Installera nåt som liknar mac os x:s spotlight[LÖST]

Hjälp med installation och användning av program
ZalexZ00
Inlägg: 20
Blev medlem: 18 apr 2010, 16:08
OS: Ubuntu
Ort: Bengtsfors

Installera nåt som liknar mac os x:s spotlight[LÖST]

Inlägg av ZalexZ00 »

ä det nån som har en ide om nåt som likar spotlight? har testat tracker och beagle men de gick inte att ha på panelen........försökte att installera deskbar-applet men det stog så här när jag försökte:E: Kunde inte erhålla låset /var/lib/dpkg/lock - open (11: Resursen tillfälligt otillgänglig)
E: Kunde inte låsa administrationskatalogen (/var/lib/dpkg/). Använder en annan process den?
har nån en ide hur jag ska lösa problemet?? 8) :P
Senast redigerad av 1 ZalexZ00, redigerad totalt 3 gånger.
Alex "ZalexZ00" Eriksson
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Installera nåt som liknar mac os x:s spotlight

Inlägg av farmfield »

Gnome-Do fyller den funktionen rätt bra om jag inte minns fel - jag använde det dock endast för dockan som numera är utbruten i ett eget projekt, Docky - samt använde sällan Spotlight under mina år i OS X - så jag kan inte beskriva det jämfört med Gnome-Do bra heller... Men tror man i mycket kan göra samma saker... Eller så är jag väääldigt ute & cyklar... ;)
m!rage
Inlägg: 2550
Blev medlem: 28 apr 2009, 21:47
OS: Arch Linux
Ort: Lund

Re: Installera nåt som liknar mac os x:s spotlight

Inlägg av m!rage »

E: Kunde inte erhålla låset /var/lib/dpkg/lock - open (11: Resursen tillfälligt otillgänglig)
E: Kunde inte låsa administrationskatalogen (/var/lib/dpkg/). Använder en annan process den?
Antagligen höll Ubuntu på att uppdatera sig när du försökte installera. Prova igen
Skriv svar

Återgå till "Program"