Presentation för TL: CryingFreeman

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av farmfield »

CryingFreeman skrev:
farmfield skrev:Är det din uppfattning att LoCot idag drivs av s.k. 'fanatiker'?
Fanatiker finns ju i båda läger och i lika stor utsträckning. Alla fördelar sig längs idealism-pragmatism-axeln.

Som jag uppfattar saken så är det en övervägande del idealister som driver Locot idag. Vi skulle förmodligen må bra av att balansera upp med några pragmatiker också.
Jag ser det som LoCot's uppgift att marknadsföra Ubuntu som ett alternativ till andra OS (primärt Windows då). Håller du med om det?

Jag tror du gör det och med det undrar jag var du menar gränsen mellan att uppfylla uppdraget och (påstådd) fanatism eller idelogism går?
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av Rune.K »

Jag vill mest bara önska dej lycka till i valet!
Du är en av de få som jag anser vara värdig att vara TeamLeader för ett Ubuntu-LoCo.
Du marknadsför Ubuntu och fri mjukvara/öppen källkod på ett vettigt sätt.
Jag har nog aldrig sett dej kasta skit på något annat OS eller dist för att framhäva Ubuntu.
Tyvärr är det ett alltför vanligt sätt att marknadsföra Ubuntu i det här forumet...

Ett råd på vägen:
Ibland är du kanske alltför "diplomatisk", det skulle nog inte vara fel att du höjde rösten en och annan gång. Jag tänker naturligtvis på det eviga tjafset.
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av pun »

Jag funderar över varför det inte blev någon fortsättning med ditt styrelseuppdrag hos Svenska Linuxföreningen ?

Vidare så tror du verkligen att lokala mailinglistor gör livet lättare för Ubuntuanvändare samt rekryterar fler av dito ?
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av farmfield »

Peter Forsberg har som krav som TL krävt full tillgång till alla delar av LoCot, server, portal, phpBB o.s.v...

Anser du det vara rimligt?

Har du egna sådana krav?
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

pun skrev:Jag funderar över varför det inte blev någon fortsättning med ditt styrelseuppdrag hos Svenska Linuxföreningen ?
Jag tyckte inte att Svenska Linuxföreningen hade samma momentum som Ubuntu Sverige har och många i styrelsen där sitter på sina platser utan att göra speciellt mycket arbete. Det var relativt byråkratiskt och ledde inte till några konkreta resultat, så jag beslutade mig för att inte ställa upp för ett år till. Sen har jag några privata skäl också, men de vill jag inte dryfta här.

pun skrev: Vidare så tror du verkligen att lokala mailinglistor gör livet lättare för Ubuntuanvändare samt rekryterar fler av dito ?
Jag tror och hoppas att lokala sändlistor kan göra att Ubuntu-entusiaster kan träffas lokalt och hitta på saker. Bara prata med varandra eller göra utåtriktade evenemang som install-träffar eller demonstrationer. Sändlistorna i sig är bara ett första steg mot lokala användargrupper, men man måste ju börja någonstans.

Jag hoppas att man genom IRL-/AFK-träffar kan nå ut till såna som inte hänger på forum till vardags och visa att om man behöver hjälp så finns den att få lokalt. Min förhoppning är att man i varje stad ska kunna få till åtminstone en träff i månaden där man kan snacka Ubuntu och kanske få hjälp med sin installation om man behöver.

Ett forum kommer förmodligen att behövas för många år framöver, för nybörjarfrågor såväl som för avancerade saker, men för de som inte känner sig hemma på såna platser kan de lokala användargrupperna vara ett komplement.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

farmfield skrev:Peter Forsberg har som krav som TL krävt full tillgång till alla delar av LoCot, server, portal, phpBB o.s.v...

Anser du det vara rimligt?

Har du egna sådana krav?
Jag har inga fler krav än de jag hade förra gången.

Jag ser heller inga problem med att en TL har adminrättigheter. Du förespråkar ju själv "generella admins" så jag ser inga problem i att TL är en av dem.

