Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
TweekiE
Inlägg: 2075
Blev medlem: 21 aug 2008, 21:08
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av TweekiE »

Aha! schysst. :)
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Ulsak »

Little John skrev:
TweekiE skrev:Hur kommer du att göra med alla kvarhängande bråkstakar som t.ex. sid, Pink Panher, jag själv med mera?
Lägret förändrades nu och jag skulle nog ta upp ett samtal med eventuella personerna i fråga.

LJ
Som admins o mods också gör i nuläget? Ursäkta mig Peter, men på vilket sätt skulle ett samtal som du skulle föra skilja sig? Vad gör våra admins o mods för fel i dagsläget eftersom de också använder sig av den metoden innan annan åtgärd vidtages?

Sen vill jag veta om du menar lägret ( en mer eller mindre tillfällig boplats) eller läget ( en given situation) ?
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Ulsak skrev:
Little John skrev:
TweekiE skrev:Hur kommer du att göra med alla kvarhängande bråkstakar som t.ex. sid, Pink Panher, jag själv med mera?
Lägret förändrades nu och jag skulle nog ta upp ett samtal med eventuella personerna i fråga.

LJ
Som admins o mods också gör i nuläget? Ursäkta mig Peter, men på vilket sätt skulle ett samtal som du skulle föra skilja sig? Vad gör våra admins o mods för fel i dagsläget eftersom de också använder sig av den metoden innan annan åtgärd vidtages?

Sen vill jag veta om du menar lägret ( en mer eller mindre tillfällig boplats) eller läget ( en given situation) ?
Jag minns inte att någon mod/admin tog upp ett samtal med mig. Avstängninge kom helt utan personligt tillsägelse som reglerna föreskriver.
Dessutom var frågan ställd till mig som eventuellt TL/TC.
Inte som mod/admin.

LJ

EDIT: Jag menade "läget".
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Pink Panther »

Jag hoppas att Vulfgar får vara kvar om du tar över?

För innan Vulfgar tog tag i saken var det inte så mycket med samtal. Nu funkar dialogen bra. Det blir så mycket trevligare och lättare att nå fram med ett budskap. En förklaring i vänlig ton betyder så mycket.

Är ovanstående metod en bra lösning?

//PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Ulsak »

Jag minns inte att någon mod/admin tog upp ett samtal med mig. Avstängninge kom helt utan personligt tillsägelse som reglerna föreskriver.
ok, jag förstår. ingen kontakt alls innan om något annat inlägg?
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Ulsak skrev:
Jag minns inte att någon mod/admin tog upp ett samtal med mig. Avstängninge kom helt utan personligt tillsägelse som reglerna föreskriver.
ok, jag förstår. ingen kontakt alls innan om något annat inlägg?
Nej. Bara Vulfgars allmänna meddelande.

LJ
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av vulfgar »

Little John skrev:
Ulsak skrev:
Jag minns inte att någon mod/admin tog upp ett samtal med mig. Avstängninge kom helt utan personligt tillsägelse som reglerna föreskriver.
ok, jag förstår. ingen kontakt alls innan om något annat inlägg?
Nej. Bara Vulfgars allmänna meddelande.

LJ
@Peter: Jag skickade ett PM till dej under fredagen ang detta med diskussionston (för info skickade jag till fler)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
No1Viking
Inlägg: 871
Blev medlem: 26 okt 2008, 08:24
OS: Ubuntu

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av No1Viking »

vulfgar skrev:
Little John skrev:
Ulsak skrev:
Jag minns inte att någon mod/admin tog upp ett samtal med mig. Avstängninge kom helt utan personligt tillsägelse som reglerna föreskriver.
ok, jag förstår. ingen kontakt alls innan om något annat inlägg?
Nej. Bara Vulfgars allmänna meddelande.

