Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 29 mar 2020, 13:08

Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
 Kartor 
Författare Meddelande

Svara med citat
 Kartor  Tråden är löst
Hej
Vill installera Microsoft Autoroute men kan inte hitta någon tråd,det kanske inte fungerar. Om det inte fungerar kan jag då lägga in programmet i windows xp (nlite) via VirtualBox. Vill helst slippa windows men är i stort behov av Autoroute då jag färdas mycket på Ryska vägar och kartprogrammet är ganska bra på den ryska landsbygden. Har Ubuntu 10.10 (det kanske finns något annat bra program som är tillförlitligt för Ubuntu och då helst på Ryska med engelsk översättning av orts namnen)

Senast redigerad av Lar 30 nov 2010, 00:49, redigerad totalt 1 gång.

01 nov 2010, 11:33

Svara med citat
Inlägg Re: Kartor
Lar skrev:
Hej
Vill installera Microsoft Autoroute men kan inte hitta någon tråd,det kanske inte fungerar. Om det inte fungerar kan jag då lägga in programmet i windows xp (nlite) via VirtualBox. Vill helst slippa windows men är i stort behov av Autoroute då jag färdas mycket på Ryska vägar och kartprogrammet är ganska bra på den ryska landsbygden. Har Ubuntu 10.10 (det kanske finns något annat bra program som är tillförlitligt för Ubuntu och då helst på Ryska med engelsk översättning av orts namnen)

Om Microsoft Autoroute fungerar i Windows XP så borde det fungera i VirtualBox också, tycker man. Det kanske blir strul med att få USB-portarna att fungera i vbox. Det hade jag någon gång, men vet inte om det var jag som hade problem eller om det var vbox ssom hade svårt att få USB-portarna att fungera. Det kanske är skillnad på vbox i Ubuntus förråd och om man hämtar det från vbox hemsida också.

Att köra Autoroute genom Wine tror jag bara är att glömma och att installera Autoroute direkt i Ubuntu är ju helt uteslutet eftersom programmet är byggt för Windows: http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=1071

I am. ubuntuforums så rekommenderar någon Google Maps, men eftersom jag inte själv är ute och åker på ryska vägar så har jag ingen aning om hur det fungerar som alternativ till Autoroute.

I ett tyskt Linux-forum hittar jag tips om programmet gpsdrive. Jag har absolut ingen aning om programmet är ett vettigt alternativ till Autoroute, men det är ett tips iaf: http://www.gpsdrive.de/screenshots/index.shtml

01 nov 2010, 12:12
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 2 inlägg ]