Motion ang ledarstruktur

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Harlekin33 »

Broder Tuck skrev:
Harlekin33 skrev:Är vi klara?
;D ;D ;D Är du också boss nu och här? ;D
Absolut inte!

Jag är bara ett "cry in the wilderness."
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Inlägg: 1824
Blev medlem: 10 aug 2007, 00:25
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Kattskrället »

vulfgar skrev:@bowmore

Du har en del intressanta tankegångar kring arbetsgrupper. Kan du PM mej ett färdigt förslag att lägga till dom tidigare i den här tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=40604
Jag förstår att tanken är god men, ska vi lägga till fler och fler nya motioner som kommer in vartefter så kommer vi aldrig att kunna gå till nån omröstning överhuvudtaget, för det tillförs bara mer och mer bränsle till diskussioner och ju fler nya som tillkommer desto mer att debattera in absurdum.

Jag säger inte att Bowmores tankar är dåliga, men motionerna skulle vara inlämnade för snart 2 månader sedan och vi befinner oss fortfarande bara i debattstadiet av nån märklig anledning där var och en försöker framhålla sin ide som den bästa.

Är det inte dags att sätta punkt för "debatterandet" och ta oss till omröstning nån gång?
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Harlekin33 »

Om grundbultarna är på plats så håller jag nog med vulfgar och kattskrället att det är dags att rösta!?
Bowmore
Inlägg: 6212
Blev medlem: 28 mar 2007, 23:01
OS: Ubuntu
Ort: Stockholm

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Bowmore »

vulfgar skrev:@bowmore

Du har en del intressanta tankegångar kring arbetsgrupper. Kan du PM mej ett färdigt förslag att lägga till dom tidigare i den här tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=40604
Min tanke är egentligen bara om vi ser ett behov av en teamsupport och organisationsstrukturen bara ett exempel på hur det skulle kunna se ut i så fall.

Om teamsupport t.ex bemannas med Bossieman (vet att han har lämnat oss) så kanske man får ett bättre perspektiv ;)

Jag tror inte att vi ska rusa åstad med att försöka rita upp hela kartan med omröstningar just nu, som upnorth var inne på, utan ser isf det jag skrev mer som en input till ledningsgruppen. Jag är mer inne just nu på att försöka se vilka roller som kan tänkas ingå i en ledningsgrupp. Sen är väl den organisationen lite OT i denna tråd?
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Rune.K »

vulfgar skrev i en annan tråd att en vecka kan vara lämpligt att diskutera en omröstning.
Och det håller jag med om!
Vi får inte ha alltför bråttom...vi får nog vänta tills söndag eller måndag innan vi kan börja rösta.
Sedan hoppas jag verkligen att vulfgar begränsar hur länge tiden för omröstningen till att vara max en vecka.
Min tanke är att vi i det här LoCot ska vara klara med de aktuella omröstningarna strax efter midsommarhelgen.
För att sedan efter semestern ska vi starta en valberedning och valrörelse...
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Harlekin33 »

Rune.K skrev:vulfgar skrev i en annan tråd att en vecka kan vara lämpligt att diskutera en omröstning.
Och det håller jag med om!
Vi får inte ha alltför bråttom...vi får nog vänta tills söndag eller måndag innan vi kan börja rösta.
Sedan hoppas jag verkligen att vulfgar begränsar hur länge tiden för omröstningen till att vara max en vecka.
Min tanke är att vi i det här LoCot ska vara klara med de aktuella omröstningarna strax efter midsommarhelgen.
För att sedan efter semestern ska vi starta en valberedning och valrörelse...
Det låter bra!
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Broder Tuck »

Harlekin33 skrev:Om grundbultarna är på plats så håller jag nog med vulfgar och kattskrället att det är dags att rösta!?
Håller med. ;D Sega inte länge till, vi tappar styrfart. In med nya krafter, nytt blod, så att vi kommer upp på banan. . .

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Harlekin33 »

Då kör vi!
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Inlägg: 7306
Blev medlem: 05 nov 2006, 22:59
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: Vickleby
Kontakt:

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Urban Anjar »

Har någon meddelat folket i mailinglistan och på IRC vad som är på gång? De har också
rätt att delta i diskussionen och att rösta.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Inlägg: 1824
Blev medlem: 10 aug 2007, 00:25
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Kattskrället »

Bowmore skrev:Om teamsupport t.ex bemannas med Bossieman (vet att han har lämnat oss) så kanske man får ett bättre perspektiv ;)
Han är engagerad på en annan site, så jag tror du måste hitta andra namn.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Inlägg: 1824
Blev medlem: 10 aug 2007, 00:25
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Kattskrället »

Urban Anjar skrev:Har någon meddelat folket i mailinglistan och på IRC vad som är på gång? De har också
rätt att delta i diskussionen och att rösta.
Känns ju som om det är din och vulfgars uppgift att hålla locot informerade om vad som är på gång.