LJ
@Peter: Jag skickade ett PM till dej under fredagen ang detta med diskussionston (för info skickade jag till fler)
Snälla....
Det här är väl en presentationstråd som har med valet att göra. Kan ni ta detta via PM eller, ännu bättre, via telefon?

Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av vulfgar »

No1Viking skrev:
vulfgar skrev:
Little John skrev:
Ulsak skrev:
Jag minns inte att någon mod/admin tog upp ett samtal med mig. Avstängninge kom helt utan personligt tillsägelse som reglerna föreskriver.
ok, jag förstår. ingen kontakt alls innan om något annat inlägg?
Nej. Bara Vulfgars allmänna meddelande.

LJ
@Peter: Jag skickade ett PM till dej under fredagen ang detta med diskussionston (för info skickade jag till fler)
Snälla....
Det här är väl en presentationstråd som har med valet att göra. Kan ni ta detta via PM eller, ännu bättre, via telefon?

Micke
Sorry, Micke, men jag svarade här eftersom Peter tog upp det här.

Jag plockar gärna bort dom inläggen, men det är upp till Peter att avgöra, han får dra ett PM till mej i så fall. (Absolut inte telefon, det räcker bra med PM!)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Ulsak »

njea, jag tror att Micke inte har följt tråden helt och hållet, det senaste inläggen skall ses i en kontext till följd av en frågeställning som jag riktade till Peter.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Ingen fara. Låt det stå kvar. ;)
Jag fick några mail med frågan hur jag ställer mig till ett samarbete mellan dom två befintliga Ubuntu-webbplatser.
Ett samarbeta finns redan i form av att bägge två platser ger support för Ubuntu i Sverige. Av naturliga skäl har ubuntu-se.org andra regler än ubuntu.se.
ubuntu-se.org är ett Loco ( Local community ) som måste följa Canonicals regelverk och rekommendationer angående lokala gemenskaper.
ubuntu.se är en fristående privatägd organisation med egna regler. På så sätt kan ubuntu.se t.ex. publicera en egen Ubuntu-remix som innehåller drivrutiner och codecs som ubuntu-se.org inte kan jobba med för att dom inte är "fria" i Canonicals bedömning av saken.
Med andra ord Loco:t ubuntu-se.org är bunden till regler och rekommendationer som Canonical sätter upp och måste hålla sig till det för att behålla status som officiella webbplats för Ubuntu i Sverige.
Genom detta och några andra fakta är ett mer intensivt samarbete inte möjligt och en sammanslagning av webbplatserna omöjligt.
Jag betraktar min uppgift som eventuella TC som att marknadsföra Ubuntu i hela Sverige. Och detta gäller alla platser som tillhandahåller support för Ubuntu.
Kurdistan
Inlägg: 2446
Blev medlem: 27 feb 2010, 15:09
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Kurdistan »

Herre jisses, kommer från välbehövlig semester och en tids passivitet så ser man detta i LoCo;t. Dagen har gått åt att läsa alla presentationtrådar och annat trams som genomsyrat TC/TL-valet. Jag måste säga att LJ, är en av de Ubuntu-användare i Sverige jag har störst respekt för på grund av det goda arbetet han har utfört med sin blogg och syster-sajten ubuntu.se, men jag har nog aldrig i mitt liv varit så missnöjd med LJ som nu. Jag hade tänkt skriva lång-utkast som förklaring till min ställningstagande, men det lär bara göra saken värre. Helt ärligt är jag grymt besviken med samtliga involverade i valet. Den enda från ubuntu.se administrationen som jag anser varit ärlig med sin kritik mot samtliga involverade har varit Pavel. NoViking1, har varit alldeles för partisk i sin ställningtagande och inte vågat säga att kejsaren går runt naken. Jag lovar att LJ;s samt NoViking1 beteende förstör för underbara syster-sajten ubuntu.se som jag dessutom stortrivs hos. Hade inte Pavel gripit in var min tanke och sluta besöka ubuntu.se;s framöver. Jag är i för sig glad att kandidatorrena har lugnat ner sig och jag är stolt med admins goda arbetsinsats. Hoppas samtliga involverade rannsakar sig själv.

