Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
No1Viking
Inlägg: 871
Blev medlem: 26 okt 2008, 08:24
OS: Ubuntu

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av No1Viking »

Ursäkta mig, men jag kan inte förstå vad valet av TL/TC har med ubuntu.se att göra. Det här är väl ubuntu-se.org, det som valet handlar om, eller?

Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Oavsett vilket så är ju det här med statistiken bara relevant sett till påståendet om inaktivitet. Det viktiga är väl att vi har aktivitet - i båda sajterna - och att folk som behöver det får bra support i en trevlig miljö. Sen att vissa (som du) inte tycker det är trevligt här och andra (som jag) inte tycker det är trevligt på Ubuntu.se är ju bara det ett tecken på att sajterna borde fortsätta köra sida vid sida och så är det inte mer med det
Äntligen är vi överens.
Men det har inget med min kandidatur att göra.

LJ

EDIT: Vikingen hann förre...
En till EDIT:
Den onormalt höga aktiviteten på ubuntu-se.org beror på att det är valtider samt att bottarna räknas som inloggade och de är minst 3st dygnet runt. Folk vill in och läsa alla dumheter som skrivs på sajten. Vi tackar för uppmärksamheten vad gäller ubuntu.se, för all reklam är bra reklam, positiv som negativ.

LJ
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Pink Panther »

"Jono Bacon samt Mark Shuttelworth som halv-gudar och följer deras rekommendationer utan att tvivla en sekund.
Att Locot inte behöver toppstyre är alltså nonsens då den redan har ett toppstyre i form av ovannämnda Canonical-chefer".

Jag måste fråga för du skiljer dig så markant från övriga aspiranter.

Nu är Ubuntu en mans skapelse och projekt Mark Shuttelworth. Det är mycket hans värderingar och drömmar/Idéer som styr Ubuntu/Canonical:s värderingar,syn och utveckling.

Om jag förstår saken rätt och vad jag kan läsa av dina uttalande idag tar du avstånd ifrån allt som har med Mark Shuttelworth ledningsförmåga och värderingar.

Men i nästa andetag vill du beskydda Ubuntu med näbbar och klor.

Jag personligen blir lite tvivlande på ditt mål och syfte. Jag upplever dubbla budskap till väljarna/medlemmarna.

//PP
Senast redigerad av 1 Pink Panther, redigerad totalt 14 gånger.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Hylas
Inlägg: 1511
Blev medlem: 06 aug 2007, 18:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Hylas »

Pink Panther skrev:"Jono Bacon samt Mark Shuttelworth som halv-gudar och följer deras rekommendationer utan att tvivla en sekund.
Att Locot inte behöver toppstyre är alltså nonsens då den redan har ett toppstyre i form av ovannämnda Canonical-chefer".

Jag måste fråga för du skiljer dig så markant från övrig aspiranter.

Nu är Ubuntu en mans skapelse och projekt Mark Shuttelworth. Det är mycket hans värderingar och drömmar/Idéer som styr Ubuntu/Canonical:s värderingar,syn och utveckling.

Om jag förstår saken rätt och vad jag kan läsa av dina uttalande idag tar du avstånd ifrån allt som har med Mark Shuttelworth ledningsförmåga och värderingar.

Men i nästa andetag vill du beskydda Ubuntu med näbbar och klor.

Jag personligen blir lite tvivlande på ditt mål och syfte. Jag upplever dubbla budskap till väljarna/medlemmarna.

//PP
Som jag ser det är LJ en pragmatiker av rang. Hans intentioner är inte det minsta grumliga. Sen kan man ha åsikter om det förstås... Men att beskylla honom för dubbla budskap säger mer om dig än om LJ.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Tack Hylas !
I slutändan är det ju bara att inte välja mig om man har andra åsikter.
Det är ett demokratiskt val.
Relativt enkelt.

LJ
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av farmfield »

Little John skrev:Den onormalt höga aktiviteten på ubuntu-se.org beror på att det är valtider samt att bottarna räknas som inloggade och de är minst 3st dygnet runt. Folk vill in och läsa alla dumheter som skrivs på sajten.
Helt fel. Jag har följt och ett antal gånger publicerat jämförelsen under de senaste sex månaderna. LoCot har alltid fler inloggade användare. Och precis som på Ubuntu.se visas bot'arna separat.

