Problem med Deluge

Hjälp med installation och användning av program
MrT76
Inlägg: 267
Blev medlem: 01 aug 2010, 12:24
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Problem med Deluge

Inlägg av MrT76 »

Hej !!

Jag hade svårt att starta Deluge i några månader och hittade till slut denna tråden, här på ubuntu-se.org
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 96&start=0

Raderade mappen "deluge" i "/home/johan/.config"

Och blev mycket glad när jag till slut lyckades starta Deluge.
Började lägga i torrents och la till en plugin.

Men så startade jag om datorn tidigare ikväll och sen fick jag inte igång Deluge igen !!
Fick åter igen radera det mesta i mappen "deluge" och blev av med alla torrents och plugin :'(

Kan någon hjälpa mig och säga vad som är fel så att jag kan starta om datorn utan att förlora allt?

/MrT
ubot
Inlägg: 4613
Blev medlem: 04 jan 2008, 14:03
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Problem med Deluge

Inlägg av ubot »

Jag vet inte hur det är med Deluge, men ibland kan Firefox strula om man har installerat ett tillägg som inte fungerar med just den version av Firefox som man använder. Det kanske är pluginet som inte fungerar med din version av Deluge? Det är bara en tanke.
MrT76
Inlägg: 267
Blev medlem: 01 aug 2010, 12:24
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Problem med Deluge

Inlägg av MrT76 »

Men pluginet visar statistk i Deluge utav torrent filerna och borde väl inte ha och göra med Firefox?

Jag har problem med Firefox också, måste 9 av 10 ggr jag startar Firefox först radera .Mozilla mappen som ligger i hemmamappen, kanske det hör ihop ändå på något sätt..

Men jag är tveksam att det hänger på pluginet...

/MrT
ubot
Inlägg: 4613
Blev medlem: 04 jan 2008, 14:03
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Problem med Deluge

Inlägg av ubot »

MrT76 skrev:Men pluginet visar statistk i Deluge utav torrent filerna och borde väl inte ha och göra med Firefox?

Jag har problem med Firefox också, måste 9 av 10 ggr jag startar Firefox först radera .Mozilla mappen som ligger i hemmamappen, kanske det hör ihop ändå på något sätt..

Men jag är tveksam att det hänger på pluginet...

/MrT
Nej, nej. Jag gjorde bara en liknelse. Firefox strular ibland om inte tillägget är för rätt version av webbläsaren Firefox. Jag tänkte att det var samma sak i ditt fall, men med Deluge då. Det kanske är så att tillägget till Deluge är till en annan version av Deluge än den version som du använder?
MrT76
Inlägg: 267
Blev medlem: 01 aug 2010, 12:24
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Problem med Deluge

Inlägg av MrT76 »

Aha..
Hm.. kanske det.
Hur kollar jag det tro?

Jag har Deluge 1.2.2
Och tillägget är..
Stats 0.3.2

/MrT
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Problem med Deluge

Inlägg av farmfield »

Kan det vara nåt så enkelt som att Deluge faktiskt hoppar upp i indikator-menyn när man stänger (x'ar ner) det tro? För om det är 'förminskat' upp till den menyn vid klockan - och ikonen är då den blå droppen - så händer nada, zip, zero om man försöker starta det via program-menyn eller genväg i panelen eller Docky typ - för programmet är ju redan igång...
MrT76
Inlägg: 267
Blev medlem: 01 aug 2010, 12:24
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Problem med Deluge

Inlägg av MrT76 »

Första gången jag startade om tidigare ikväll, sen sist, då jag tappade all info... Så försvann förvisso plugin installationerna, men torrents filerna låg kvar.
Andra gången jag startade om låg både torrents och plugin kvar.

Förstår inte riktigt hur det gick till, men nu verkar Deluge fungera...

Tack för tips o hjälp...
/MrT
ubot
Inlägg: 4613
Blev medlem: 04 jan 2008, 14:03
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Problem med Deluge

Inlägg av ubot »

MrT76 skrev:Aha..
Hm.. kanske det.
Hur kollar jag det tro?

Jag har Deluge 1.2.2
Och tillägget är..
Stats 0.3.2

/MrT
Tja, det enklaste är nog att googla på Deluge 1.2.2 och Stats 0.3.2. :S

Jag googlade lite men hittade inget jättebra direkt. Däremot tycker jag du ska ta en titt på den här tråden: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=571252
Testa också att starta Deluge från Terminalen med kommandot deluge för att se om det kommer ut några error-meddelanden i Terminalen som ger dig en hint om vad som är fel.
Skriv svar

Återgå till "Program"