Samarbete med Ung Pirat i Lund?

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Samarbete med Ung Pirat i Lund?

Inlägg av CryingFreeman »

"I dagsläget håller Ung Pirat Lund på att kicka igång ett projekt som syftar hjälpa ungdomar gå över till Linux/Ubuntu på sina skoldatorer och sedan gratis tillhandahåller teknisk support."

http://stenskott.wordpress.com/2010/10/23/dryg/

Kanske någon i krokarna som vill hänga på/ta kontakt? Man måste ju inte vara anhängare av partipolitiken för att engagera sig för Ubuntu.

Utanför ämnet: Flytta det till Nyheter i Caféet om ni tycker att det passar bättre där...
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Inlägg: 1849
Blev medlem: 15 aug 2008, 17:47
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Sydost

Re: Samarbete med Ung Pirat i Lund?

Inlägg av Lao Tzu »

Det hade varit underbart. Precis som du skriver behöver man inte dela politiska åsikter. Det är ett bra sätt att föra ut Ubuntu till nya användare och hjälpa till med eventuell support via forumet här exempelvis. Nåt för en lundabo att sätta tänderna i?
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Samarbete med Ung Pirat i Lund?

Inlägg av johanre »

Jag bor ju i närheten och gör gärna mer för att sprida Ubuntu men begränsas av både tid och en tveksamhet kring att associeras med PP.
Användarvisningsbild
cthulhu
Inlägg: 789
Blev medlem: 05 jan 2009, 14:11
OS: Debian

Re: Samarbete med Ung Pirat i Lund?

Inlägg av cthulhu »

Jag vill garna sprida Linux och oppen kallkod (och jag bor i krokarna), men jag tanker inte lyfta ett finger for en organisation som har "pirat" i namnet, i min varld tyder detta pa just politisk koppling, och utstralar ett visst matt av "oserioshet".

Tror inte nagon skolrektor tanker befatta sig med en organisation med det namnet, och annu mindre lata dem leka med deras datorer.
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Inlägg: 1849
Blev medlem: 15 aug 2008, 17:47
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Sydost

Re: Samarbete med Ung Pirat i Lund?

Inlägg av Lao Tzu »

Tja, går man ut härifrån och direkt säger sig vara opolitiska och enbart vill föra ut Ubuntu tror jag inte det kommer skada -se.org.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Inlägg: 2817
Blev medlem: 29 aug 2007, 22:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Östersund

Re: Samarbete med Ung Pirat i Lund?

Inlägg av CryingFreeman »

Det var ett tips för de som VILLE engagera sig, inte en anslagstavla för de som absolut INTE ville.. ;)

Men är det något man lärt sig på sina år inom FOSS-världen så är det att samarbeten och gemensamma ideella ansträngningar är så gott som omöjliga.
Registrera dig på våra lokala epostlistor
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Samarbete med Ung Pirat i Lund?

Inlägg av vulfgar »

Lao Tzu skrev:Tja, går man ut härifrån och direkt säger sig vara opolitiska och enbart vill föra ut Ubuntu tror jag inte det kommer skada -se.org.
Tror jag också.

Spelar ingen roll om det är PP, MP eller något annan politisk organisation som tar initiativ. Det viktiga är väl att markera att vi är politiskt oberoende och gärna samarbetar med alla som hjälper till, att vi inte på något sätt står bakom politiken hos ett ev politisk organisation vi för tillfället samarbetar med.

jag tycker att såna här initiativ ska uppmuntras. Jag skulle inte själv ha några betänkligheter mot att samarbeta med något av riksdagspartierna eller PP i en sån här fråga även fast jag finner ett par av partiernas politik motbjudande. Man kan se det lite som samarbete mot rasism, mot diktatur, mot ofrihet eller nån annan manifestation som ofta får en mycket bred politisk bas och stöd från vitt skilda håll.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Samarbete med Ung Pirat i Lund?

Inlägg av pun »

Skicka länken till Ubuntu-se så är de välkomna att engagera sig om de vill samt fråga....

Ubuntu ska INTE sammanblandas med politik, det är bara så !

-----------------------------------
Utanför ämnet: OT, anknyter till frågeställningen
Sen kanske Ubuntu-se som ev officiellt LoCo bör klargöra hur man officiellt ser på upphovsrättsliga aspekter !
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"