Jag skulle aldrig ha mina super-ko-krafter för att styra och ställa heller, utan mer som backup. I situationen som förelåg när jag var TL förra gången var det ju ett litet specialfall där jag gick in och modererade så fort jag kunde, för att stävja, istället för att påkalla uppmärksamheten hos någon annan mod. Jag tyckte själv att det funkade ganska bra, utan alltför mycket tandagnisslan från medlemmarna.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av farmfield »

CryingFreeman skrev:
farmfield skrev:Peter Forsberg har som krav som TL krävt full tillgång till alla delar av LoCot, server, portal, phpBB o.s.v...

Anser du det vara rimligt?

Har du egna sådana krav?
Jag har inga fler krav än de jag hade förra gången.

Jag ser heller inga problem med att en TL har adminrättigheter. Du förespråkar ju själv "generella admins" så jag ser inga problem i att TL är en av dem.
Jag har själv valt att inte ha det eftersom jag själv är en rätt verbal människa - bättre andra modererar mig än tvärtom tror jag, hehe... ;)
Jag skulle aldrig ha mina super-ko-krafter för att styra och ställa heller, utan mer som backup. I situationen som förelåg när jag var TL förra gången var det ju ett litet specialfall där jag gick in och modererade så fort jag kunde, för att stävja, istället för att påkalla uppmärksamheten hos någon annan mod. Jag tyckte själv att det funkade ganska bra, utan alltför mycket tandagnisslan från medlemmarna.
Så du avser administrativa rättigheter i phpBB, inte i server, portal o.s.v..?

Och du svarade inte på frågan om du ansåg att det är rimligt för en TL att ha det.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

farmfield skrev:[
Så du avser administrativa rättigheter i phpBB, inte i server, portal o.s.v..?

Och du svarade inte på frågan om du ansåg att det är rimligt för en TL att ha det.
Jag hade administrativa rättigheter i portalen också när det begav sig. Men jag använde dem bara vid två tillfällen.

Jag tycker att det är rimligt, åtminstone över forumet och portalen.

Över servern råder jag inte och där tror jag inte att det finns skäl för att ha det. Finns inga åtgärder som inte kan vänta så lång tid att en server-admin kan ta tag i det istället för en själv.

Sen är inte jag en som gärna går in och detaljstyr. Men jag vill ha _möjligheten_ att göra det. Nu vet jag dock inte om det behövs framöver, med så många nya moderatorer och admins och så.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av farmfield »

CryingFreeman skrev:
farmfield skrev:[
Så du avser administrativa rättigheter i phpBB, inte i server, portal o.s.v..?

Och du svarade inte på frågan om du ansåg att det är rimligt för en TL att ha det.
Jag hade administrativa rättigheter i portalen också när det begav sig. Men jag använde dem bara vid två tillfällen.

Jag tycker att det är rimligt, åtminstone över forumet och portalen.

Över servern råder jag inte och där tror jag inte att det finns skäl för att ha det. Finns inga åtgärder som inte kan vänta så lång tid att en server-admin kan ta tag i det istället för en själv.

Sen är inte jag en som gärna går in och detaljstyr. Men jag vill ha _möjligheten_ att göra det. Nu vet jag dock inte om det behövs framöver, med så många nya moderatorer och admins och så.
Ok. Jag håller inte med, men det visste du ju redan. ;)

Med det sagt är du personligen ingen jag oroar mig över - även med administrativa rättigheter.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av P.Forsberg »

För att kunna jobba effektivt behövs alla rättigheter på alla platser. Undantag är om man som teamleader inte vill jobba själv.
Men jag vill utföra många jobb själv härinne.

LJ
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av Pink Panther »

Varför blev du intresserad av det här forumet och Ubuntu?

Vad ser du som utmaningen med ditt engagemang i forumet?

Berätta om dig själv utbildning/intressen med mera ?

Vad vet du om Canonical Ltd och Ubuntu?

Kan du berätta om produkter/tjänster?

Hur reagerar du när du upptäcker att du gjort ett misstag?

Söker du råd av andra för att lösa det inträffade?

Om det är allvarligt, är du beredd att ta ditt ansvar även om det kan ha konsekvenser för engagemanget i forumet och rörelsen?

Är du beredd att sätta Canonical Ltd först för att förhindra att ett problem förvärras?

Är du beredd att följa Canonical Ltd målsättning, andemening och direktiv?

Vad får dig att anse att du är särskilt väl lämpad för uppgiften?

