Diskussioner kring Team Leader/Team Contactvalet

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Pavel
Inlägg: 849
Blev medlem: 24 mar 2009, 08:32
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Ta om alltihopa! lobby

Inlägg av Pavel »

Pontus Öhman skrev: Både jag och Little John har gått ut med att vi INTE tänker samarbeta med varandra eftersom vi strävar efter totalt olika mål... Därför finns inte detta alternativ att välja för er som röstar! ;)
Att du och LJ skulle kunna samarbeta är det ingen som tror.

Vad jag menar är att du visat hur du reagerar då du får mothugg och folk inte vill som du vill. Det kommer att göra det svårt för dig att driva projekt och samarbeta inom Locot.

LJ och Ubuntu.se kommer inte att försvinna samma dag du tillträder. Jag och flera andra är engagerade där. Du kommer att vara tvungen att förhålla dig konstruktivt till detta, även om du inte vill. Att bara skrika INTE och vända taggarna utåt övertygar inte mig att du kommer att klara av relationen med tanke på det du skrivit tidigare.
Pontus Öhman skrev:Och jag har tagit mitt ansvar för min handling, och det är något jag definitivt inte kommer upprepa igen!
Jag ber om ursäkt, men jag anser att du borde dra tillbaka din kandidatur. Det vore att ta ansvar.
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Ta om alltihopa!

Inlägg av Ulsak »

Jag ber om ursäkt, men jag anser att du borde dra tillbaka din kandidatur. Det vore att ta ansvar.
Jag anser inte det. Som Seneca sägs ha sagt: "Det finns två sorters människor de som går före och uträttar något, och de som kommer efter och kritiserar".
Alltså Pontus är drivande person som har massor av idéer och är villig att genomföra dem. Det är mer än man kan säga om alla snackepåsar som går loss i ändlösa debatter här.
Jag har stor respekt för dig Pavel, men ursäkta mig, nu har du hoppat på fel tåg. Pontus är perfekt som ny TC.
Det han eventuellt kan ha felat står inte proportion till hans lämplighet som kandidat. Återigen, du är helt fel ute, Pavel!

mvh Jari
Användarvisningsbild
Hylas
Inlägg: 1511
Blev medlem: 06 aug 2007, 18:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Ta om alltihopa!

Inlägg av Hylas »

Ulsak skrev:
Jag ber om ursäkt, men jag anser att du borde dra tillbaka din kandidatur. Det vore att ta ansvar.
Jag anser inte det. Som Seneca sägs ha sagt: "Det finns två sorters människor de som går före och uträttar något, och de som kommer efter och kritiserar".
Alltså Pontus är drivande person som har massor av idéer och är villig att genomföra dem. Det är mer än man kan säga om alla snackepåsar som går loss i ändlösa debatter här.
Jag har stor respekt för dig Pavel, men ursäkta mig, nu har du hoppat på fel tåg. Pontus är perfekt som ny TC.
Det han eventuellt kan ha felat står inte proportion till hans lämplighet som kandidat. Återigen, du är helt fel ute, Pavel!

mvh Jari
Har det här blivit en lobby-tråd nu?
No1Viking
Inlägg: 871
Blev medlem: 26 okt 2008, 08:24
OS: Ubuntu

Re: Ta om alltihopa!

Inlägg av No1Viking »

Hylas skrev:Har det här blivit en lobby-tråd nu?
Utanför ämnet: Jag tycker det är ytterst konstigt att tre personer, alla med förtroende/ansvarsuppdrag, sitter och rekommenderar vad andra ska tycka och talar om hur man ska rösta. Det är ständigt samma personer som gör detta. Nuvarande TC, farmfield, nuvarande TL, ulsak och en forumadministratör, Pontus Öhman. Man kan undra hur stor påverkansgrad de personerna har i det här sammanhanget. Det känns inte speciellt nära CoC och LCoC, för mig. Det är också att utnyttja sin maktposition. Därför ville jag att valet skulle tas om!

Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Användarvisningsbild
Kirill
Inlägg: 1824
Blev medlem: 18 okt 2009, 11:50
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Gränsfors
Kontakt:

Re: Ta om alltihopa!

Inlägg av Kirill »

Pavel skrev: Att du och LJ skulle kunna samarbeta är det ingen som tror.

