Projektgrupp Webbgrafik söker folk

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Projektgrupp Webbgrafik söker folk

Inlägg av Broder Tuck »

upnorth skrev: . . .
Jag förstår ju tänket kring de små men regelbundna och ständigt belönande förändringarna, men jag hade gärna sett ett mer grundläggande arbete. Jag pratar damsugning av befintliga idéer i forumet, sätta ihop en kravspecifikation utifrån det, kolla vilka program och system som motsvarar detta och vilka som fungerar ihop och till sist hur man kan sätta ihop allt snyggt och enhetligt.

Nu kanske det bara är jag som är intresserad av ett sådant projekt, men oavsett borde vi ha någon med erfarenhet av det här att leda projektet så att vi slipper spekulera oss fram till ett alltför spretigt resultat.
Jag instämmer. Det verkar rimligt och verkligt effektivt. Bra.

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
TweekiE
Inlägg: 2075
Blev medlem: 21 aug 2008, 21:08
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Projektgrupp Webbgrafik söker folk

Inlägg av TweekiE »

upnorth skrev:Nån moderator får gärna dela den här diskussionen så att vi kan få bolla lite idéer kring hur en webbplats bäst utvecklas.

Jag förstår ju tänket kring de små men regelbundna och ständigt belönande förändringarna, men jag hade gärna sett ett mer grundläggande arbete. Jag pratar damsugning av befintliga idéer i forumet, sätta ihop en kravspecifikation utifrån det, kolla vilka program och system som motsvarar detta och vilka som fungerar ihop och till sist hur man kan sätta ihop allt snyggt och enhetligt.

Nu kanske det bara är jag som är intresserad av ett sådant projekt, men oavsett borde vi ha någon med erfarenhet av det här att leda projektet så att vi slipper spekulera oss fram till ett alltför spretigt resultat.
håller med till fullo!
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: Projektgrupp Webbgrafik söker folk

Inlägg av HakanS »

De som är intresserade att vara med i "Projekt webbplatsen" anmäler sig här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/ucp.php?i=167
Projektets tavla finns här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=246
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"