Hur har du skaffat dig erfarenheter för att klara uppgiften?

Vilka tidningar/facktidningar läser du?

Vad finner du intressant i tidningarna?

Vilka branschsajter besöker du?
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Pink Panther skrev:Varför blev du intresserad av det här forumet och Ubuntu?
Jag körde Debian i ett antal år, sen hörde jag talas om Ubuntu i samband med att jag började på ett nytt jobb. Så jag testade 5.04 och är fast sedan dess.
Pink Panther skrev: Vad ser du som utmaningen med ditt engagemang i forumet?
Att få slut på alla icke-konstruktiva debatter och trollningar och få alla att jobba åt samma håll, inse likheter istället för att fokusera på skillnader. I LoCot i stort är det väl att försöka samordna alla ubuntu-webbplatser under ett paraply utan att trampa alltför många människor på tårna.
Pink Panther skrev: Berätta om dig själv utbildning/intressen med mera ?
Jag är utbildad systemvetare och fritidsledare.
Pink Panther skrev: Vad vet du om Canonical Ltd och Ubuntu?
Jag har varit inblandad på många plan med Ubuntu och Canonical i ungefär fem års tid. Det jag vet kan fylla många sidor text, men jag tänker inte skriva ner allt det här, du får helt enkelt lita till att om jag inte känt att jag kan och vet tillräckligt, så hade jag inte ställt upp som kandidat.
Pink Panther skrev: Kan du berätta om produkter/tjänster?
Ja, det kan jag. Är det några speciella produkter/tjänster du syftar på, eller i allmänhet?
Pink Panther skrev: Hur reagerar du när du upptäcker att du gjort ett misstag?

Söker du råd av andra för att lösa det inträffade?
Det beror på allvaret i det inträffade. Jag försöker lösa det med de det berör i första hand. Om jag inte kan själv så tar jag hjälp av någon som kan.
Pink Panther skrev: Om det är allvarligt, är du beredd att ta ditt ansvar även om det kan ha konsekvenser för engagemanget i forumet och rörelsen?

Är du beredd att sätta Canonical Ltd först för att förhindra att ett problem förvärras?

Är du beredd att följa Canonical Ltd målsättning, andemening och direktiv?
3 x ja. Jag tar mig dock friheten, precis som alla andra, att tolka målsättning, andemening och direktiv efter eget huvud. Likaså att lägga tonvikten mer eller mindre på det ena eller andra direktivet. Gjorde jag inte det, vore jag inte människa.

Jag är inte mer realist än att jag inser att man inte kan vara alla till lags hela tiden. En del människor har för mig helt obegripliga mål med sitt engagemang i LoCot och jag ser inga problem med att deras behov och önskemål kan få stryka på foten för att det stora flertalet ska få en behaglig upplevelse av gemenskapen.

En typisk sån sak är det som vissa kallar "yttrandefrihet", vilket enligt deras definition verkar vara att ha rätten att häva ur sig vad som helst och reta upp hur många som helst utan några gränser. Det här är primärt ett Ubuntu-forum. Här snackar man Ubuntu och Ubuntu-relaterade saker.
Pink Panther skrev: Vad får dig att anse att du är särskilt väl lämpad för uppgiften?

Hur har du skaffat dig erfarenheter för att klara uppgiften?
Efter att ha varit medlem här i fyra år, tror jag mig känna till hur gemenskapen fungerar, vilka de flesta aktiva är och vad de står för. Jag får saker gjorda, jobbar för det mesta med entusiasm, har mycket hjälp av min ledarskapsutbildning och kan Linuxvärlden och Ubuntu rätt bra.
Pink Panther skrev: Vilka tidningar/facktidningar läser du?

Vad finner du intressant i tidningarna?

Vilka branschsajter besöker du?
Jag läser dagligen på idg.se, slashdot, linuxtoday, fsdaily, cnet, linuxportalen, datormagazin och bevakar ungefär 80 bloggar med anknytning till FOSS eller Ubuntu.

