Presentation TL - Farmfield (höst '10)

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation TL - Farmfield (höst '10)

Inlägg av farmfield »

Rune.K skrev:
Rune.K skrev:Klarar du av att hantera kritik på ett vettigt/normalt mänskligt sätt, nu när vi bara kommunicerar online?

Jag tänker på att bakom varje medlems nick finns det en människa.
Och vad jag vet så står Ubuntu för medmänsklighet!
/Rune
Ovanstående fråga har du missat att svara på, HakanS svarade för länge sedan. :)
Min miss, sorry.

Jag gör mitt bästa och vad kritiken gäller. Som du säger är vi inte mer än människor och med det är vi ju alla olika och har också olika åsikter. Vi har, bl.a. av dig, fått en del kritik för att vi anses gå på Windows för hårt men jag håller som du vet inte med. Diskussionerna runt Linux vs. Windows i diskussionstavlorna urartar alltid i tjafs/bråk och det är det jag i mycket sätter mig starkt emot. Vad gäller supportbiten är det otillåtet att värdera ett supportproblem utifrån operativsystemet - där gäller att supportfrågor besvaras med support, inget annat.

Sedan har det förekommit en stor mängd ogrundad kritik i valrörelsen, till viss del rena lögner, och den typen av kritik är jag inte speciellt bra på att hantera - jag blir helt enkelt fly förbannad. Det tror jag är rätt förståeligt.
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Presentation TL - Farmfield (höst '10)

Inlägg av Rune.K »

farmfield skrev:...
Sedan har det förekommit en stor mängd ogrundad kritik i valrörelsen, till viss del rena lögner, och den typen av kritik är jag inte speciellt bra på att hantera - jag blir helt enkelt fly förbannad. Det tror jag är rätt förståeligt.
Jag kritiserade dej och admins hårt när ni gick ut med en regeländring i våras utan att fråga medlemmarna i förväg.
Nu vill jag absolut inte ha en diskussion om själva regeländringen, utan hur du reagerade på min kritik.
Din reaktion var att du la till mej som ovän, dvs du spärrade mina PM.
Både du och jag vet att jag inte har "spammat" dej med PM, jag har inte skickat några otrevliga PM till dej heller.

Jag ska säga att jag blev rejält överraskad av din i mitt tycke starka rektion på kritiken från mej.

Ovanstående är min personliga syn på hur du hanterade kritik vid ett tillfälle.

På tal om sanning så älskar jag sanningen och jag är inte sen att be om ursäkt om jag fått något om bakfoten, sån är jag. :)

/Rune
Utanför ämnet: @modsen
Kan hända att mitt inlägg tolkas som personangrepp på nuvarande Teamleader.
Mitt inlägg kanske passar bättre i Debatt-katalogen...
Ni mods får göra vad ni vill, jag tänker inte klaga...
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation TL - Farmfield (höst '10)

Inlägg av farmfield »

Rune.K skrev:
farmfield skrev:...
Sedan har det förekommit en stor mängd ogrundad kritik i valrörelsen, till viss del rena lögner, och den typen av kritik är jag inte speciellt bra på att hantera - jag blir helt enkelt fly förbannad. Det tror jag är rätt förståeligt.
Jag kritiserade dej och admins hårt när ni gick ut med en regeländring i våras utan att fråga medlemmarna i förväg.
Nu vill jag absolut inte ha en diskussion om själva regeländringen, utan hur du reagerade på min kritik.
Din reaktion var att du la till mej som ovän, dvs du spärrade mina PM.
Både du och jag vet att jag inte har "spammat" dej med PM, jag har inte skickat några otrevliga PM till dej heller.

Jag ska säga att jag blev rejält överraskad av din i mitt tycke starka rektion på kritiken från mej.

Ovanstående är min personliga syn på hur du hanterade kritik vid ett tillfälle.

På tal om sanning så älskar jag sanningen och jag är inte sen att be om ursäkt om jag fått något om bakfoten, sån är jag. :)

/Rune
Du har inte spammat mig med otrevliga inlägg, jag ber om ursäkt för att det i min förklaring på varför jag blockerat vissa konton kunde uppfattas att det var så. Om jag inte minns fel blockerade jag dig efter ett pm som jag uppfattade som ytterst otrevligt - dock så var detta, som du säger, mitt i en hetsig diskussion och med det en en kanske överdriven åtgärd i just det fallet.

