Java JDK 7 fungerar inte som den ska?

Hjälp med installation och användning av program
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Java JDK 7 fungerar inte som den ska?

Inlägg av Tjadden »

Jag fick hjälp med att installera Java JDK 7 via Terminalen för att kunna spela online på nätet och det har fungerat klanderfritt tills idag.
Vad göra? Avinstallera Java JDK 7 fullständigt och installera om det igen, vilket jag har gjort, men det fungerar inte iaf.
Jag har för mig att det var Antec som hjälpte mig sist?
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Inlägg: 7780
Blev medlem: 09 jun 2012, 06:16
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Boo
Kontakt:

Re: Java JDK 7 fungerar inte som den ska?

Inlägg av JoWa »

Firefox? Firefox 24 blockerar Java, men det skall gå att klicka igång det när man vill använda det.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Java JDK 7 fungerar inte som den ska?

Inlägg av Tjadden »

Hej, JoWa

Det funkar med Firefox, då kommer jag ut på nätet och kan spela online men inte mer än med liten bild och försöker jag köra med helbild som täcker hela skärmen, så blir bilden över spelbiten fortfarande för liten!
Alltså Jag vill använda Chromium för att få en stor spelplan så man ser klart in i minsta detalj, hur man når bästa resultat under spelets gång!
Hur kan Java JDK 7 sluta att fungera över en natt och mig veterligen har jag bara använt datorn normalt.
Kan det vara någon uppdatering som satt Java ur spel?
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Java JDK 7 fungerar inte som den ska?

Inlägg av Tjadden »

Så blir kommentaren till den blanka sidan http://www.flyordie.com/games/sites/chrome/about:blank

Resursen du söker har tagits bort, bytt namn, eller är tillfälligt otillgänglig.

Den finns i Firefox, i Widows Chrome, men tydligen borttagen av okänd anledningen i Chromium?
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Java JDK 7 fungerar inte som den ska?

Inlägg av Tjadden »

OK problemet är löst genom att köra Google Chrome stabil och avinstallera Chromium som tidigare har uppfyllt alla önskemål men tydligen blivit inaktuellt tack vare Google Chrome?
Skriv svar

Återgå till "Program"