Vad jag menar är att du visat hur du reagerar då du får mothugg och folk inte vill som du vill. Det kommer att göra det svårt för dig att driva projekt och samarbeta inom Locot.
Trådarna var fylld med skitkastning, FUD och gud vet vad. Eftersom det är endast med en person där vi även har gått ut med att det inte kommer bli något samarbete, så ser jag inga som helst problem med övriga kandidater eftersom vi övriga strävar efter exakt samma mål! Så jag förstår inte vad du syftar på ::)
Pavel skrev: LJ och Ubuntu.se kommer inte att försvinna samma dag du tillträder. Jag och flera andra är engagerade där. Du kommer att vara tvungen att förhålla dig konstruktivt till detta, även om du inte vill. Att bara skrika INTE och vända taggarna utåt övertygar inte mig att du kommer att klara av relationen med tanke på det du skrivit tidigare.
Ubuntu.se kommer inte att bli något substitut för Ubuntu Sverige, så enkelt är det!
Pavel skrev: Jag ber om ursäkt, men jag anser att du borde dra tillbaka din kandidatur. Det vore att ta ansvar.
Att dra tillbaka min kandidatur skulle jag endast göra om jag hade haft fingrarna i någons syltburk och blivit tagen på bar gärning. Nu har jag ett ansvar att sköta gentemot våra medlemmar och speciellt efter valet.

Så var det så bra med det ;)
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Användarvisningsbild
Hylas
Inlägg: 1511
Blev medlem: 06 aug 2007, 18:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Ta om alltihopa!

Inlägg av Hylas »

No1Viking skrev:
Hylas skrev:Har det här blivit en lobby-tråd nu?
Utanför ämnet: Jag tycker det är ytterst konstigt att tre personer, alla med förtroende/ansvarsuppdrag, sitter och rekommenderar vad andra ska tycka och talar om hur man ska rösta. Det är ständigt samma personer som gör detta. Nuvarande TC, farmfield, nuvarande TL, ulsak och en forumadministratör, Pontus Öhman. Man kan undra hur stor påverkansgrad de personerna har i det här sammanhanget.
Micke
Inte så stor skulle jag tippa. De flesta medlemmar kan se bortom lobbandet. Lite synd att det dyker upp i alla möjliga trådar bara.

Jag skulle snarast säga att det är kontraproduktivt.
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Ta om alltihopa!

Inlägg av Ulsak »

Jag skulle snarast säga att det är kontraproduktivt.
...om inte det vore för ett egenintresse. Även om jag själv inte kandiderar som TC eller TL skulle jag vilja vara med på ett hörn för att hitta lokala/regionala samlingspunkter att haka fast det centrala LoCot på. Där känner jag att jag har med mig Pontus på. Han har också en hel del andra sköna idéer som inte ska glömmas bort.

och det är helt sant grabbar. Vi har kloka medlemmar som kan se bortom allt tjafs och väljer de kandidater som har de bästa ledarförmågor och de klaraste visionerna.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Ta om alltihopa!

Inlägg av P.Forsberg »

@Farmfield:
Det finns bara ett enda Loco i Sverige. Ubuntu.se har inga intentioner på att bli ett Loco. Det har man förklarat mer än en gång.
Ubuntu.se bryr sig inte om vad som drivs på rätt sätt. Det kan medlemmarna avgöra om dom nu vill.
Konkurrens finns inte. Vi jobbar för Ubuntu. Oavsett hur.
Och det säger jag ( undantags vis ) som adminstrator och en av "cheferna" hos ubuntu.se eftersom du tog upp ämnet igen.

LJ
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Ta om alltihopa!

Inlägg av farmfield »

Little John skrev:@Farmfield:
Det finns bara ett enda Loco i Sverige. Ubuntu.se har inga intentioner på att bli ett Loco. Det har man förklarat mer än en gång.
Jag påstod inte detta heller. Jag klargjorde istället organisationernas ursprung och att de båda har samma syfte i stort.
Konkurrens finns inte. Vi jobbar för Ubuntu. Oavsett hur.
På samma sätt som hos två Volvoförsäljare på samma gata finns det naturligtvis konkurrens.

Och tråkigt att man väljer att tolka mitt inlägg som något negativt. Jag hoppas ni övriga förstår vad jag vill framföra.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Ta om alltihopa!

Inlägg av P.Forsberg »

Jag tolkade inte ditt inlägg som negativt utan ville bara klargöra så att verkligen alla förstår det.

LJ
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Ta om alltihopa!

