Avstår TL-nomineringen - CryingFreeman

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Avstår TL-nomineringen - CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Jag hade tänkt att börja med att presentera min plan för forumet och den hade varit att köra på som tidigare. I övrigt hade jag tänkt fokusera på ett enda projekt i övrigt, och det hade varit releasen av Lucid Lynx, där jag skulle ha börjat med att föregå med gott exempel och tala om att jag hade bokat in mig på Länsbiblioteket här i Östersund för en filmvisning och föreläsning för allmänheten i samarbete med SeniorNET, samt att jag håller på och fila på en debattartikel för att publiceras i den största dagstidningen i länet.

Men jag har alltsedan min nominering känt mig väldigt skeptisk till att återigen ta mig an uppdraget och efter det senaste debaclet så känner jag inte att jag har någon större arbetslust, vilket jag också känt periodvis de senaste månaderna.

Att vara Team Leader har aldrig varit ett självändamål för mig. Jag har inte (medvetet) eftersträvat makt eller haft någon större lust att styra över andra. Det jag sett under några dagar här är tendenser till att klänga sig fast vid gamla strukturer, gamla uppdrag och en ovilja till nytänkande. För att kunna göra ett bra jobb hade jag också velat börja från noll, men det har jag inte klarat att göra i tillräckligt stor utsträckning.

Jag avstår därför min nominering eftersom jag inte anser att jag kan göra ett bra jobb utan att göra radikala förändringar.

Jag önskar Farmfield och Ulsak, Little John och HakanS lycka till i omröstningarna.
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Presentation TL - CryingFreeman

Inlägg av Rune.K »

Det var väldigt tråkigt att läsa.
Men samtidigt förstår jag dej, här pågår fortfarande personliga konflikter som startade för cirka 2.5 år sedan.
Lycka till med ditt fortsatta engagemang inom GNU/Linux-världen och öppna format.
/Rune
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Presentation TL - CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Tack Rune.

Jag hoppas att jag kommer igång med något nytt, det finns ju många trådar att dra i på alla möjliga platser på internet. Mitt första mål blir http://fritis.se där jag tänker göra en insats. Men såklart inte innan jag lämnat över uppdraget till de nya. :)
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Presentation TL - CryingFreeman

Inlägg av Rune.K »

http://fritis.se/ känner jag igen, det har väl funnits ett bra tag, eller hur?
Har du provat Edubuntu någon gång? Det är avsett för skolor.
Vad jag vet, så är en variant så har man server som ansluter till via tunna klienter, det finns säkert flera alternativ.
Jag har ingen aning om hur väl Edubuntu är översatt till svenska.
Användarvisningsbild
webaake
Inlägg: 3962
Blev medlem: 09 maj 2007, 09:46
OS: Xubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Avstår TL-nomineringen - CryingFreeman

Inlägg av webaake »

Tråkigt! Du har gjort ett gott jobb, inte minst för att det har varit lugnt och konstruktivt här på forumet - tack vare dig! Jag tror att ett fungerande supportforum är den bästa vägen framåt, därför önskar jag dig tillbaka CF.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Avstår TL-nomineringen - CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Tack webaake, men jag tror att forumet sköter sig själv nu. Jag har inte gjort en insats i forumet på flera månader, vad jag minns. ;)
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Inlägg: 7306
Blev medlem: 05 nov 2006, 22:59
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: Vickleby
Kontakt:

Re: Avstår TL-nomineringen - CryingFreeman

Inlägg av Urban Anjar »

Väldigt tråkigt må jag säga. Utan dig känns startfältet lite tunt, men man får göra som Kaja Varg, taga vad man haver. Men nog kunde du ha klämt ur dig det medan nomineringstiden pågick. Kanske någon ytterligare hade kandiderat i så fall.

Rent personligt förstår jag dig fuller väl. Det är en tung och inte sällan otacksam uppgift, som du har haft. Onekligen finns det mycket annat i livet och världen att ta tag i och då både inom och utanför öppenkällkodsvärlden. Jag får önska dig lycka till i fritis, ett projekt som också ligger mig varmt om hjärtat.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Avstår TL-nomineringen - CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Urban Anjar skrev:Väldigt tråkigt må jag säga. Utan dig känns startfältet lite tunt, men man får göra som Kaja Varg, taga vad man haver. Men nog kunde du ha klämt ur dig det medan nomineringstiden pågick. Kanske någon ytterligare hade kandiderat i så fall.
Det är händelser efter att nomineringstiden gått ut som fått mig att ta beslutet.

När jag blev nominerad så var jag den ende som accepterade, så jag kände mig också nödd och tvungen att göra det även om jag kände att jag fortfarande kunde göra en insats och såg fram emot att jobba konstruktivt. Men visst, kanske skulle det sett annorlunda ut om jag avböjt redan då och det ber jag om ursäkt för. Det är dock, som sagt, de senaste dagarnas händelser som gör att jag tar det här beslutet nu och inte tidigare.
Användarvisningsbild
webaake
Inlägg: 3962
Blev medlem: 09 maj 2007, 09:46
OS: Xubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Avstår TL-nomineringen - CryingFreeman

Inlägg av webaake »

Må ingen skugga falla på dig CF!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Avstår TL-nomineringen - CryingFreeman

Inlägg av vulfgar »

Tråkigt att höra CF, men jag förstår dej fullständigt.
webaake skrev:Må ingen skugga falla på dig CF!
Instämmer! :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Avstår TL-nomineringen - CryingFreeman

Inlägg av Broder Tuck »

Mycket trist!

Du och L J ingav mig stora förhoppningar.
Jag känner mig bedrövad och sänker mitt huvud i modstulenhet.

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Avstår TL-nomineringen - CryingFreeman

Inlägg av P.Forsberg »

Vi ses någon annanstans, Mathias ! Tack för att du ville ställa upp för mig.
Även jag försvinner. Helt meningslös att offra sin fritid här med större insatser.

LJ
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Inlägg: 3599
Blev medlem: 21 apr 2007, 19:20
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: 08

Re: Avstår TL-nomineringen - CryingFreeman

Inlägg av Grön Göling »

Vad säger man??
Faaan också!
Kan det vara relevant kanske?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
m!rage
Inlägg: 2550
Blev medlem: 28 apr 2009, 21:47
OS: Arch Linux
Ort: Lund

Re: Avstår TL-nomineringen - CryingFreeman

Inlägg av m!rage »

Instämmer helt med de andra, mycket trist det här. Hoppas du ändrar dig och ställer upp i nästa val iaf!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"