Grupp för feedback och problem med BankID

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Grupp för feedback och problem med BankID

Inlägg av Pink Panther »

micke_nordin skrev:
Pink Panther skrev:
Klart det finns. Om du har mer en dator och har de nya bankID på Windows datorn och du arbetar mest med din Ubuntu dator. Jag har .nge certifikat. Alla har inte som du. Vi kan av en eller annan anledning fortfarande avända oss av en dator med Windows.

Pink Panther
Nu var inte frågan om man skulle använda windows eller inte, utan om man måste anvädna just det id:t man har på sin windowsdator? Så vitt jag förstår är det väl enklare att skapa ett nytt? Åtminstonne hos Swedbank kan man väl dessutom ha flera id:n om man nu skulle ha flera datorer man vill legitimera sig ifrån. Men jag kanske har missat nått?

/Micke
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Jag har Sparbanken Finn en självständig och fristående sparbank. Med en egen datorbank. Alla har inte Swedbank. Här skapar man inte bara ett nytt bankid i Ubuntulinuxmaskinen. Det är mycket omständligare du måste gå in till banken och be om ett nytt och få engångs koder för att komma vidare med en nystart. Skriva på papper. Jag kan därimot skapa ett nytt i Windowsmaskinen, med vad hjälper detta. Då är vi tillbaka på ruta ett.

Jag valde fel lösning från början. Om jag skapat ett bankid Ubuntumaskinen kan jag migrera till Windows. Inte tvärtom. Men så skall det för fan inte vara. Det är skandal.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
jonblund
Inlägg: 35
Blev medlem: 03 okt 2006, 00:03

Re: Grupp för feedback och problem med BankID

Inlägg av jonblund »

Finnd det någon som lyckats med SEB/Telia e-leg under KDE4?
Själv har jag aldrig lyckats få det att fungera i Kubuntu överhuvudtaget. Nu senast provade jag att installera under Kubuntu 9.10 och KDE 4.3, men installationsskripet fungerar inte som avsett. Troligtvis beror detta på filsystemet under KDE, scriptet hittar inte eller hittar fel.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"