Meddelande till admins angående omröstningen

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Meddelande till admins angående omröstningen

Inlägg av farmfield »

Grön Göling skrev:
Little John skrev: ....
En teamleader-val med en kanditat och blank-röster. Är det ett val ? Har man ett val ?
....

LJ
Nu blir jag orolig. :(
Vad har jag missat? Har även Farmfield och Ulsak "sagt upp sig"? I så fall kan det ju inte bli ett val alls och nomineringar och alltihop måste göras om från början.
Utanför ämnet: Det är en saatans soppa (läs på finlandssvenska) bland trådarna som rör samma sak nu
Noops, jag och Ulsak ställer upp. LJ verkar dock ha hoppat av.

Och jag håller med, det är en massa olika trådar om samma sak nu.
ycc skrev:Jag har tydligen missat något. Har oröstningarna redan startat? Jag tyckte ni var överens om förlängd nomineringsperiod?
Så har jag också förstått det. Valet är väl inte igång, eller?
Senast redigerad av 1 farmfield, redigerad totalt 16 gånger.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Meddelande till admins angående omröstningen

Inlägg av P.Forsberg »

ycc skrev:Jag har tydligen missat något. Har oröstningarna redan startat? Jag tyckte ni var överens om förlängd nomineringsperiod?
Ooops....
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Meddelande till admins angående omröstningen

Inlägg av farmfield »

Jag skulle vilja se fortsatta debatter hålla sig till sakfrågorna istället för den här, eh, som Rune.K så bra uttryckte det, dokusåpan. ::)
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Meddelande till admins angående omröstningen

Inlägg av Rune.K »

Hund har startat valet och jag stöder honom till 100% i hans beslut.

Ska det debatteras/diskuteras så tycker jag det är lämpligt att göra det i Debatt-tavlan.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Meddelande till admins angående omröstningen

Inlägg av farmfield »

Jag har meddelat att jag ej kommer anta rollen som TL utifrån ett val som detta. Valprocessen från första stund har varit extremt misskött.

1. Nomineringsprocessen startade utan klistrad tråd eller blänkare. Jag blev informerad via telefon att jag var nominerad.

2. Man kan inte ha ett val mellan en kandidat och blankröst - det säger sig självt.

Jag har mailat CF och begärt att han tar det enda vettiga beslutet, alltså att starta om valprocessen i sin helhet. Jag har också mailat Hund och sagt att han kan låsa tråden då jag ej kommer godta resultatet och den därmed är meningslös.

Jag rekommenderar att Vulfgar utses till valförrättare, att nomineringen startas om, denna gång med klistrad tråd samt blänkare. Efter avslutad nominering håller vi ett riktigt val istället för den här parodin.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Inlägg: 4905
Blev medlem: 04 jan 2007, 22:58
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Göteborg

Re: Meddelande till admins angående omröstningen

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag är djupt bekymrad över dessa avhopp. Tänker både på Crying Freeman och LJ (fick jag veta i denna tråden).
Vilka är valmöjligheterna nu då?

Sen är jag ledsen över att en och samma medlem har lyckats sabba både detta och förra valet vi hade. Nu har vi inte en sådan regel men egentligen skulle sådana medlemmar bannas som gör allt för att sabba ett demokratiskt val.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Meddelande till admins angående omröstningen

Inlägg av Pink Panther »

ZX Spectrum skrev:Jag är djupt bekymrad över dessa avhopp. Tänker både på Crying Freeman och LJ (fick jag veta i denna tråden).
Vilka är valmöjligheterna nu då?

Sen är jag ledsen över att en och samma medlem har lyckats sabba både detta och förra valet vi hade. Nu har vi inte en sådan regel men egentligen skulle sådana medlemmar bannas som gör allt för att sabba ett demokratiskt val.
Vad har jag sabbat, inte var det demokratiskt de ni gjorde mot mig. Ni valde konfrontation i stället för dialog. Jag kan knappast anklags för att saboterat något val när jag inte har beslutanderätt. Jag anser att Farmfield, HåkanS, Hund och Ulsak skall ta över omedelbart.

De tar över omedelbart utan pardun och vidare dialog för att visa upp en stark ledning och lugn ( samarbete ), att val upprättas när alla lugnat ner sig.

Av: Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Meddelande till admins angående omröstningen

Inlägg av CryingFreeman »

Pink Panther skrev: Vad har jag sabbat, inte var det demokratiskt de ni gjorde mot mig. Ni valde konfrontation i stället för dialog. Jag kan knappast anklags för att saboterat något val när jag inte har beslutanderätt. Jag anser att Farmfield, HåkanS, Hund och Ulsak skall ta över omedelbart.

De tar över omedelbart utan pardun och vidare dialog för att visa upp en stark ledning och lugn ( samarbete ), att val upprättas när alla lugnat ner sig.

Av: Pink Panther
Tror inte att det är du som avses av ZX.
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Meddelande till admins angående omröstningen

Inlägg av Rune.K »

ZX Spectrum skrev:Jag är djupt bekymrad över dessa avhopp. Tänker både på Crying Freeman och LJ (fick jag veta i denna tråden).
Vilka är valmöjligheterna nu då?

Sen är jag ledsen över att en och samma medlem har lyckats sabba både detta och förra valet vi hade. Nu har vi inte en sådan regel men egentligen skulle sådana medlemmar bannas som gör allt för att sabba ett demokratiskt val.
Har du sagt A får du även säga B...
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Inlägg: 3599
Blev medlem: 21 apr 2007, 19:20
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: 08

Re: Meddelande till admins angående omröstningen

Inlägg av Grön Göling »

Pink Panther skrev: Vad har jag sabbat, inte var det demokratiskt de ni gjorde mot mig. Ni valde konfrontation i stället för dialog. Jag kan knappast anklags för att saboterat något val när jag inte har beslutanderätt. Jag anser att Farmfield, HåkanS, Hund och Ulsak skall ta över omedelbart.

De tar över omedelbart utan pardun och vidare dialog för att visa upp en stark ledning och lugn ( samarbete ), att val upprättas när alla lugnat ner sig.

Av: Pink Panther
Jag håller med CF, men undrar samtidigt varför du så snabbt tog åt dig.
Ligger det något där bakom tro?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"