Mvh/
Kurdistan
Påvels blogg:
http://pavel.frimix.se/
Läs länken nedan, innan ni söker hjälp på forumet
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&p=450678
En nära väns svenska Mageia-blogg som jag emellanåt hjälper till. Ta gärna en titt:
http://mageiasv.blogspot.se/
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Tack för dina synpunkter och tack för att jag fick beröm angående min sida och min insats för ubuntu.se.
Men här är det något helt annat. Det är valkamp. Och för att kunna göra en stor insats även för Locot ställde jag upp. Jag begär inte att du håller med mig här, men angående valkampen och marknadsföring kan jag konstatera att aktiviteter hos ubuntu.se har ökat genom allt vad som hände här. Även negativ kritik är reklam.
Dessutom säger jag en gång till att det inte var jag som drog in ubuntu.se i valkampen. Det gjorde andra. Väl medveten om att det kanske skadar just ubuntu.se.
Jag vill jobba för ubuntu-se.org. Med samma insats som jag gjorde på andra platser. Därför ställde jag upp. För att kunna jobba har jag vissa krav och det är min skyldighet att säga detta innan för att inte göra mina väljare besvikna.
Som du nu tydligen är. Jag beklagar detta.

Hälsningar
LJ
Kurdistan
Inlägg: 2446
Blev medlem: 27 feb 2010, 15:09
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Kurdistan »

LJ, jag har aldrig betvivlat din enorma arbetsmoral. Betvivla det inte för en sekund, vännen. Jag är helt övertygad att du kommer utföra ett gott arbete även här med. Inget jag betvivlar. Det är inte din arbetsstrategi jag stör mig på och för vara helt ärlig så har du även hel del rätt i din kritik. Jag har under semestern och även nu när jag är hemma (har tillgång till min bärbara) följt val-tramset dagligen. Har full koll på vad som skrivits och vem som gjort vad. Om du jätte gärna vill kan jag peka på vad som stört mig, men det kommer förstöra din valkampanj kan jag lova. En så duktig eldsjäl som du ska inte ens för ett val behöva sänka din/sin självrespekt.

Vänskaplig tips blir du upprörd ta en varv ute i fina vädret och rensa dina tankar. Två fel gör inte ett rätt om du förstår mig. Kom ihåg att vi alla sitter i samma båt och vår mål är och sprida Ubuntu som OS samt dess filosofi. Även om du tycks ha fått för dig att ett OS inte kan ha invävd filosofi. Det ser jag som styrka och inte som svaghet. Båda parterna utgör (OS och filosofin) mynten. Det går liksom inte exkludera eller ned-prioritera endera framför den andra.

Windows filurer som Xcore och andra måste verkligen skratta åt oss. Vi kan inte ens hålla ihop. Om nu vi alla sitter i samma båt bör vi också lära oss agera tillsammans. Ubuntu är rolig OS och dess filosofi utgör dess värdegrund. Ingen har rätt att spotta på Ubuntu (OS & filosofi) för sina personliga intressen. Det är min personliga uppfattning.

Lycka till med valet!

Mvh
Kurdistan
Påvels blogg:
http://pavel.frimix.se/
Läs länken nedan, innan ni söker hjälp på forumet
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&p=450678
En nära väns svenska Mageia-blogg som jag emellanåt hjälper till. Ta gärna en titt:
http://mageiasv.blogspot.se/
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Stort tack för dina synpunkter som jag läste noggrant. Det ligger mycket i det du säger och jag vet precis vilka fel jag gjorde under valkampen. Även som gubbe lär man sig hela tiden något nytt.
Mitt mål var och är att jobba för Ubuntu som fri distribution. Men inte tillhörande filosofin som så gärna dras fram i marknadsföringen. Tänk om Microsoft skulle marknadsföra såhär:" Vi vill bli multimiljardärar - Köp Windows 7 !" Visst vore det roligt ? Men inte bra marknadsföring.
Jag är ärligt och står för allt jag skrev. Även när du uppfattar det som skit. Men det är du som har ett fritt val. Välj någon som passar bäst för dig.
Jag själv kommer att fortsätta med att försöka uppnå mina mål.
Och att No1Viking stödjer mig och min insats är ju helt normalt, då vi två bevisade på ett annat ställe hur man gör.

