Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 22 nov 2019, 23:28

Kategoriregler

Läs följande innan du postar: viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: viewtopic.php?f=110&t=8767

Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 2 inlägg ] 
 Markera lösta problem som lösta! 
Författare Meddelande

Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
 Markera lösta problem som lösta!  Tråden är löst
När du har fått ett svar som har löst ditt supportproblem är det viktigt att du markerar frågan som löst.

Varför?
Andra med liknande problem kan snabbt se att det finns en lösning, under förutsättning att du valde ett bra ämne till din tråd.
De som tror sig ha en lösning kan hoppa över frågan och fokusera på olösta problem.

Hur?
1. Klicka på knappen "redigera" för det första inlägget i ämnet.
2. Välja den grönfärgade bocken som trådikon.
3. Lägg till texten [LÖST] sist på ämnesraden.
4. Klicka på knappen "Skicka".

Om du upptäcker att en löst fråga inte är markerad kan du enkelt rapportera det till en moderator genom att klicka på utropsteckentriangeln och ange orsaken löst.

Tack för att du hjälper till med ordningen på forumet.

Edit av Lao Tzu: Bytte knappnamn från "Ändra" till "redigera" eftersom knappen numera heter just "redigera".

06 aug 2008, 17:02

Inlägg Re: Markera lösta problem som lösta!
Mycket bra inlägg!
Jag lägger till [LÖST] på de trådar jag skapat när jag har fått lösningen eller själv hittat den.
Det gäller bara att komma ihåg att det är i FÖRSTA INLÄGGET i tråden man ska lägga till [LÖST].
mvh rune

06 aug 2008, 17:43
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.   [ 2 inlägg ]