Ang. den specifika debatten i allmänhet har jag gått ut och ursäktat mig/administrationen för att vi inte skötte detta korrekt. Administrationen såg förändringen av regelverket som mindre än vad den sedan uppfattades av medlemmarna - vi gjorde helt enkelt en felbedömning.
@modsen
Kan hända att mitt inlägg tolkas som personangrepp på nuvarande Teamleader.
Mitt inlägg kanske passar bättre i Debatt-katalogen...
Ni mods får göra vad ni vill, jag tänker inte klaga...
Det tror jag knappast. Frågan är helt klart intressant och jag sticker inte under stol med att jag ibland har ett lite hetsigt humör och att jag tidigare gjort misstag. Dock tror jag inte enskilda misstag under 3 års aktivitet här gör mig olämplig som TL. Vi är som sagt inte mer än människor och man får ju titta på 'the big picture' också. :)
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Presentation TL - Farmfield (höst '10)

Inlägg av Rune.K »

farmfield skrev:...
Du har inte spammat mig med otrevliga inlägg, jag ber om ursäkt för att det i min förklaring på varför jag blockerat vissa konton kunde uppfattas att det var så. Om jag inte minns fel blockerade jag dig efter ett pm som jag uppfattade som ytterst otrevligt - dock så var detta, som du säger, mitt i en hetsig diskussion och med det en en kanske överdriven åtgärd i just det fallet.
...
Först av allt tack för ditt ordentliga svar!

Däremot har jag aldrig skickat något PM som var "ytterst otrevligt" till dej.
Jag har däremot fått PM från dej som medlem Katt också tyckte var otrevligt, dvs inte bara jag.
Katt och jag hade en dialog om dina och mina PM när han var forumsadmin och den som modererade allra mest.
Däremot kom det fram att jag hade skickat ett otrevligt PM till Ulsak, men Ulsak och jag är lika nog lika duktiga på det... ;) Ulsak och jag är ju ett par gamla tjuriga gubbar. :)

Vem som helst kan fråga medlem Katt angående otrevliga PM, han är en schysst kille man kan "prata" med och är objektiv som jag tycker, fastän jag har fått 2 varningar av just honom. Jag har inga hemligheter.

Jag tyckte det var viktigt att ta upp det här med att kunna ta kritik, eftersom vi bara kommunicerar skriftligt...

För min del är den här diskussionen avslutad, jag har skrivet vad jag vet i ärendet.

Dessutom har jag sagt allt och frågat om allt som intresserar mej i valdebatten.
mvh Rune.K

Edit:
Ändrat "Katt och hade..." till Katt och jag hade..."
Rättade även ett stavfel.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation TL - Farmfield (höst '10)

Inlägg av farmfield »

Rune.K skrev:
farmfield skrev:...
Du har inte spammat mig med otrevliga inlägg, jag ber om ursäkt för att det i min förklaring på varför jag blockerat vissa konton kunde uppfattas att det var så. Om jag inte minns fel blockerade jag dig efter ett pm som jag uppfattade som ytterst otrevligt - dock så var detta, som du säger, mitt i en hetsig diskussion och med det en en kanske överdriven åtgärd i just det fallet.
...
Först av allt tack för ditt ordentliga svar!

Däremot har jag aldrig skickat något PM som var "ytterst otrevligt" till dej.
Det där är också en subjektiv bedömning. Jag var säkerligen på riktigt dåligt humör efter våra bataljer i forumet vilket såklart spelar in.

Jag har ett hett humör, det tänker jag inte sticka under stol med. Du har tidigare frågat hur jag tar kritik. Jag vill tillägga att jag kan vara dålig på att ta kritik - oavsett saklighet - när jag känner mig 'provocerad'. Det är absolut en brist jag har. :-[

Med det sagt så hoppas jag valdiskussionerna påvisar att jag faktiskt kan både ta och sakligt besvara berättigad kritik.

...även om valdiskussionerna också visat att jag kan reagera dåligt på att bli provocerad då... ::)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"