LJ
Kurdistan
Inlägg: 2446
Blev medlem: 27 feb 2010, 15:09
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Kurdistan »

LJ, om du är medveten om dina fel under valkampanjen och tagit lärdom av dem har jag ingen tanke på att dra ut på allt. Det tjänar inte gemenskapen på eller Ubuntu Sverige. Du som ser dig själv som Ubuntu-entusiast och samma andetag bespottar (enligt mig) dina med-Ubuntu-kamraters övertygelse, bara för att du känner dig sårad på grund av andras fel/brister är i mina ögon det värsta som man kan göra mot Ubuntu och dess spridning. Då kommer allt bra du gör för Ubuntu Sverige att hamna i skymd. Det vill jag inte, eftersom jag anser att du gör mycket gott.

Jag är även missnöjd med NoViking1 agerande, även om jag respekterar honom. Ena stunden fastställer han att all form av reklam om ubuntu.se på LoCo;t är bra för ubuntu.se. Det min goda vän är klar indikation på "vi" och "dem" tänket. Hur ska vi då lyckas med skapa bättre stämning mellan dessa två sajter? Anser du då att NoViking1 ansträngningar blir trovärdiga? Frågar du mig så blir mitt svar nej.

Edit:
Jag avskyr Microsoft och dess kapitalist galjon Bill Gates. Ingen vettig människa kan försvara Microsoft och Uncle Sam Bills maffia-metoder i dess spridning. Varför Windows är störst har inget med att Windows är den bästa OS;et, utan dess lömska indoktrinering. :P Ubuntu är i mitt tycke bättre distrubution än Windows OS. ;)

Mvh
Kurdistan
Påvels blogg:
http://pavel.frimix.se/
Läs länken nedan, innan ni söker hjälp på forumet
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&p=450678
En nära väns svenska Mageia-blogg som jag emellanåt hjälper till. Ta gärna en titt:
http://mageiasv.blogspot.se/
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Kurdistan skrev:LJ, om du är medveten om dina fel under valkampanjen och tagit lärdom av dem har jag ingen tanke på att dra ut på allt. Det tjänar inte gemenskapen på eller Ubuntu Sverige. Du som ser dig själv som Ubuntu-entusiast och samma andetag bespottar (enligt mig) dina med-Ubuntu-kamraters övertygelse, bara för att du känner dig sårad på grund av andras fel/brister är i mina ögon det värsta som man kan göra mot Ubuntu och dess spridning. Då kommer allt bra du gör för Ubuntu Sverige att hamna i skymd. Det vill jag inte, eftersom jag anser att du gör mycket gott.

Jag är även missnöjd med NoViking1 agerande, även om jag respekterar honom. Ena stunden fastställer han att all form av reklam om ubuntu.se på LoCo;t är bra för ubuntu.se. Det min goda vän är klar indikation på "vi" och "dem" tänket. Hur ska vi då lyckas med skapa bättre stämning mellan dessa två sajter? Anser du då att NoViking1 ansträngningar blir trovärdiga? Frågar du mig så blir mitt svar nej.

