Varför kan inte admins sköta ett val ordenligt?

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Varför kan inte admins sköta ett val ordenligt?

Inlägg av CryingFreeman »

Lao Tzu skrev:Apropå dåligt skött val: Är inte blänkaren uppe i headern väldigt liten och anonym? Iochförsig har väl monsterdiskussionerna uppmärksammat valet redan men kom igen. Det borde synas att det är val.
Nu vet jag inte hur det ser ut hos dig, men för mig så var notisen av någon anledning röd när den lades upp, jag tror att det har med en gammal stilmall (CSS) att göra. Jag laddade om (ctrl+shift+r) och så blev den lite mer tydlig och så den var tänkt, i vitt. Den tycker jag inte syns dåligt.

Vi kanske bör kolla på om det går att döda cachningen om det ser ut på samma sätt som det gjorde för mig. Det ska som sagt synas att det är val.

Nu finns det dock information på flera platser, bland annat:
  • IRC-kanalen
  • wikin
  • portalen
  • sändlistan
  • och jag har skrivit en blogg om det
Men tycker du att det är otydligt fortfarande så bör vi göra något åt det, såklart.
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: Varför kan inte admins sköta ett val ordenligt?

Inlägg av HakanS »

Broder Tuck skrev:
HakanS skrev:
Broder Tuck skrev:Detta är ju initialt ett "en mans race", vad jag förstår. Det borde i så fall vara dennes sak att svara på varför det har varit så dåligt skött och genomfört.
Om jag ska kunna svara på på din fråga måste jag få reda på vad du tycker är dåligt skött och genomfört.
Broder Tuck skrev:Nu var det inte jag som ställde frågan.
Jag förökte bringa ljus till Runes fråga.

Tukken
Förmodligen väntar Rune.K fortfarande på ett svar, så varför inte svara honom på ovanstående?

citerat igen, för att förtydliga för den som inte ser frågan
Rune.K skrev:Varför kan inte admins sköta ett val ordenligt?
Min åsikt är att det är deras självklara uppgift.
Eller hur?
Men är det så att admins vill degradera det här LoCot till enbart ett forum, så är det naturligtvis svårt för oss medlemmar att påverka det.
Jag har alltid trott att Ubuntu står för typ gemenskap och samarbete, ungefär som övriga GNU/Linux-distar...
? ? ?

. . . väntar . . .
på eventuellt svar,
även jag och
kanske,
en och annan övrig medlem i vårt forum.

Det K A N ju faktiskt röra sig om en framtida framvald TC ( i vart fall självnominerad till valet ) som,
redan nu,
har sin chans att bemöta en annan medlem med ett rakt och ärligt svar,
svar på medlemmens fräga,
om hur vårt forum skall skötas.

Individuellt
(som i första läget om hur omröstningen har startats, (se ovan)),
eller, i samordning med övriga medlemmar och,
inte minst,
i samordning med framröstade medlemmar och därmed representanter för allas vår gemenskap.

Skall vi, övriga medlemmar kunna lita på,
att det är våra framvalda medlemmar som tar den slutgiltiga ställningen, eller skall det vara andra,
ej framröstade,
som individuellt och personligen,
skall fälla avgöranden i för oss och gemenskapen,
viktiga frågor?

Nu väntar vi på svaret. . . .

från den som redan idag har agerat på egen hand,
men som gärna vill representera oss,
i framtiden.

I vart fall,
för de nästkommande sex månaderna.

Till yttermera visso, verkar COC också vara signerat av personen ifråga,
även om det,
i detta fall,
verkar ha en något underordnad betydelse för samme person, när det gäller dennes egna hjärtefrågor (?) . . . . .
I sådana stunder verkar det som om det går att lägga CoC åt sidan för en stund. Eller . . . ?

Tukken
Broder Tuck.
Jag har förstått att du (precis som Rune.R skriver) vill utse mig till syndabock för röran i valet, så det spelar nog ingen roll vad jag svarar, men jag ska förklara vad jag gjort.
Det jag gjort i detta val är att jag startade en nomineringstråd den 21/1 samt utannonserade detta på sändlistan och i portalen. Denna var i princip identisk med den som vi hade i förra valet (3 veckors nominering följt av 2 veckors omröstning). Under de 3 veckor nomineringarna varade var det en (1) person (och du vet ju vem) som hade synpunkter på nomineringstråden i sig. Ingen hade synpunkter på de tider och regler som gällde för valet.
Eftersom jag inte hade rättigheter att låsa trådar eller att starta omröstningar så skickade jag ett PM till forumadmin. där jag bad dem starta omröstningen.
Där slutade mitt ansvar.
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Inlägg: 1849
Blev medlem: 15 aug 2008, 17:47
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Sydost

Re: Varför kan inte admins sköta ett val ordenligt?

Inlägg av Lao Tzu »

CryingFreeman skrev:
Lao Tzu skrev:Apropå dåligt skött val: Är inte blänkaren uppe i headern väldigt liten och anonym? Iochförsig har väl monsterdiskussionerna uppmärksammat valet redan men kom igen. Det borde synas att det är val.
Nu vet jag inte hur det ser ut hos dig, men för mig så var notisen av någon anledning röd när den lades upp, jag tror att det har med en gammal stilmall (CSS) att göra. Jag laddade om (ctrl+shift+r) och så blev den lite mer tydlig och så den var tänkt, i vitt. Den tycker jag inte syns dåligt.

Vi kanske bör kolla på om det går att döda cachningen om det ser ut på samma sätt som det gjorde för mig. Det ska som sagt synas att det är val.

Nu finns det dock information på flera platser, bland annat:
  • IRC-kanalen
  • wikin
  • portalen
  • sändlistan
  • och jag har skrivit en blogg om det
Men tycker du att det är otydligt fortfarande så bör vi göra något åt det, såklart.
Den var liten och röd hos mig också men det ändrades till vitt och större en kort stund, sen blev den liten och röd igen. Därefter tog det några dagar(?) innan den blev stor och vit igen. Så nu syns den igen. Härligt att du har gjort mer för att uppmärksamma valet.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Varför kan inte admins sköta ett val ordenligt?

Inlägg av Broder Tuck »

HakanS, jag ber här om ursäkt för det griniga inlägget jag gjorde härförinnan.

Nu är det ändrat och även där, ber jag om ursäkt.
Alla hästarna "hann inte in i stallet", innan jag postade.

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"