Vid samma resutltat för båda alternativen gör vi så här:
Citat:
En ledning vald av medlemmarna med en TL och en TC som väljs varje halvår.
TL tillsätter sen de befattningar i en ledningsgrupp som behövs kompetensmässigt för att driva ett LoCo, dvs ansvariga för vår kärnverksamhet, tex:
- support
- marknadföring
- administration av webbplats
Vid oenighet i ledningsgruppen har TL utslagsröst och är ytterst ansvarig.
Detta är en modifierad variant av Bowmores förslag och orsaken till att jag plockar fram den är
- den ger bra möjligheter för den som blir vald till TL att styra upp organisationen under tiden som vi letar en ny organisationsform
- det är den organisation som innebär minst byråkrati och därför kan komma igång snabbt.
Visserligen är detta tänkt som en interimslösning, men jag tog med valperioder ifall en mer förankrad ledningsorganisation skulle dröja.Edit1: Förlängt omröstningen en vecka
Edit2: Har lagt till vad som händer vid lika röstetal