Jag försöker att läsa Computer Sweden regelbundet, läser alltid Datormagazin. Försöker hinna med att flukta lite i NyTeknik också. Vad som är intressant skiftar såklart från gång till gång. Brukar dock höja på ögonbrynen lite extra om det handlar om öppen källkod.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av pun »

CryingFreeman skrev:
pun skrev:Jag funderar över varför det inte blev någon fortsättning med ditt styrelseuppdrag hos Svenska Linuxföreningen ?
Jag tyckte inte att Svenska Linuxföreningen hade samma momentum som Ubuntu Sverige har och många i styrelsen där sitter på sina platser utan att göra speciellt mycket arbete. Det var relativt byråkratiskt och ledde inte till några konkreta resultat, så jag beslutade mig för att inte ställa upp för ett år till. Sen har jag några privata skäl också, men de vill jag inte dryfta här.
Ok tack för svaren......

Avgick du i förtid eller blev du inte omvald ? Har inte koll på föreningens vallängder.

pun skrev: Vidare så tror du verkligen att lokala mailinglistor gör livet lättare för Ubuntuanvändare samt rekryterar fler av dito ?
Jag tror och hoppas att lokala sändlistor kan göra att Ubuntu-entusiaster kan träffas lokalt och hitta på saker. Bara prata med varandra eller göra utåtriktade evenemang som install-träffar eller demonstrationer. Sändlistorna i sig är bara ett första steg mot lokala användargrupper, men man måste ju börja någonstans.

Jag hoppas att man genom IRL-/AFK-träffar kan nå ut till såna som inte hänger på forum till vardags och visa att om man behöver hjälp så finns den att få lokalt. Min förhoppning är att man i varje stad ska kunna få till åtminstone en träff i månaden där man kan snacka Ubuntu och kanske få hjälp med sin installation om man behöver.

Ett forum kommer förmodligen att behövas för många år framöver, för nybörjarfrågor såväl som för avancerade saker, men för de som inte känner sig hemma på såna platser kan de lokala användargrupperna vara ett komplement.


Personligen tror jag det är bortkastad energi.... det är ungefär som det vänstervridna "celltänket" som aldrig funkat och kommer aldrig att funka.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

pun skrev:
Avgick du i förtid eller blev du inte omvald ? Har inte koll på föreningens vallängder.
Min "ämbetstid" gick ut och jag brydde mig inte om att ställa upp för ett år till.

pun skrev: Personligen tror jag [lokala maillistor] är bortkastad energi.... det är ungefär som det vänstervridna "celltänket" som aldrig funkat och kommer aldrig att funka.
Vi får väl se. Det är i alla fall runt 140 anslutna till dem idag, så intresse finns. Och mer lär det bli.

Målsättningen är runt det tiodubbla innan årsskiftet, vi får väl se hur det går. Om vi får 30 personer per lista (24 x 30 = 720) som resulterar i 5 träffar på ett år på vardera stället så tycker jag att vi har lyckats.

foss-sthlm har ju haft runt 200 pers på sina träffar, så det finns åtminstone intresse för träffar i Stockholm.

Utanför ämnet: För övrigt har både Folkpartiet och Sverigedemokraterna lokala organisationer, och de kan ju knappast betecknas som vänstervridna..
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av farmfield »

Du ställde en fråga (till Pontus alldeles nyss som fick mig att undra hur du ser på Peters åsikter runt Ubuntu's officiella inställning vilken Peter ju tar stort avstånd ifrån. Du ser inget problem i att ha en TC som så öppet förkastar CoC, filosofin o.s.v..?

Nu menar jag alltså inte att vi skall marknadsföra filosofin i sig (som det felaktigt påståtts att vi gör) utan att entusiasterna bakom ändå står bakom den.

En annan fråga gäller ju hur Peter arbetar. Vi som känner Peter vet ju att han får väldigt mycket gjort men kravet är fria tyglar, det är Peters sätt eller inget sätt som gäller. Hur kommer du hantera det?
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

farmfield skrev:Du ställde en fråga (till Pontus alldeles nyss som fick mig att undra hur du ser på Peters åsikter runt Ubuntu's officiella inställning vilken Peter ju tar stort avstånd ifrån. Du ser inget problem i att ha en TC som så öppet förkastar CoC, filosofin o.s.v..?
I en polemisk diskussion så kommer det en del polemiska argument. Och det är ungefär så långt jag tänker i den frågan. Jag tror inte att det kommer att uppstå några praktiska problem.

farmfield skrev: En annan fråga gäller ju hur Peter arbetar. Vi som känner Peter vet ju att han får väldigt mycket gjort men kravet är fria tyglar, det är Peters sätt eller inget sätt som gäller. Hur kommer du hantera det?
Jag kommer att försöka ge honom så fria tyglar som möjligt. Så får han hålla på med sin grej och så gör jag min grej, och alla andra får göra sin grej. Ambitioner och arbetskapacitet ska uppmuntras, det är inget vi har i överflöd inom Linux-Sverige vad det verkar. Jag kommer att hålla i de diplomatiska förbindelserna.

