Nominering av Team Leader och Team Contact

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Nominering av Team Leader och Team Contact

Inlägg av vulfgar »

Broder Tuck skrev:...

Sedan, när hon akut fick ta över efter all turbulens förra sommaren, kom hon med ett förslag, som jag inte minns att det rådde någon form av överenskommelse kring. Det förvånade mig när det dök upp. Men jag kontaktade henne inte, därför att jag trodde att det var en interimistisk lösning, just i det enskilda fallet. Nu, däremot, finner jag, att det mer eller mindre verkar vara överenskommet. Trots att jag inte kan påminna mig något i den vägen. So what? Gör som ni vill.

Jag anser dock, att det är ett bortseende från, det som en gång skulle vara regel. Men som nu, av ett fåtal, har ersatts av något annat. Det som vi ursprungligen diskuterade oss samman om, att vi skulle undvika.
...
Förslaget kom fram eftersom det blev exakt samma antal röster för båda förslagen. Omröstningen förlängdes en vecka och jag skrev ner ett interimsförslag som skulle gälla ifall dödläget bestod även efter förlängningen. Eftersom resultatet fortfarande blev lika så blev det interimsförslaget som genomfördes.

Infon finns i denna tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=231&t=41140
Kolla längst ner i första inlägget (la till en fetning):
Vid samma resutltat för båda alternativen gör vi så här:
En ledning vald av medlemmarna med en TL och en TC som väljs varje halvår.

TL tillsätter sen de befattningar i en ledningsgrupp som behövs kompetensmässigt för att driva ett LoCo, dvs ansvariga för vår kärnverksamhet, tex:
- support
- marknadföring
- administration av webbplats

Vid oenighet i ledningsgruppen har TL utslagsröst och är ytterst ansvarig.


Detta är en modifierad variant av Bowmores förslag och orsaken till att jag plockar fram den är
- den ger bra möjligheter för den som blir vald till TL att styra upp organisationen under tiden som vi letar en ny organisationsform
- det är den organisation som innebär minst byråkrati och därför kan komma igång snabbt.

Visserligen är detta tänkt som en interimslösning, men jag tog med valperioder ifall en mer förankrad ledningsorganisation skulle dröja.

Edit1: Förlängt omröstningen en vecka
Edit2: Har lagt till vad som händer vid lika röstetal
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Nominering av Team Leader och Team Contact

Inlägg av vulfgar »

Nomineringstiden är slut så jag låser tråden.

Omröstningarna har startats http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 15&start=0
Senast redigerad av 1 vulfgar, redigerad totalt 24 gånger.
Anledning: uppdaterat info
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"