Förlsag ang valdiskussioner

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Inlägg: 4905
Blev medlem: 04 jan 2007, 22:58
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Göteborg

Förlsag ang valdiskussioner

Inlägg av ZX Spectrum »

Hylas skrev:Det här forumet börjar "freak me out"... ???
+1
Den här demokratin uppskattar jag inte. Skulle föreslå att man till nästa val gör upp en mall på hur utfrågning m.m. sker, exempelvis att man sätter upp tidpunkter för när debatter får ske och hur allting sköts, helst att någon opartisk håller ordning på debattörerna så det hela inte flippar ur.

Visserligen fel tråd att säga detta i men tycker ändå att dom flesta valtrådarna har spårat ut.
Senast redigerad av 1 vulfgar, redigerad totalt 13 gånger.
Anledning: ändrade rubriken
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Förlsag ang valdiskussioner

Inlägg av farmfield »

ZX Spectrum skrev:Den här demokratin uppskattar jag inte. Skulle föreslå att man till nästa val gör upp en mall på hur utfrågning m.m. sker, exempelvis att man sätter upp tidpunkter för när debatter får ske och hur allting sköts, helst att någon opartisk håller ordning på debattörerna så det hela inte flippar ur.
+1
Visserligen fel tråd att säga detta i men tycker ändå att dom flesta valtrådarna har spårat ut.
Bråken handlar mer om personligt groll och gammal bagage än valet i sig. Vad som händer nu är en upprepning av vad som hände förra valet och det är lika meningslöst nu som det var då. Din idé ovan är jättebra och hoppas vi kan implementera det till nästa val. :)

Tills dess skall jag personligen göra mitt yttersta att hålla mig till sakfrågorna.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Förlsag ang valdiskussioner

Inlägg av vulfgar »

Delat från Farmfields presentationstråd eftersom jag tycker det är en bra tanke. :)

En variant är att alla valdiskussioner i framtiden antingen hanteras så att alla inlägg måste godkännas av moderator, något som är klumpigt och tidsödande.
Jag anser inte att valdiskussioner ska hållas i en dold avdelning av forumet.

En fråga till admins, kan man skapa en särskild kategori där samma medlem inte kan göra nya inlägg förrän det gått en viss tid emellan? Tex att det måste gå minst 30 minuter mellan inläggen?

Jag tror en sån lösning skulle kunna göra att inläggen blir mer genomtänkta och diskussionen kan ju då inte flöda i samma tempo. jag tror det vore en idé att ha alla valdiskussioner i en sådan kategori.

Meningen är ju inte att hindra någon från att lägga ut åsikt och frågor, meningen är ju att komma upp ur sandlådan.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Förlsag ang valdiskussioner

Inlägg av Peetra »

Nu startade diskussionerna och "valkampanjerna" på tok för tidigt anser jag.
vulfgar skrev:En fråga till admins, kan man skapa en särskild kategori där samma medlem inte kan göra nya inlägg förrän det gått en viss tid emellan? Tex att det måste gå minst 30 minuter mellan inläggen?
Inte på rak arm. Det kräver modifiering av phpBBs php, alltså serveradmins jobb.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Förlsag ang valdiskussioner

Inlägg av P.Forsberg »

Peetra skrev:Nu startade diskussionerna och "valkampanjerna" på tok för tidigt anser jag.
vulfgar skrev:En fråga till admins, kan man skapa en särskild kategori där samma medlem inte kan göra nya inlägg förrän det gått en viss tid emellan? Tex att det måste gå minst 30 minuter mellan inläggen?
Inte på rak arm. Det kräver modifiering av phpBBs php, alltså serveradmins jobb.
Jadu Peetra, det anser jag som en av dom största problemen här. För många "mellanhänder" för att kunna verkställa något...
( jag t.ex kan fixa detta inom några minuter )

LJ
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Förlsag ang valdiskussioner

Inlägg av johanre »

ZX Spectrums tanke är nästan nödvändig i dagsläget. Suck, vad vuxna karlar kan bete sig omoget ibland... ::) Att man inte kan följa CoC är ett mysterium för mig.

Hur som helst; jag har dels nyligen blivit tillfrågad om återinträde i serveradmin rollen (vilket jag gärna gör) men har också haft en längre semester. Jag får känslan att det är lite saker som skall göras där ni efterlyser serveradmins, vilka är det? (Tusan, nu kanske jag kidnappar en tråd, sorry...)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"