Så länge ramverket finns på plats så tycker jag gott att Ubuntu Sverige kan börja växa dynamiskt. Hellre tre dåliga projekt och ett bra än inget alls.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Och om det är så svårt att samarbeta så får vi väl upprätta lite vattentäta skott så att de som inte tål varandra inte behöver ha med varandra att göra... :)
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av farmfield »

CryingFreeman skrev:
farmfield skrev:Du ställde en fråga (till Pontus alldeles nyss som fick mig att undra hur du ser på Peters åsikter runt Ubuntu's officiella inställning vilken Peter ju tar stort avstånd ifrån. Du ser inget problem i att ha en TC som så öppet förkastar CoC, filosofin o.s.v..?
I en polemisk diskussion så kommer det en del polemiska argument. Och det är ungefär så långt jag tänker i den frågan. Jag tror inte att det kommer att uppstå några praktiska problem.
För att klargöra, det bekymrar dig inte - utöver det praktiska - att i ett officiellt Ubuntu-LoCo arbeta ihop med en TC som tar avstånd ifrån Ubuntus riktlinjer för LoCon?

Och att Peter gör detta kan väl knappast ses som polemik? Han gör ju ett ställningstagande.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

farmfield skrev: För att klargöra, det bekymrar dig inte - utöver det praktiska - att i ett officiellt Ubuntu-LoCo arbeta ihop med en TC som tar avstånd ifrån Ubuntus riktlinjer för LoCon?
Nej, jag håller personen högre än principen. Oavsett om man har signerat CoC eller inte så verkar inte det utgöra några hinder för att bryta mot den, så varför då lägga så stor vikt vid att den ska efterlevas?

Efter dom här senaste dagarnas sandlådebeteende, personangrepp och skitkastande från alla möjliga håll så tycker jag det är jävligt magstarkt att dra några växlar över huvud taget på vare sig Uppförandekoden (Code of Conduct) eller LCoC.

Då skulle vi behöva dra åt helvete allihop, mangrant.

Och trots att alla är lika goda kålsupare i den här soppan så skulle jag ändå inte ha några problem att samarbeta med vare sig dig, Pontus eller Peter. Jag vet inte ens om någon av er har signerat CoC eller inte, och jag bryr mig inte. Det viktiga för mig är att marknadsföra och supportera Ubuntu och ju mer och bättre det görs, desto fler användare och medlemmar får vi.

Men håll på och tjafsa i några dagar till, så ska du se att du får en walk over i TL-valet, för det här är fanimig den värsta fars jag sett på.. ja sedan förra valomgången. Herrejösses!
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Inlägg: 4905
Blev medlem: 04 jan 2007, 22:58
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Göteborg

Re: Presentation för TL: CryingFreeman

Inlägg av ZX Spectrum »

CryingFreeman skrev: Nej, jag håller personen högre än principen. Oavsett om man har signerat CoC eller inte så verkar inte det utgöra några hinder för att bryta mot den, så varför då lägga så stor vikt vid att den ska efterlevas?
Jag kunde inte sagt det bättre själv.
CryingFreeman skrev: Och trots att alla är lika goda kålsupare i den här soppan så skulle jag ändå inte ha några problem att samarbeta med vare sig dig, Pontus eller Peter.
Jag må vara glömsk men jag kan inte påminna mig om att du varit delaktig i denna soppa.
CryingFreeman skrev: Men håll på och tjafsa i några dagar till, så ska du se att du får en walk over i TL-valet, för det här är fanimig den värsta fars jag sett på.. ja sedan förra valomgången. Herrejösses!
Snälla!! Håll ut tills valet är över. Jag uppskattar din opartiskhet.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"