Ni har alltså inte delgett dom den informationen?
Bowmore
Inlägg: 6212
Blev medlem: 28 mar 2007, 23:01
OS: Ubuntu
Ort: Stockholm

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Bowmore »

Kattskrället skrev:
Bowmore skrev:Om teamsupport t.ex bemannas med Bossieman (vet att han har lämnat oss) så kanske man får ett bättre perspektiv ;)
Han är engagerad på en annan site, så jag tror du måste hitta andra namn.
Det var ingen nominering, bara ett namn i högen för att få ett perspektiv :)
Men å andra sidan finns det ju inget som hindrar att en person är aktiv i flera forum om det inte råder ett konkurrensförhållande, eller ...
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Inlägg: 1824
Blev medlem: 10 aug 2007, 00:25
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Kattskrället »

Bowmore skrev:Men å andra sidan finns det ju inget som hindrar att en person är aktiv i flera forum om det inte råder ett konkurrensförhållande, eller ...
Finns nog de som tycker att det råder ett konkurrensförhållande tyvärr.

Men jag håller fullständigt med dig!
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av vulfgar »

Kattskrället skrev:
Urban Anjar skrev:Har någon meddelat folket i mailinglistan och på IRC vad som är på gång? De har också
rätt att delta i diskussionen och att rösta.
Känns ju som om det är din och vulfgars uppgift att hålla locot informerade om vad som är på gång.

Ni har alltså inte delgett dom den informationen?
Klart att det är vå uppgift. Har missat detta totalt, kör ut på sändlistan nu. Hoppas det finns någon annan som kan lägga in infon på IRC, annars får jag försöka fixa med det lite senare (jag är urkass på IRC, dvs om jag ska göra något mer än bara snattra).

Tack för påminnelsen!
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av upnorth »

Kattskrället skrev:
Urban Anjar skrev:Har någon meddelat folket i mailinglistan och på IRC vad som är på gång? De har också
rätt att delta i diskussionen och att rösta.
Känns ju som om det är din och vulfgars uppgift att hålla locot informerade om vad som är på gång.

Ni har alltså inte delgett dom den informationen?
Urban bloggar och debatterar, vulfgar sköter resten :P
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av vulfgar »

upnorth skrev: Urban bloggar och debatterar, vulfgar sköter resten :P
Nu är du orättvis mot Urban. Han gör mer än att blogga, bla har han lagt motioner och varit en av arkitekterna bakom den nuvarande forumstrukturen. Det finns givetvis ännu mer som han har gjort. :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av upnorth »

vulfgar skrev:
upnorth skrev: Urban bloggar och debatterar, vulfgar sköter resten :P
Nu är du orättvis mot Urban. Han gör mer än att blogga, bla har han lagt motioner och varit en av arkitekterna bakom den nuvarande forumstrukturen. Det finns givetvis ännu mer som han har gjort. :)
Tja, vi fightas ju uppen numera, men det är fritt fram att anmäla för personangrepp för den som tar illa vid av mina kommentarer - klicka på triangeln med ett utropstecken uppe till höger ovanför inlägget. Jag står för uttalandet.

Tycker bara att det är lite ironiskt att han direkt försökte delegera uppgiften när hans titel är "Kontaktperson för LoCot Ubuntu Sverige" :P
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Inlägg: 1824
Blev medlem: 10 aug 2007, 00:25
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Kattskrället »

vulfgar skrev:
upnorth skrev: Urban bloggar och debatterar, vulfgar sköter resten :P
Nu är du orättvis mot Urban. Han gör mer än att blogga, bla har han lagt motioner och varit en av arkitekterna bakom den nuvarande forumstrukturen. Det finns givetvis ännu mer som han har gjort. :)
Det var kanske lite orättvist, men det ligger nåt i det han säger.

Det förvånade mig när Urban ställde frågan om nån informerat mailinglistan och IRC kanalen, för det ligger på Urbans eget bord att göra.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Pink Panther »

Nu är ni utanför ämnet. Ta den diskussionen i annan tråd. Dags att moderera. Har vi någon som kan utföra den uppgiften. Att det förs en diskussion om xxxx är inte fel. Men inte här.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Motion ang ledarstruktur

Inlägg av Rune.K »

Pink Panther skrev:Nu är ni utanför ämnet. Ta den diskussionen i annan tråd. Dags att moderera. Har vi någon som kan utföra den uppgiften. Att det förs en diskussion om xxxx är inte fel. Men inte här.

Pink Panther
Jag tycker det verkar ganska OK att diskutera den befintliga "ledningen" i just den här tråden om ledarstruktur.
Speciellt som det finns en motion som vill behålla ledarstrukturen som den är.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"