Inlägg av farmfield »

Little John skrev:Jag tolkade inte ditt inlägg som negativt utan ville bara klargöra så att verkligen alla förstår det.
Bra. :)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Diskussioner kring Team Leader/Team Contactvalet

Inlägg av vulfgar »

Jag har flyttat ett antal inlägg från denna tråden hit, eftersom dom passar bättre här.

/mod
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Det finns många frågetecken?

Inlägg av Pink Panther »

Jag ser att Ubuntu.se utfört vissa förändringar av portalen. Det känns lite luftigare och mer harmoniskt nu. Ett tag blev jag orolig för att ni tappat gnistan.

Följande frågor måste ställas. Om valets utfall blir till förmån för X- ledare. Var i sammanhanget landar ubuntu-se.org? I mångt och mycket är det samma saker ni informerar om. När jag studerat båda mötesplatserna.

Att här skapas en viss intressekonflikt är glaskart och många frågor kan ställas angående ubuntu-se.org fortsatta inriktning.

Med all respekt för alla medlemmar skall frågetecken inte vara frågetecken det skall levereras svar och löften till väljarna innan valet är avgjort.

//PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
No1Viking
Inlägg: 871
Blev medlem: 26 okt 2008, 08:24
OS: Ubuntu

Re: Det finns många frågetecken?

Inlägg av No1Viking »

Pink Panther skrev:Jag ser att Ubuntu.se utfört vissa förändringar av portalen. Det känns lite luftigare och mer harmoniskt nu. Ett tag blev jag orolig för att ni tappat gnistan.

Följande frågor måste ställas. Om valets utfall blir till förmån för X- ledare. Var i sammanhanget landar ubuntu-se.org? I mångt och mycket är det samma saker ni informerar om. När jag studerat båda mötesplatserna.

Att här skapas en viss intressekonflikt är glaskart och många frågor kan ställas angående ubuntu-se.org fortsatta inriktning.

Med all respekt för alla medlemmar skall frågetecken inte vara frågetecken det skall levereras svar och löften till väljarna innan valet är avgjort.

//PP
Tack för berömmet!
Dock ändrar vi vår portal lite då och då, men ibland kan det ta lite tid mellan uppdateringarna. Gnistan finns där, var så säker! :)

Vad gäller intressekonflikt är jag intresserad av samarbete med människor jag känner förtroende för och att jag vet något om vilken kapacitet/kapabilitet de har. Då spelar inte samarbetspartnerns tillhörighet någon större roll, bara det handlar om Linux och Ubuntu.

Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Användarvisningsbild
Kirill
Inlägg: 1824
Blev medlem: 18 okt 2009, 11:50
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Gränsfors
Kontakt:

Re: Det finns många frågetecken?

Inlägg av Kirill »

Som det är idag så har vi endast EN portaladmin vilket inte fungerar och som flertalet av oss som ställer upp för val sagt att vi ska ändra på...

Så from 1 sept får vi se hur det blir med vår portal, men den kommer garanterat att bli till det bättre och inte som förr med Drupal :-X Som bas :P
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: Det finns många frågetecken?

Inlägg av HakanS »

Pontus Öhman skrev:Som det är idag så har vi endast EN portaladmin vilket inte fungerar
Vad är det som inte fungerar?
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Inlägg: 1849
Blev medlem: 15 aug 2008, 17:47
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Sydost

Re: Diskussioner kring Team Leader/Team Contactvalet

Inlägg av Lao Tzu »

Pink Panthers ovanstående inlägg: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 83#p405283 är valrelaterat utan att för den skull rikta sig personligen till någon valkandidat. Därför förpassas frågan till den här tråden som ska vara en allmän diskussion kring valet.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Inlägg: 3599
Blev medlem: 21 apr 2007, 19:20
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: 08

Re: Diskussioner kring Team Leader/Team Contactvalet

Inlägg av Grön Göling »

Det här känns inte riktigt som ett val.
Alternativen är för få och jag tycker att de är alltför likartade i grunden.
Det vete farao vad man ska göra......
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Diskussioner kring Team Leader/Team Contactvalet

Inlägg av Ulsak »

Det vete farao vad man ska göra......
jag har en guide för rådvilla här:

http://breakthychains.blogspot.com/2010 ... tider.html
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Diskussioner kring Team Leader/Team Contactvalet

Inlägg av P.Forsberg »

Ulsak skrev:
Det vete farao vad man ska göra......
jag har en guide för rådvilla här:

http://breakthychains.blogspot.com/2010 ... tider.html
Egentligen inte direkt aktuellt längre. Jag håller med GG.
Bättre att göra om allting med nya regler.

LJ
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"