Edit:
Jag avskyr Microsoft och dess kapitalist galjon Bill Gates. Ingen vettig människa kan försvara Microsoft och Uncle Sam Bills maffia-metoder i dess spridning. Varför Windows är störst har inget med att Windows är den bästa OS;et, utan dess lömska indoktrinering. :P Ubuntu är i mitt tycke bättre distrubution än Windows OS. ;)

Mvh
Kurdistan
Mina fel och brister under valet var att jag postade mina åsikter för att vara ärligt för mina eventuella väljare. Inget annat.
Visst finns det ett "vi" och "dom" tänkande fortfarande, men jag tror att No1Viking tänkte bara på konkurrensen inom support. Och den finns. Och det är bra för hela Ubuntu i Sverige.
Jag spottar inte på andras fel och brister om jag inte blir provocerat.
Och jag avskyr inte Bill Gates på något sätt. Inte Windows heller. Och där har vi ett problem som du tyvärr också drabbades av.
Målet är inte att bekämpa Bill Gates eller Microsoft utan att marknadsföra Ubuntu. Att ta upp kampen med Microsoft är inte bara löjligt utan också borta från realiteten. Därför avskyr jag snacket om det där med bugg No1. Om du också tillhör den gruppen av människor som övergick till Linux för att man inte tycker om Bill Gates kan jag bara beklaga detta.
F.ö. så gör No1Viking inga ansträngningar alls för att framhäva "vi" och "dom" tänkandet.

LJ
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Pink Panther »

"Därför avskyr jag snacket om det där med bugg No1".

Om det är löjligt eller inte realistiskt har mindre betydelse. Det är budskapet och tanken som räknas.

Hurvida du anser dig kunna leda ett offentligt forum för Ubuntu när du inte delar budskapet. Är inte mitt problem. Det får du bråttas med själv.



Bugg No1

"This is a bug, which Ubuntu is designed to fix. Non-free software is holding back innovation in the IT industry, restricting access to IT to a small part of the world's population and limiting the ability of software developers to reach their full potential, globally. This bug is widely evident in the PC industry," reveals a message posted on the Ubuntu Bug Database".

//PP
Senast redigerad av 1 Pink Panther, redigerad totalt 19 gånger.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Pink Panther skrev:"Därför avskyr jag snacket om det där med bugg No1".

Om det är löjligt eller inte realistiskt har mindre betydelse. Det är buskapet och tanken som räknas.

Hurvida du anser dig kunna leda ett offentligt forum för Ubuntu när du inte delar budskapet. Är inte mitt problem. Det får du bråttas med själv.



Bugg No1

"This is a bug, which Ubuntu is designed to fix. Non-free software is holding back innovation in the IT industry, restricting access to IT to a small part of the world's population and limiting the ability of software developers to reach their full potential, globally. This bug is widely evident in the PC industry," reveals a message posted on the Ubuntu Bug Database".

//PP
Om du säger så.....

LJ
Kurdistan
Inlägg: 2446
Blev medlem: 27 feb 2010, 15:09
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av Kurdistan »

Little John skrev:
Kurdistan skrev:LJ, om du är medveten om dina fel under valkampanjen och tagit lärdom av dem har jag ingen tanke på att dra ut på allt. Det tjänar inte gemenskapen på eller Ubuntu Sverige. Du som ser dig själv som Ubuntu-entusiast och samma andetag bespottar (enligt mig) dina med-Ubuntu-kamraters övertygelse, bara för att du känner dig sårad på grund av andras fel/brister är i mina ögon det värsta som man kan göra mot Ubuntu och dess spridning. Då kommer allt bra du gör för Ubuntu Sverige att hamna i skymd. Det vill jag inte, eftersom jag anser att du gör mycket gott.

Jag är även missnöjd med NoViking1 agerande, även om jag respekterar honom. Ena stunden fastställer han att all form av reklam om ubuntu.se på LoCo;t är bra för ubuntu.se. Det min goda vän är klar indikation på "vi" och "dem" tänket. Hur ska vi då lyckas med skapa bättre stämning mellan dessa två sajter? Anser du då att NoViking1 ansträngningar blir trovärdiga? Frågar du mig så blir mitt svar nej.

