Kommande avgång som TL

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Kommande avgång som TL

Inlägg av farmfield »

Vi har pratat i admintavlan sedan mötet och jag har kommit fram till att det är lämpligt att jag avgår som TL.

Det finns två huvudskäl.

1. Jag har fullt upp utanför LoCot just nu, både i firman och med familjen. Även om jag kan stå kvar som TL så har jag kännbart mindre tid att vara här - något ni kanske känt av det sista.

2. För LoCot att bli reapproved framöver måste vi föra LoCot i en riktning jag som TL inte kan stå för. Inte så mycket att det är fel riktning som att vi inte fått gjort det jag vill ens, och iom detta så är det noll chans att få gjort nåt mer av vad jag gått till val på 2 ggr i rad men ändå inte lyckats genomföra.

Fram till ett nyval anser jag HakanS är den som bäst kan ta tag i det som behöver göras för att driva LoCot i den riktning Ubuntu (UK) önskar. Jag och Håkan har (minst sagt) haft våra meningskillnader, men Håkan är som skräddarsydd i denna uppgift om inte annat för att den ligger i hans linje om hur LoCot bör drivas.
  • Notering ang. misstroendevotum m.m...

    Det hade varit intressant att se de som frågar efter misstroendevotum lösa personal för en ny administration här. ::)

    'Lôcka té' säger jag på bred 'gôtebosska' och en stor dos ironi. ;)
andol
Inlägg: 3093
Blev medlem: 31 dec 2007, 00:19
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av andol »

Tack för den tid och för det engagemang du har lagt på LoCot!
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av pun »

Stort "cred" farmfield !!

---------------------------

Faun nu blir det det här "jefla" valspektaklet igen...... :P :P :'(
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av P.Forsberg »

För det första, ett stort TACK för att du ställde upp här.
För det andra var det jag som begärde misstroendevotum, men eftersom jag själv inte kan eller vill komma med förslag angående ny personal är frågan irrelevant för mig.

LJ
Användarvisningsbild
Hylas
Inlägg: 1511
Blev medlem: 06 aug 2007, 18:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av Hylas »

Stort tack för ditt engagemang farmfield!
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av farmfield »

Little John skrev:För det andra var det jag som begärde misstroendevotum, men eftersom jag själv inte kan eller vill komma med förslag angående ny personal är frågan irrelevant för mig.
Jag ber om ursäkt om det lät som en 'pik' för det är mer hela grejen med att få folk att engagera sig som är mitt problem i den grejen. Jag har full förståelse för att ni vill ha ett misstroendevotum och tycker heller inte det är nåt snack om att ni får begära detsamma - men vad fan händer om administrationen faller på ett votum... :-X

'Causality is a b*ch'... ;)
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av pun »

farmfield skrev:Jag har full förståelse för att ni vill ha ett misstroendevotum och tycker heller inte det är nåt snack om att ni får begära detsamma - men vad fan händer om administrationen faller på ett votum... :-X

'Causality is a b*ch'... ;)
Nej administrationen ska inte väljas av andra än TL samt TC.....(som då är valda)

Då slipper man en situation som nu rått med en portaladmin som kör sitt eget race !!
Användarvisningsbild
mghg
Inlägg: 291
Blev medlem: 05 apr 2009, 15:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Södra Bohuslän

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av mghg »

@ Farmfield: Tack för ditt engagemang och den värdefulla insats du gjort som TL!

Jag har haft förmånen att samarbeta med dig när det gäller Ubuntunyheter.nu och vet att du hade goda planer för LoCo-portalens utseende och förbättring samt kompetens och förmåga att genomföra planerna om du hade fått chansen.

Nu blir det väl du knappast delaktig i någon förändring av LoCo-portalen och det tycker jag är synd. Om vår svenska Ubuntu-gemenskap skall bedriva den "advocacy" som LoCoCouncil efterfrågar så behövs en attraktiv portal för svensk-språkig support, nyhetsförmedling och andra aktiviteter inom gemenskapen.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av farmfield »

mghg skrev:Nu blir det väl du knappast delaktig i någon förändring av LoCo-portalen och det tycker jag är synd. Om vår svenska Ubuntu-gemenskap skall bedriva den "advocacy" som LoCoCouncil efterfrågar så behövs en attraktiv portal för svensk-språkig support, nyhetsförmedling och andra aktiviteter inom gemenskapen.
Jodå, bara det lugnar sig lite irl så skall jag allt fortsätta engagera mig i ubuntunyheter.nu samt hur flödet bäst genereras för att fungera med portalen i LoCot, med utgångspunkt ifrån att det finns samarbetsvilja härifrån då, fast det utgår jag ifrån. :)
Senast redigerad av 1 farmfield, redigerad totalt 20 gånger.
Användarvisningsbild
fd.svensson
Inlägg: 645
Blev medlem: 17 mar 2010, 23:52
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Lammhult

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av fd.svensson »

Jag känner ju till att du faktiskt försökt mer än vad det framgår i Portalen, då vi har haft en del PM kontakt. Jag förstod också att det sista PM:et du skrev beror på situationen som uppkom. Så allt jag kan säga, lycka till med resten av livet och med det Go:et tror jag inte det blir något problem.

