informera om att min dator numera har kilat vidare till de sälla jaktmarkerna.

Jag har ingen ekonomi för att köpa en ny just nu, eller reparera den, så jag kommer att titta in ytterst sporadiskt här de närmsta veckorna.
Det är vid sådana här tillfällen som det är bra att ha fyra datorer hemma som står och är bra att ha. :D (Egentligen sådan som jag köpt och inte bytt ut/sålt när jag skaffat nytt) Fast de andra tre är sämre och inte lika roliga men funkar för vanligt användande om man måste...
-------------------------------------------------------------
Min PPA för Ubuntu: http://launchpad.net/~philip5
Twitter: http://twitter.com/philip_johnsson
IRC: Philip5 @ freenode.net #ubuntu-se #kubuntu-se
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Min dator är död

Inlägg av vulfgar »

CryingFreeman skrev:Om någon undrat över mitt frånfälle och frånvaro så kan jag informera om att min dator numera har kilat vidare till de sälla jaktmarkerna.
Tur att det bara var datorn och inte du. :D

Instämmer i övrigt med philip5, skönt att huset är besudlat med ett antal burkar även om dom övriga inte är lika trevliga att jobba vid som denna.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Min dator är död

Inlägg av Ulsak »

som mest hade jag sju datorer hemma. Nu har jag bara tre hemma..no windows
Användarvisningsbild
Hund
Inlägg: 16492
Blev medlem: 25 jan 2007, 04:15
OS: Gentoo
Ort: Norrland
Kontakt:

Re: Min dator är död

Inlägg av Hund »

Jag lider med dig! Jag minns mycket väl när jag var utan dator förut.. Livet liksom stod still för en stund. ::) Hoppas det löser sig snart. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Min dator är död

Inlägg av CryingFreeman »

Nu har datorn mirakulöst återuppstått från de döda. Allt som behövdes var lite värme, tid och omsorg (nåja).
Så nu ska det gå på full fart igen. Tack för ert deltagande. ;D
Lars
Inlägg: 6191
Blev medlem: 14 jan 2007, 19:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: Stockholm

Re: Min dator är död

Inlägg av Lars »

Välkommen tillbaka :)
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Min dator är död

Inlägg av CryingFreeman »

Tack. :) Det har känts som att förlora förlängda märgen eller nåt.. Nu ska jag ta tag i lite olika projekt, bland annat att peta på deploymentsystemet och börja klippa i filmmaterialet från FSCONS. :)

(och hålla tummarna för att datorn håller)
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Min dator är återuppstånden!

Inlägg av Ulsak »

Varför köper du inte en dator till ? Dom är ju asbilliga nu för tiden..
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Inlägg: 7306
Blev medlem: 05 nov 2006, 22:59
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: Vickleby
Kontakt:

Re: Min dator är återuppstånden!

Inlägg av Urban Anjar »

Ulsak skrev:Varför köper du inte en dator till ? Dom är ju asbilliga nu för tiden..
Jo, men även om de är billiga betyder "har inte råd" just det. Men man kan ju leta i containrar eller fråga på nån arbetsplats där dom slänger ut tre år nya burkar.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
gruble
Inlägg: 704
Blev medlem: 24 maj 2007, 11:30
OS: Foresight
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Min dator är återuppstånden!

Inlägg av gruble »

Det kan vara en återuppstånden zombie :) Hur många man än har så är det svårt att använda mer än en åt gången, om man inte har splitvision.

Jag gav bort min 2 år gamla dualboot ubuntu/winxp stationära, till en invandrarfamilj. Dom ville ha mej till datatekniker på en windows 98 burk dom hittat på sopstationen.
Så nu kan dom lyssna på svenska språk-kurs filmerna, och dottern spela lite spel.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Min dator är återuppstånden!

Inlägg av CryingFreeman »

Ulsak skrev:Varför köper du inte en dator till ? Dom är ju asbilliga nu för tiden..
Jag är student med barn. Det blir inte mycket över i slutet av månaden. ;)

Dessutom, ska jag köpa en dator så vill jag inte ha någon skräpburk bara för att. Jag har ett antal labb-burkar hemma som funkar kanon, men jag får inte teckna bredband hemma eftersom jag tydligen fick en betalningsanmärkning hos Kronofogden när jag var i Tanzania för snart två år sedan, så jag är inte kreditvärdig. Härligt när inte eftersändning fungerar och myndigheter går direkt till indrivning. Enligt utsago skulle min betalningsanmärkning försvinna efter ett halvår, men den är fortfarande kvar efter ett och ett halvt, så jag har inte mycket hopp.

Det gör att jag behöver en bärbar dator, och får sköta mina förehavanden via skolans trådlösa nätverk under office hours. Ett något kämpigt sätt, men det kommer att lösa sig efter nyår, då jag får lägga vantarna på ett mobilt bredband. Men på det hela taget är det en skittrist situation. Jag skulle kunna göra så mycket mer än vad jag gör nu.

Så istället för att synas så mycket på forumet så försöker jag organisera projekt på hemmaplan, där jag inte behöver internet.
Användarvisningsbild
Hund
Inlägg: 16492
Blev medlem: 25 jan 2007, 04:15
OS: Gentoo
Ort: Norrland
Kontakt:

Re: Min dator är återuppstånden!

Inlägg av Hund »

Låt någon annan stå på abbonemanget? Så gjorde jag när jag flyttade hemmifrån och inte fick skaffa internet.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Inlägg: 3599
Blev medlem: 21 apr 2007, 19:20
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: 08

Re: Min dator är återuppstånden!

Inlägg av Grön Göling »

Re återuppståndelsen:
Tjaaa...vad säger man?
Halleluja, kanske? ;)
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"