Du verkar bara vilja sprida ryktet om hur dåligt det går för LoCot, du har ingenting handfast att komma med. Att du gjort en framgångsrik SEO via knuff.se m.fl. sajtindexerande system är jättebra - ni ligger pga. det högst upp på Google igen - men det påvisar inte aktivitet.

FUD betyder Fear, uncertainty and doubt - rädsla, osäkerhet och tvivel. Det är en metod att propagera, t.ex. politiskt, genom att sprida rykten som skapar tvivel och oro. T.ex...
  • som att den nuvarande ledaren inte får något gjort


    nervärdera det som bevisligen har gjorts


    att ledaren kör över sina administratörer


    att LoCot är på väg mot undergång o.s.v...
Exakt samma taktik användes under förra valet och av samma personer.

Så, Peter. Vad av ovanstående förnekar du att du har anklagat mig och LoCot för och har du verkligen mage att hävda att detta inte är "FUD"? För jag ser bara ryktesspridning och osanning, ingenting annat.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Jag förnekar ingenting och håller fast vid mitt påstående.
Att du tolkar allting annorlunda är din rätt att göra. Du kanske får flera röster på så sätt.
Jag behöver inte det.

LJ
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av farmfield »

Tack, jag ville bara ha det klargjort. :)
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Då det tydligen är så att ni inte ens läste chefens blogg:
För kännedom från Mark Shuttelworth blogg:
I would like to say this to everyone who feels associated with Ubuntu: hold fast to what you know to be true. You know your values. You know how hard you work. You know what an incredible difference your work has made. You know that you do it for a complex mix of love and money, some more the former, others the more latter, but fundamentally you are all part of Ubuntu because you think it’s the most profound and best way to spend your time. Be proud of that.
There is no need to get into a playground squabble about your values, your ethics, your capabilities or your contribution. If you can do better, figure out how to do that, but do it because you are inspired by what makes Ubuntu wonderful: free software, delivered freely, in a way that demonstrates real care for the end user. Don’t do it because you feel intimidated or threatened or belittled.
Läs det hela här:
http://ubuntu.se/redirect-to/?redirect= ... ives%2F439

*Fetstil av mig.

LJ
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Och angående statistik för att visa mitt påstående:
stats_ubuntu.se.png
stats_ubuntu.se.png (15.1 KiB) Visad 9001 gånger
LJ
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av vulfgar »

Little John skrev:Moderatorn tog bort svaret till PP och det tycker jag inte om. Det är min tråd och jag kan väl svara på frågor eller hur ?
Det innebär inte att du kan uttrycka dej hur som helst mot andra medlemmar.

Håll dessutom diskussionen till anvisade trådar istället för att skapa nya hela tiden, tack.

/mod
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Svendus
Inlägg: 44
Blev medlem: 06 jan 2007, 20:33
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: Långaryd
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Svendus »

Jag har för en gångs skull läst tråden igenom
varför kan vi inte vara vänner och samarbeta
leva ett gott exempel, behandla människor med respekt göra saker !
och inte diskutera nonsens i evighet.

Vi är alla vuxne människor
Allright vissa har för u-vana att använda Ubuntu forums
till att vädra sina halv knäppa åsikter
värre är det inte, och det bör vi så klart ändra på
alla gör vi ju vårt bästa och för det mesta blir det mycket bra.
gräv ner stridsvagnen nu behandla varandra med respekt och samarbeta i Ubuntus anda det är vad vi behöver.

@ Peter du gör ett mycket fint arbeta för Ubuntu här i Sverige stort tack
Låt dig inte irriteras av personer som försöker såra dig
men forgive and forget
Lov mig att du känner till din kapacitet och inte påtar dig mera ansvar än du klarar av att sköta, vi är ju flera som har blivit lite äldre här i gänget

Hela iden med Teamwork är att man supplerar var andre,
och en bra ledare bör glömma alt stolthet känna sina medlemmar väl
och kunna delegera ansvar.
Användarvisningsbild
Exry
Inlägg: 230
Blev medlem: 18 nov 2007, 15:29
OS: Arch Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Stockholm

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Exry »

Utanför ämnet: Flyttade inlägg som var utanför ämnet.

Kan ni sluta med ubuntu.se vs ubuntu-se.org diskussioner här, tack?