Lasse
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
mghg
Inlägg: 291
Blev medlem: 05 apr 2009, 15:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Södra Bohuslän

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av mghg »

farmfield skrev:
mghg skrev:Nu blir det väl du knappast delaktig i någon förändring av LoCo-portalen och det tycker jag är synd. Om vår svenska Ubuntu-gemenskap skall bedriva den "advocacy" som LoCoCouncil efterfrågar så behövs en attraktiv portal för svensk-språkig support, nyhetsförmedling och andra aktiviteter inom gemenskapen.
Jodå, bara det lugnar sig lite irl så skall jag allt fortsätta engagera mig i ubuntunyheter.nu samt hur flödet bäst genereras för att fungera med portalen i LoCot, med utgångspunkt ifrån att det finns samarbetsvilja härifrån då, fast det utgår jag ifrån. :)
Att du kommer fortsätta engagera dig i Ubuntunyheter.nu har jag hela tiden räknat jag med och varit säker på! :D
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av Peetra »

Tack för din insats för denna gemenskap farmfield! <3
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av vulfgar »

Tack för din insats! Jag tycker det är väldigt synd att du avgår men har full förståelse för dina skäl. Jag tror att ditt förslag
Fram till ett nyval anser jag HakanS är den som bäst kan ta tag i det som behöver göras för att driva LoCot i den riktning Ubuntu (UK) önskar. Jag och Håkan har (minst sagt) haft våra meningskillnader, men Håkan är som skräddarsydd i denna uppgift om inte annat för att den ligger i hans linje om hur LoCot bör drivas.
är en utmärkt provisorisk lösning och hoppas att IRC-mötet godkänner den.

TACK! :)

Utanför ämnet: Och förväntar mej att vi snart ses igen AFK, om inte förr så på nästa releasefest.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av farmfield »

Utanför ämnet:
vulfgar skrev:Utanför ämnet: Och förväntar mej att vi snart ses igen AFK, om inte förr så på nästa releasefest.
Utanför ämnet:
Det är ju inga problem... Kommer ju inte heller soluta med Ubuntu som är en grym dist så... (även om LMDE lockar lite, hehe)
Användarvisningsbild
fd.svensson
Inlägg: 645
Blev medlem: 17 mar 2010, 23:52
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Lammhult

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av fd.svensson »

Utanför ämnet: Om vulfgar tycker det är en bra lösning så är det förmodligen en bra lösning.
Faktum är FF, så tycker jag att du har kämpat för att få till det.
Du kan samtidigt inte ta på dig vad som hände, det är ju en chock för alla. Jag vet att jag har läst vad de skulle gå på om och det är de som reder ut buggarna som har gått på om det, men det där var ju sjukt.
Det är som vanligt. Där pengarna går in går vettet ut.
All heder åt dig.
Lasse
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
ycc
Inlägg: 1818
Blev medlem: 10 feb 2007, 04:08
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av ycc »

Tack för allt jobb du lagt ner farmfield. En av dina bra sidor är att du varit tillgänglig i t.ex. diskussioner med medlemmarna gällande hur vårt loco sköts.

Jag har inte läst detaljerna, men om du vill avgå innan nästa val så stöder jag också att Håkan blir t.f. TL tills val kan ordnas.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av farmfield »

ycc skrev:Tack för allt jobb du lagt ner farmfield. En av dina bra sidor är att du varit tillgänglig i t.ex. diskussioner med medlemmarna gällande hur vårt loco sköts.
Fast som mild narcissist tycker jag själv att min bästa sida är den jag ser i spegeln. ;)
Jag har inte läst detaljerna, men om du vill avgå innan nästa val så stöder jag också att Håkan blir t.f. TL tills val kan ordnas.
Jo, jag avgår rent praktiskt iom IRC-mötet - antar jag det blir iaf.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av P.Forsberg »

Eftersom det inte på något sätt finns en annan alternativ är man tvungen att rösta för HakanS som tillförordnad teamleader. Bara för att kunna gå vidare.
Jag hoppas bara att han är klokt nog att omedelbart kör igång en nyval istället för att försöka fixa allting själv som kommer att misslyckas.

LJ
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Kommande avgång som TL

Inlägg av Broder Tuck »

Little John skrev:Eftersom det inte på något sätt finns en annan alternativ är man tvungen att rösta för HakanS som tillförordnad teamleader. Bara för att kunna gå vidare.
Jag hoppas bara att han är klokt nog att omedelbart kör igång en nyval istället för att försöka fixa allting själv som kommer att misslyckas.

LJ
;D
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"