Presentation för TL: CryingFreeman

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av vulfgar »

Pga av stökigheter i forumet kring valet som bla resulterat i att 2 nominerade åsamkat sej var sin varning har jag som valförrättare och moderator beslutat att vi jobbar enligt detta förslaget:

De olika kandidaterna till posterna som TL och TC får inte ställa frågor eller posta i varandras presentationstrådar. Dessa är till för att presentera respektive kandidat och för väljarna att ställa frågor och föra en dialog med kandidaten.
Diskussion mellan kandidaterna är tillåten i denna tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=49884
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av Pink Panther »

Nämn några konkreta förändringar som du kan lova väljarna att genomföra om du blir vald?

Kan du nämna någon egenskap för väljarna som gör dig till en bättre ledare än dina konkurrenter?
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Pink Panther skrev:Nämn några konkreta förändringar som du kan lova väljarna att genomföra om du blir vald?
Det här är inget riksdagsval. ;) Men jag kan lova att de lokala användargrupperna kommer att starta upp. I viss mån har detta redan hänt, med god hjälp.

Likaså kommer jag att fortsätta driva på för att få struktur i sättet som LoCot arbetar på.
Pink Panther skrev: Kan du nämna någon egenskap för väljarna som gör dig till en bättre ledare än dina konkurrenter?
Jag vet att jag har förtroende hos de allra flesta inom ubuntusfären i Sverige och har förmågan att samarbeta med vem som helst.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
Hylas
Inlägg: 1511
Blev medlem: 06 aug 2007, 18:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av Hylas »

CryingFreeman skrev:
Pink Panther skrev: Kan du nämna någon egenskap för väljarna som gör dig till en bättre ledare än dina konkurrenter?
Jag vet att jag har förtroende hos de allra flesta inom ubuntusfären i Sverige och har förmågan att samarbeta med vem som helst.
Bra svar!

Vad anser du att man som TL kan göra för att undvika att en valkampanj ballar ur så som vår senaste har gjort, med sandlåda och varningar som följd?
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Hylas skrev:
Bra svar!

Vad anser du att man som TL kan göra för att undvika att en valkampanj ballar ur så som vår senaste har gjort, med sandlåda och varningar som följd?
Förutom att föregå med gott exempel så är det ju lite beroende på vilka befogenheter man har som TL. När jag var TL senast så hade jag moderatorbehörighet, vilket innebär att jag troligen skulle ha gått in och modererat, eller åtminstone låst trådar tillfälligt, på ett ganska tidigt stadium. Om jag inte varit berörd själv förstås, då hade jag bett någon annan.

Har man inte de möjligheterna så blir det ju medling som gäller, alternativt ändrade direktiv till moderatorkåren. Ingen skugga på dem eller inblandade, men jag tror att om man hade stämt i bäcken på ett väldigt tidigt stadium hade detta kunnat undvikas.

Det svåra är ju att göra en bedömning på när det gått för långt och när man ska låta en kommentar passera. Jag hade använt 24-timmarslåsning mycket i det här. Visst hade valrörelsen blivit lidande till viss del, men till slut skulle alla lära sig vad som är acceptabelt att skriva och vad som är övertramp.

Därmed inte sagt att jag inte skulle ha dragits med i stämningen om jag blivit lika hårt angripen som andra har blivit. Jag har ju varit ganska förskonad från allvarlig kritik och personangrepp och de jag har fått (om än underförstådda) har jag kunnat bemöta relativt sakligt.

Jag tycker dock själv att jag har en bra fingertoppskänsla när det kommer till vad som ska modereras och vad som får passera. Det finns säkert de som inte håller med mig, men det bjuder jag på.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
Hylas
Inlägg: 1511
Blev medlem: 06 aug 2007, 18:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av Hylas »

Ok. Tack för utförligt svar :)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av vulfgar »

Eftersom CryingFreeman har dragit tillbaka sin kandidatur så låser jag den här tråden.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"