Edit:
Jag avskyr Microsoft och dess kapitalist galjon Bill Gates. Ingen vettig människa kan försvara Microsoft och Uncle Sam Bills maffia-metoder i dess spridning. Varför Windows är störst har inget med att Windows är den bästa OS;et, utan dess lömska indoktrinering. :P Ubuntu är i mitt tycke bättre distrubution än Windows OS. ;)

Mvh
Kurdistan
Mina fel och brister under valet var att jag postade mina åsikter för att vara ärligt för mina eventuella väljare. Inget annat.
Visst finns det ett "vi" och "dom" tänkande fortfarande, men jag tror att No1Viking tänkte bara på konkurrensen inom support. Och den finns. Och det är bra för hela Ubuntu i Sverige.
Jag spottar inte på andras fel och brister om jag inte blir provocerat.
Och jag avskyr inte Bill Gates på något sätt. Inte Windows heller. Och där har vi ett problem som du tyvärr också drabbades av.
Målet är inte att bekämpa Bill Gates eller Microsoft utan att marknadsföra Ubuntu. Att ta upp kampen med Microsoft är inte bara löjligt utan också borta från realiteten. Därför avskyr jag snacket om det där med bugg No1. Om du också tillhör den gruppen av människor som övergick till Linux för att man inte tycker om Bill Gates kan jag bara beklaga detta.
F.ö. så gör No1Viking inga ansträngningar alls för att framhäva "vi" och "dom" tänkandet.

LJ
LJ, du förväxlar personangrepp/nervärdering av Ubuntu användare och ärlighet gentemot dina väljare. Det bör du kunna skilja på.
Jag har absolut inga problem ifall båda supportforumen sporras av varandras bedrift, men konkurrens mentalitet jag beaktar som har genomskådats är av helt annan slag. Tyvärr skadlig för Ubuntu Sverige. För ta exempel från ditt bedrift, du jämför båda sajterna med två partier och samtidigt vidhåller att vi vill samma sak. Hur går det liksom ihop? Jag får inte ihop det och vill du så kan jag citera dig ordagrant.
Det spelar ingen roll om man blir provocerad, har man tillit till sitt kunnande och personlighet går man inte till angrepp. Det gör då inte dig till en bättre medmänniska än de som beter sig illa. Inte sant?
Jag påtvingar ingen att samtycka med mig angående Windows och Bill Gates Det är din demokratiska rättighet att tycka som du gör. Min ståndpunkt har varit densamma långt innan jag helt gick över till Ubuntu. Jag har av moraliska och ideologiska skäl aldrig fått för mig att marknadsföra Windows. Samtidigt tycker jag tekniskt att Ubuntu är mycket bättre än Windows. Det är min personliga intryck. Då menar jag inte att Ubuntu är problemfri eller att Ubuntu är allsmäktig som inte får kritiseras. Ubuntu kan bli bättre. Jag vet inte vilket fack du försöker placera mig, men jag gillar det absolut inte. Använd inte tragiska filuren Xcore;s retorik.
Det som du upplever löjligt delas inte av alla. Varför kan du inte respektera detta även om du anser det vara löjligt eller orealistisk? För vara ärlig känns det som ubuntu.se;s blivit Windows mys-forum medan man på LoCo;t har tydligare tagit avstånd. Lite lustigt då framför allt eldsjäl som Pavel och ubuntu.se fick mig se storheten med öppen samt frimjukvara. Sedan får man läsa från ubuntu.se skapare att deras första prioritet är att marknadsföra operativsystemet Ubuntu och sekundärt open-source. Det försöker han poängtera väldigt tydligt. Vilket är väldigt synd då jag inte hade sådan syn på ubuntu.se, förrän nu.
Påvels blogg:
http://pavel.frimix.se/
Läs länken nedan, innan ni söker hjälp på forumet
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&p=450678
En nära väns svenska Mageia-blogg som jag emellanåt hjälper till. Ta gärna en titt:
http://mageiasv.blogspot.se/
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"