Det fanns en tråd för det:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=49862
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Från och med ikväll kommer jag bara att svara på frågor via PM för att undvika ytterligare diskussioner som Ubuntu inte gynnas av. Det blev för mycket nonsens på sistone, som vanligt så fort jag kommer in i spelet.

Ni vet nu alla vad jag står för och vad jag kommer att göra ifall jag blir vald.

LJ

Jag ber administrationen att låsa min tråd här.
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Rune.K »

Svendus skrev:Jag har för en gångs skull läst tråden igenom
varför kan vi inte vara vänner och samarbeta
leva ett gott exempel, behandla människor med respekt göra saker !
och inte diskutera nonsens i evighet.
...
Knycker lite av det Svendus har skrivet för att han är så bra på att uttrycka sej!
Som ni vet är jag dålig på att uttrycka mej skrift.

Jag har också läst igenom hela tråden och framförallt Peters presentation.

Tidigare om åren har jag varit emot Peters prat om att behövs en ledare här, som kan leda...
Och även skällt på Peter mer än en gång för just det.
Men jag är inte sämre människa utan att jag kan ändra mej.
Peter han kör med raka puckar och det gillar jag skarpt!
Jag är övertygad om att Peter kan göra en ordentlig uppryckning av den här webbplatsen och LoCot.
Jag har ju haft lite (obs lite) insyn i administrationen när jag var lokal moderator och jag har även erfarenhet av att bli bortmodererad.
Min egen agenda är att jag ska kunna rekommendera den här webbplatsen utan att behöva skämmas för allt bråk som det är här.
T.ex ska nya medlemmar känna sej välkomna, där är jag och Peter väldigt överens.

Jag kommer att rösta på Peter i kombination med CryingFreeman som TL/TC eller tvärtom.
Bägge två jobbar hårt för att föra fram Ubuntu i rampljuset, Peter med sin blogg och en Ubuntuwebbplats och CryingFreeman med sitt senaste arbete med lokala sändlistor som redan är en succé vad det gäller antalet medlemmar.

Nu hoppas jag verkligen att inte någon får för sej att ställa frågor till mej i den här tråden...
/Rune
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av vulfgar »

Pga av stökigheter i forumet kring valet som bla resulterat i att 2 nominerade åsamkat sej var sin varning har jag som valförrättare och moderator beslutat att vi jobbar enligt detta förslaget:

De olika kandidaterna till posterna som TL och TC får inte ställa frågor eller posta i varandras presentationstrådar. Dessa är till för att presentera respektive kandidat och för väljarna att ställa frågor och föra en dialog med kandidaten.
Diskussion mellan kandidaterna är tillåten i denna tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=49884
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Pink Panther »

Nämn några konkreta förändringar som du kan lova väljarna att genomföra om du blir vald?

Kan du nämna någon egenskap för väljarna som gör dig till en bättre ledare än dina konkurrenter?

Hur kommer du att förändra informationsflödet och informationen till media och medlemmar?
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Nämn några konkreta förändringar som du kan lova väljarna att genomföra om du blir vald?
Banta ner regelverket, tillsätta nya krafter i administrationen och byggandet av en portal med mycket information.

Kan du nämna någon egenskap för väljarna som gör dig till en bättre ledare än dina konkurrenter?
Engagemang, att kunna göra jobbet själv och genom det föregå med gott exempel och dra med nya entusiaster.

Hur kommer du att förändra informationsflödet och informationen till media och medlemmar?
Genom mina befintliga kontakter som jag redan etablerade och genom att uppdatera portalen med dom senaste nytt. Dessutom marknadsföring av Ubuntu som jag redan jobbar med.
Användarvisningsbild
TweekiE
Inlägg: 2075
Blev medlem: 21 aug 2008, 21:08
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av TweekiE »

Hur kommer du att göra med alla kvarhängande bråkstakar som t.ex. sid, Pink Panther, jag själv med mera?
Senast redigerad av 1 TweekiE, redigerad totalt 18 gånger.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

TweekiE skrev:Hur kommer du att göra med alla kvarhängande bråkstakar som t.ex. sid, Pink Panher, jag själv med mera?
Lägret förändrades nu och jag skulle nog ta upp ett samtal med eventuella personerna i fråga.

LJ
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"